Skip to main content
Beantwoord

Welke apparaten moeten terug bij opzegging abonnement?

• March 29, 2026
  • 3 reacties
  • 37 keer bekeken

Ik heb recent het gehele netwerk binnen onze haven vernieuwd. Hiervoor zijn we o.a. overgestapt naar andere provider, kpn abonnement zal dus opgezegd worden (adsl) 

Vragen ze oudere apparatuur nog terug? Dan heb ik het over de superwifi 1 punten, 4g modem en experiabox v10.

Beste antwoord door Noordzee

Hallo ​@Fantatech ,

Sowieso moet je eerst de opzegging doen. Je ontvangt daarna van KPN een bericht wat je retour moet sturen. 

Maar ik kan je alvast wat informatie geven. 

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De modem
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Wat betreft de SuperWiFi-punten: Dat is afhankelijk of ze jouw eigendom zijn of dat je ze huurt van KPN. Als ze jou eigendom zijn, dan mag je ze uiteraard houden. En bij huren, stuur je ze terug naar KPN. 

Meer informatie : 

3 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • Antwoord
  • March 29, 2026

Hallo ​@Fantatech ,

Sowieso moet je eerst de opzegging doen. Je ontvangt daarna van KPN een bericht wat je retour moet sturen. 

Maar ik kan je alvast wat informatie geven. 

Welke apparatuur moet ik terugsturen?

Van je tv- en internetabonnement stuur je terug:

• De modem
  • De tv-ontvanger(s)
  • Stroomadapter(s)

Wat betreft de SuperWiFi-punten: Dat is afhankelijk of ze jouw eigendom zijn of dat je ze huurt van KPN. Als ze jou eigendom zijn, dan mag je ze uiteraard houden. En bij huren, stuur je ze terug naar KPN. 

Meer informatie : 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 29, 2026

Beste ​@Fantatech het wifipunt is je eigendom en hoeft niet terug.

De modem/router en 4Grouter inclusief de bijbehorende netvoedingen moeten wel terug naar verzoek van KPN.

Wacht de brief met retour instructies ad van KPN.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Fantatech, welkom op onze community! Ik zie dat ​@Noordzee en ​@JanD het al aardig samenvatten. Kom je er uit zo?