Skip to main content
Beantwoord

Wat zijn de mogelijkheden bij het omzetten van zakelijk naar particulier?

• January 10, 2026
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik ben er niet van om snel iets  te plaatsen op een forum maar dit gaat nu echt alle perken te buiten. Ik heb naar mijn mening een hele simpele vraag. Al enige tijd heb ik een klein zakelijk contract en deze wil ik omzetten naar particulier.  Alleen wil ik dan graag weten wat het aanbod is dat KPN kan aanbieden zodat ik dit kan vergelijken met ander aanbieders zoals o.a. Ziggo.  Nu ben ik vandaag al uren bezig en heb heel veel medewerkers gesproken, 3x is de verbinding verbroken, 1x verbrak de medewerker de verbinding omdat ik al aangaf te weten wat zij wilde zeggen en zij van mening was dat ik door haar heen sprak. Het eerste antwoord dat ik continue krijg is dat ik het contract om moet zetten en dat men daarna kan aangeven wat de mogelijkheden zijn.  Dit is toch idioot. Het is makkelijker om over te stappen naar Ziggo dan klant te blijven bij KPN.  Op dit moment wordt de verbinding trouwens weer verbroken en kan ik opnieuw gaan bellen, pfffffffffffffffffff.

Beste antwoord door Ik_Combineer

Je krijgt de prijzen welke je ziet op de website van KPN minus de korting. Want die korting is voor nieuwe klanten en dat ben je niet. 
Dus ga naar de website van KPN, stel een pakket samen en haal de korting er vanaf. 
Als je daar tevreden mee bent kan je een contractsovername doen naar consument via de link van TDN, de winkel of klantenservice kan je hier niet mee helpen. Het gaat enkel via dat formulier. Als de migratie naar consument in gang is gezet kan je verlengen naar een consumeren pakket met de prijzen die je hebt gezien. Mogelijk krijg je enkele maanden korting zoals Peter ook meldt.

3 reacties

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • January 10, 2026

@A D Je jouw contract van zakelijk naar particulier laten omzetten via dit formulier

https://www.kpn.com/service/administratie/wijzigen/contract-overnemen/doorgeven#current_contractant

Je krijgt geen korting (misschien verlengingskorting, als je via klantenservice doet), dus het is sowieso beter als je geld wil sparen, voor 6 maanden naar een ander provider te switchen.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • January 10, 2026

Als je contractvrij bent kun je het omzetten naar een consumenten abonnement voor internet en televisie (en vaste telefoon indien nog aanwezig).

Daar kunnen geen kortingen op geboden worden als voor nieuwe klanten uiteraard. Je bent al klant. Mogelijk wel 3 maanden (bij contract 1 jaar) of 6 maanden (contract 2 jaar) korting. Dat is momenteel € 5 per maand. 

Ook voor overstappen met behoud vast telefoonnummer dien je contractvrij te zijn. 

E-mail raak je in principe 6 maanden na einde contract ook kwijt. Al is kpn de enige die daar behoud voor biedt à € 7,75 per maand. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • Antwoord
  • January 10, 2026

Je krijgt de prijzen welke je ziet op de website van KPN minus de korting. Want die korting is voor nieuwe klanten en dat ben je niet. 
Dus ga naar de website van KPN, stel een pakket samen en haal de korting er vanaf. 
Als je daar tevreden mee bent kan je een contractsovername doen naar consument via de link van TDN, de winkel of klantenservice kan je hier niet mee helpen. Het gaat enkel via dat formulier. Als de migratie naar consument in gang is gezet kan je verlengen naar een consumeren pakket met de prijzen die je hebt gezien. Mogelijk krijg je enkele maanden korting zoals Peter ook meldt.