Skip to main content
Beantwoord

Wat zijn de mobiele kosten als ik vanuit het buitenland gebeld wordt?

• December 13, 2025
  • 4 reacties
  • 30 keer bekeken

ik heb een kpn mobiel abonnement. Nu krijg ik de vraag of er wekelijks gebeld mag worden naar mijn mobiel nummer vanuit het buitenland.

Zijn er ook kosten voor mij aan verbonden als ik vanuit het buitenland gebeld wordt op mijn mobiel?

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@hafe ,

Ik vermoed dat jij bedoelt dat jij (terwijl je in Nederland bent) een telefoontje ontvangt vanuit het buitenland. 

Dat is voor jou dan gratis. Degene die jou belt betaalt de kosten aan de provider in zijn/haar land. 

Wel komt het voor dat je telefoontjes of sms-jes krijgt van onbekende buitenlandse telefoonnummers. Bel die nooit terug en klik niet op links. Lees meer over dit onderwerp in dit topic: 

4 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 13, 2025

​@hafe Gebeld worden in buitenland gaat eerst van jouw buitenlandbundel (geen satelliet), daarna gelden deze tarieven. In Nederlands is gebeld worden gratis, tenzij je ben op het moment verbonden met satelliet.

JanD
Superuser
  • Superuser
  • December 13, 2025

Beste ​@hafe zie ook reactie van TDN

Maar het is wel een vreemde vraag of je wekelijks gebeld mag worden, door wie? Familie, vreemden?

Dat zou ik niet vertrouwen en gewoon nee zeggen en als je toch gebeld wordt door dat nummer, dat nummer binnen je mobiel blokkeren ​@hafe 

• December 13, 2025

Ik lees mee, maar ik begrijp beiden reacties niet.
Een inkomende oproep is je eigen land toch altijd kosteloos ?

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • December 13, 2025

Hallo ​@hafe ,

Ik vermoed dat jij bedoelt dat jij (terwijl je in Nederland bent) een telefoontje ontvangt vanuit het buitenland. 

Dat is voor jou dan gratis. Degene die jou belt betaalt de kosten aan de provider in zijn/haar land. 

Wel komt het voor dat je telefoontjes of sms-jes krijgt van onbekende buitenlandse telefoonnummers. Bel die nooit terug en klik niet op links. Lees meer over dit onderwerp in dit topic: 

Â