Skip to main content
Beantwoord

Wat te doen met een in april aflopen Thuis abonnement van XS4ALL?

• January 10, 2026
  • 35 reacties
  • 384 keer bekeken

Toon eerste bericht

35 reacties

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • January 11, 2026

@Martijn en Lies 

Deze topic is:

Wat te doen met een in april aflopen Thuis abonnement van XS4ALL?

Voor jouw probleem loopt er al een topic of maak indien nodig een nieuwe topic aan.

Voor elk probleem is een oplossing.

Dat is het probleem niet.

De oplossing, dat is het probleem.

(s.v.p. dit gezegde compleet laten, dank je)

En als jij zoiets in een topic vermeld, dan kan je een reactie verwachten (toch).

Ja en ik weet dat het heel erg vervelend is dat jij problemen hebt.

Ik hoop ook voor jou, dat ze snel kunnen worden opgelost.

En het merendeel heeft (gelukkig) geen grote problemen.

Maar elk probleem is er uiteraard 1 teveel.

Upgrade naar Andoid TV versie 14 kan wel eens een goede stap in de goede richting zijn.

Hopelijk gaat KPN dit urgent uitvoeren. 

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 5, 2026

Ondertussen is het bijna tijd dat ik kan verlengen. Is er in de tussentijd nog wat veranderd?

Is weer 2 maanden geleden zie ik.

Forum|alt.badge.img+3

Laat lekker doorlopen! De problemen hebben we nog steeds en het worden er nog meer ook 🫤

Als je uit bent op een koopje.... Terug kan je NIET!

En als je de Fritzbox wilt houden mag dat maar je krijgt achteraf ook geen experiabox. 

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 6, 2026

Laat lekker doorlopen! De problemen hebben we nog steeds en het worden er nog meer ook 🫤

En als je de Fritzbox wilt houden mag dat maar je krijgt achteraf ook geen experiabox. 

Als ik het goed heb, hebben jullie een Fritz box van XS4ALL.

Vraag eens aan KPN of ze die op afstand van de KPN software en instellingen willen voorzien.

Ik ben alvast super benieuwd.

Want jullie hebben echt al veel te lang problemen en dat mag gewoon niet.

Berrie_Kaas
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • April 6, 2026

Als ik het goed heb, hebben jullie een Fritz box van XS4ALL.

Vraag eens aan KPN of ze die op afstand van de KPN software en instellingen willen voorzien.

Ik ben alvast super benieuwd.

Want jullie hebben echt al veel te lang problemen en dat mag gewoon niet.

Hier de FB7590 (nog van XS4ALL) en heb er geen enkel probleem mee ​@joop2011 . En wat de software betreft, deze en ook de update’s komen niet van KPN maar van AVM, zijnde de fabrikant. Er bestaat geen specifieke KPN software voor de Fritz!boxen. Alleen in het pulldown-menu van de te kiezen providers komt (uiteraard) KPN voor. Wij als ex. XS4ALL’ers kunnen kunnen zowel voor XS als KPN kiezen, het werkt beide het zelfde. 

En wat het verlengen betreft, ik kan ook sinds een paar maanden verlengen maar doe het niet. Bovendien wil ik mijn aloude, nog prima functionerende Arris VIP5202 voorlopig houden.    

driemaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • April 6, 2026

Halverwege december ‘overgestapt’ naar KPN. Zelf een FB4050 gekocht, deze kan ingeprikt worden op het glasvezelkastje. Qua kosten: zonder TV en/of vastbellen, ben je minder kwijt dan bij XS. Ik heb besloten voor de 1Gbit/s te gaan. Zelfs mijn IP is niet gewijzigd…! Tja, het is een keuze…🤷🏻‍♂️

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 6, 2026

Ondertussen is het bijna tijd dat ik kan verlengen. Is er in de tussentijd nog wat veranderd?

Het beste kan je de voor- en nadelen zelf naast elkaar zetten.

Wat voor jou het beste is, kan alleen jij zelf bepalen.

Mocht je besluiten om over te gaan naar KPN, doe dat alleen als je glasvezel hebt.

En vraag ook om de KPN modem / router Box12.

Want ik lees in veel topics dat de meeste klanten die van XS4ALL met de Fritzbox van XS4ALL problemen hebben. 

Persoonlijk zou ik niet naar Odido gaan.

Maar er is nog heel veel keuze over.

En allen hebben hun eigen voor- en nadelen.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • April 6, 2026

Jazeker ​@satshow ,

Sinds ongeveer een week zijn de tarieven veranderd. Een update kan daarom geen kwaad.

Voor de duidelijkheid, verlengen is niet verplicht. Je kunt jouw huidige abonnement gewoon behouden. 

Je kunt verder op twee manieren verlengen. De eerste manier is dat je jouw huidige abonnementsvorm behoudt, vaak kun je dan een (kleine) tijdelijke korting krijgen. 

Je kunt daarnaast (mits contractvrij) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook (mits contractvrij) via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

joop2011
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+23
  • Wijsgeer
  • April 7, 2026

En als je Internet, tv en mobiel van KPN hebt, kan je ook combivoordeel krijgen.

Zoals gratis Entertainment pakket en Pluspakket.

Zie ook hier. 

satshow
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+4
  • Auteur
  • Slimmerik
  • April 7, 2026

Dank je wel voor de reacties. Ik kijk nog even de kat uit de boom.