Skip to main content
Beantwoord

Wel buiten bundel kosten buitenland ondanks bestelde bundel, die niet werkte

• October 21, 2025
  • 2 reacties
  • 45 keer bekeken

Beste klantenservice,

Onlangs ben ik in Egypte geland en ontving ik van KPN een sms met de mogelijkheid om een internetbundel van €14,99 te activeren. Deze bundel heb ik direct geactiveerd voordat ik mijn mobiele data (4G) aanzette. Tot mijn verbazing werkte de bundel echter niet.

Omdat ik geen verbinding kreeg, heb ik vervolgens een eSIM aangeschaft en deze gebruikt voor mijn internetverbinding. Dit kan ik ook aantonen.

Tot mijn verrassing zie ik nu op mijn factuur een extra toeslag van €60,50 voor internetgebruik in het buitenland. Dit lijkt mij onjuist, aangezien ik pas data ben gaan gebruiken nadat ik de bundel had geactiveerd en de verbinding via de eSIM liep.

Ik heb hierover al telefonisch contact gehad met een medewerker, die aangaf dat dit inderdaad vreemd is en mij heeft doorverwezen naar de klachtenpagina.

Graag ontvang ik een toelichting en correctie van de factuur.

Beste antwoord door Edu2020

Beste ​@lunamanders , om deze onverwachte roamingkosten te voorkomen in de toekomst: sms bescherming aan naar 1266.

Zie ook:

2 reacties

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+16

Goedemorgen ​@lunamanders dat is natuurlijk een vervelende situatie en ik begrijp volkomen dat je daar duidelijkheid over wil hebben. Op de één of andere manier heeft je toestel dan toch via de simkaart van KPN met het mobiele netwerk in Egypte gemaakt. Het is voor mij als moderator niet te bekijken op afstand hoe dat gebeurd is maar als ik bij mijzelf kijk dan kan er in het geval van meerdere sims kan hij toch de voorkeur geven aan een simkaart in een bepaald slot. Ik zou dan toch even het opgegeven advies van mijn collega volgen en het resultaat van de klacht afwachten.

Forum|alt.badge.img+7
  • Antwoord
  • October 23, 2025

Beste ​@lunamanders , om deze onverwachte roamingkosten te voorkomen in de toekomst: sms bescherming aan naar 1266.

Zie ook: