Skip to main content
Vraag

Welkomstcadeau (TV) vermist bij PostNL

• July 30, 2026
  • 3 reacties
  • 98 keer bekeken

Beste moderators,

Ik plaats dit bericht op het forum in de hoop dat een moderator dit dossier kan vlottrekken, aangezien de telefonische klantenservice mij van het kastje naar de muur stuurt en weigert een praktische oplossing te bieden.

De situatie in het kort: Op 6 juni heb ik een Glasvezel Sneller 200 abonnement afgesloten met een Philips Ambilight 55" TV als welkomstcadeau. Mijn aansluiting is op 24 juni jl. geactiveerd.

• 10 juli: Track & Trace van Extra@Home (PostNL) ontvangen.

• 17 juli: Status bleef staan op 'pakket niet ontvangen'. Serviceafdeling gesproken, onderzoek gestart.

• 20 juli: 'Ontvangersverklaring van vermissing' direct ingevuld en geretourneerd.

• 21 juli: Leverafspraak ingepland via Extra@Home voor 22 juli.

• 22 juli: Bericht van Extra@Home dat de TV niet kon worden uitgeleverd omdat deze onvindbaar is bij het uitladen.

• 24 & 30 juli: Telefonisch contact gehad met KPN. De reactie is dat ik een onderzoek van PostNL moet afwachten dat tot 4 weken kan duren. KPN weigert per omgaande een vervangende zending uit te sturen.

Mijn standpunt: Volgens Artikel 7:11 BW ligt het risico van verzending en vermissing volledig bij de verkoper (KPN) totdat het product daadwerkelijk aan mij is afgeleverd. Het kan en mag niet zo zijn dat ik als klant wekenlang de dupe word van een logistiek probleem tussen KPN en PostNL. Ik heb mijn medewerking verleend door de vermissingsverklaring direct in te vullen.

Ik heb inmiddels ook formeel een schriftelijke ingebrekestelling ingediend met een termijn van 10 werkdagen om alsnog te leveren, maar ik hoop heel erg dat een moderator hier de logische stap kan zetten: de vermiste zending afhandelen met PostNL en mij simpelweg een nieuw exemplaar toesturen.

Mijn klantnummer staat ingevuld in mijn forumprofiel. Kunnen jullie mij hier alsjeblieft mee helpen?

3 reacties

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • July 31, 2026

Hoi ​@Stansh 
Je bent hier verkeerd, je kunt beter met de verzender van het cadeau contact opnemen.
Sidekix verzorgt de verzending.
Bereikbaar op 088 - 623 70 06 (lokaal tarief).
Ze zijn bereikbaar op werkdagen van 09.00 tot 18.00 uur

emielstroeve
Slimmerik
Forum|alt.badge.img+7

is dat zo? Je hebt toch een overeenkomst met KPN en die schakelen 3e partijen in. En dat is prima, maar KPN blijft jouw contractpartner. Dat ze 4 weken willen om te onderzoeken is niet leuk, maar waarschijnlijk wel de afspraak.

Forum|alt.badge.img+1
  • Slimmerik
  • August 3, 2026

Moderators reageren hier zeer selectief. En als ze al reageren, is het vaak zo'n zinloos bericht dat ze het echt oprecht heel erg vervelend vinden, ze zich het echt oprecht heel goed voor kunnen stellen en er vervolgens niets mee doen.

Waar KPN wel gevoelig voor is weet ik uit ervaring is de geschillencommissie. Schakel die in en die regelen het wel. 

Uiteraard is KPN verantwoordelijk voor de bezorging, of ze nu PostNL inschakelen of de TV laten brengen door een student op de fiets, dat boeit niet. Praktijk is wel dat KPN vaak wijst naar (door hen) ingeschakelde partijen maar dat is dus niet correct.