Skip to main content
Vraag

Welk modem stuur ik terug? Jaren klant bij XS4all geweest

• May 1, 2026
  • 2 reacties
  • 36 keer bekeken

Goedemorgen allemaal,

Mijn moeder stapt na 26 jaar over van XS4ALL naar een andere internet aanbieder.

We hebben de brief van KPN ontvangen, om ‘het modem’ terug te sturen. Ik heb in de jaren bij XS4ALL meerdere Fritzboxen gekregen bij contractverlenging en gebruik nu al een hele tijd Unifi apparatuur.

Mijn vraag is, welk modem stuur ik retour? Gaat dat op type? Op serienummer? Dan moet ik in de stapel op zolder gaan zoeken naar het juiste modem :)

Alvast bedankt.

2 reacties

• May 1, 2026

Beste ​@Polyphemus je moeder heeft waarschijnlijk geen account binnen dit forum, anders kon ze in haar profiel het serienummer van het modem zien dat retour moet.

XS4All gebruikte volgens mij altijd FritZbox modems, zoek daarvan op zolder gewoon de oudste uit en stuur die retour.

Bewaar het verzendbewijs lang en goed.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Polyphemus. Welkom op de community! Je hoeft gelukkig niet op zolder alle oude Fritzboxen op te gaan zoeken. KPN verwacht alleen het laatst geleverde modem retour, dus het modem dat op dit moment bij je moeder in gebruik zou zijn (of het laatst actief was op de lijn). Oudere modems die ooit zijn vervangen, hoef je niet terug te sturen.