Skip to main content
Vraag

Wat kan er gedaan worden met mijn KPN internet abonnement, nu ik dakloos ben?

• 22 maart 2025
  • 8 reacties
  • 123 keer bekeken

Sjouke G
Nieuwkomer

Geachte M.

kunt u mij vertellen hoe ik het beste de corrupte overheid kan helpen nu ik dakloos ben?

u kunt dus mijn huisaansluiting eventueel overzetten naar een mobiel gebeuren,..

maar volgens uw telefoonwinkel kan dat niet

wat ik mij ten zeerste oververbaas

u bent toch geen slaaf van de overheid om ondernemers te benadelen door ook mij te gebruiken als rookgordijn?

8 reacties

• 3222 reacties
  • 22 maart 2025

Wat moet je met een thuis abonnement als je geen huis hebt? Wat wil je daarmee? Waar wil je de Experiabox aansluiten? 

Michel.uit.Arnhem
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13

Hoi ​@Sjouke G 

Welkom op de community van KPN.

Als eerste is het al vervelend en naar dat je dakloos bent geworden of al dakloos was.
En dat je nu zit met een vaste internet aansluiting van KPN, waarmee je niets kunt, aangezien je geen officieel woonadres meer hebt met een aansluiting.

Een vaste internet abonnement kan nooit omgezet worden naar een mobiel abonnement.
Ten eerst verloopt alles voor KPN Thuis via een ander systeem, waarbij je in de meeste gevallen een klantnummer krijgt dat begint met het cijfer 9.
Ten tweede kan een eventueel vast telefoonnummer (bijvoorbeeld 026-1234567) niet overgezet worden naar een mobiel abonnement, aangezien die altijd begint met 06-xxx.

Het enigste wat je nu kunt doen, is het gehele abonnement opzeggen bij KPN, want anders blijf je betalen voor een dienst die je helemaal niet kunt gebruiken.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 22 maart 2025

Hallo ​@Sjouke G ,

Vervelend ! 

Ik zou telefonisch contact opnemen met de klantenservice. Zeg daar jouw thuisabonnement op. Als je jouw e-mailadres(sen) wilt behouden, dan is het raadzaam tijdens het opzeggen een e-mail-only abonnement aan te vragen. Dat kost 7,50 per maand. 

Daarnaast kun je via de klantenservice ook een mobiel abonnement afsluiten als je dat nog niet hebt. Wil je die gebruiken om regelmatig te internetten, dan is het handig om te kiezen voor een unlimited-abonnement. 

Wat betreft het contact met de klantenservice: Je kunt dan het beste kiezen voor rechtstreeks contact met de klantenservice. Plan hiervoor makkelijk zelf een terugbelafspraak. Dan bellen ze jou per direct of op een moment dat het jou uitkomt. Facebook en X zijn alternatieven.  

• 5890 reacties
  • 24 maart 2025

Bij kpn zijn er diensten die je alleen kunt gebruiken op een vaste aansluiting.

Een vast nummer zou je kunnen porteren naar een club die je overal via internet kunt gebruiken. ( zoals cheapconnect ) Ook met programmaatje op een slimme telefoon.

De TV kijk diensten van kpn kun je niet via een andere internetaansluiting gebruiken.
Daar wordt wel vaker naar gevraagd hier.

Welke diensten zou je willen behouden eigenlijk ?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Sjouke G, welkom op onze community! Wat ontzettend naar dat je dakloos bent geworden. Ik hoop dat alles goed is!

Vanuit een praktisch perspectief zijn er wat lastige zaken, zowel een thuis abonnement als een mobiel abonnement wil niet echt omdat je een factuuradres nodig hebt. Als je dat hebt kun je het abonnement daar naartoe laten verhuizen. Als je dat niet hebt zou je kunnen overwegen je abonnement om te laten zetten naar prepaid. 

Voor al deze zaken zul je zowiezo mijn telefonische collega's moeten hebben. Noordzee noemde het hierboven al, je kunt daar het makkelijkst een belafspraak maken. Als je niet wilt wachten kun je overdag ook met ons bellen op 0800-0402

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3447 reacties
  • 24 maart 2025
Thomas van KPN schreef:

je een factuuradres nodig hebt.

Dakloze krijgen een gratis een postadres van gemeente (het adres van gemeentehuis zelf). Ze kunnen op bepaalde tijden op werkdagen hun post ophalen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21
TDN schreef:
Thomas van KPN schreef:

Dakloze krijgen een gratis een postadres van gemeente (het adres van gemeentehuis zelf). Ze kunnen op bepaalde tijden op werkdagen hun post ophalen.

Ah kijk, dat wist ik dan weer niet!

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • 3447 reacties
  • 24 maart 2025
Thomas van KPN schreef:
TDN schreef:
Thomas van KPN schreef:

Ah kijk, dat wist ik dan weer niet!

Ze kunnen een briefadres (bij kennissen of familie leden) laten registreren, maar als ze toch niemand hebben, springen gemeentes bij. Ze hebben toch een briefadres nodig om werk te zoeken om later een woning te kunnen huren.