Skip to main content
Vraag

Wij krijgen een aanmaning die niet voor ons bedoeld is

• December 21, 2025
  • 5 reacties
  • 38 keer bekeken

Hallo

WIj krijgen al enige weken geleden een brief gericht aan een andere persoon op ons adres. Na openen staat erin dat er geen betalingen plaatsvinden en en dit een aanmaning is. Als er niet betaald wordt wordt er aangemeld bij preventel etc.

We hebben gebeld met KPN.

KPN zegt: excuses deze naam en mobiel nr hoort niet bij u of uw adres. Het is hier fout gegaan. Dit komt goed.

Wel niet dus. Vorige week ontvangen we weer een brief.
Weer gebeld met KPN en die meneer zegt het klopt van mijn collega dit staat op uw adres. Mogelijk heeft iemand uw adres opgegeven. Stuur de brief retour dan moet de andere afdeling het oplossen. Ik kan niks doen.

Wat de hel is dit? Wij hebben geen KPN abonnement en wij wonen hier al jaren en deze persoon heeft hier nooit gewoont. We ontvangen aanmaningen met het risico dat ons adres bij Preventel wordt gemeld en dan zij we de dupe als senioren.

KPN moet dit oplossen zoals de eerste collega aangaf. We zijn woest en gaan zeker nooit van ons leven nog iets met KPN doen als dit niet wordt opgelost. En dan gaan we media opzoeken. Dit is absurd.

5 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Iedereen heeft eens last van dat er post komt van de vorige bewoners van het adres. Gewoon retour sturen. Je hebt immers geen contract met die partij. 

Zelfs als er een deurwaarder aan de deur komt, zal die serieus geen voet over de drempel zetten, als je kan aantonen dat jij niet diegene bent. (en dan houdt het ook snel op).

Ik hoop dat KPN dit snel voor je kan oplossen, maar hier moet het ook zo zien dat jij stevig in je recht staat. Dus waarom je mediasensatie wilt gaan zoeken is mij een raadsel?

Maar ik hoop dat KPN hier snel werk van maakt. 

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • December 21, 2025

Iedereen heeft eens last van dat er post komt van de vorige bewoners van het adres. Gewoon retour sturen. Je hebt immers geen contract met die partij. 

Zelfs als er een deurwaarder aan de deur komt, zal die serieus geen voet over de drempel zetten, als je kan aantonen dat jij niet diegene bent. (en dan houdt het ook snel op).

Ik hoop dat KPN dit snel voor je kan oplossen, maar hier moet het ook zo zien dat jij stevig in je recht staat. Dus waarom je mediasensatie wilt gaan zoeken is mij een raadsel?

Maar ik hoop dat KPN hier snel werk van maakt. 

Heel eerlijk, ook voor KPN is dit gewoon lastig. Bij het aangaan van een abonnement komt KPN niet controleren of jij daadwerkelijk woont waar je zegt dat je woont. En als dat eenmaal verkeerd is aangegeven moet het abonnement dus verhuist worden naar het juiste adres, en dat is niet altijd bekend. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

@JolandaArler Het kan zijn dat iemand adresfraude pleegt en op jouw adres staat ingeschreven. Dan zou je probleem krijgen als een deurwaarder bij jou zou komen. Je kan in Mijn Overheid controleren hoeveel personen staan op jouw adres ingeschreven. Als het getal niet klopt, kan je bij jouw gemeente vragen voor een adresonderzoek en deze persoon uit BRP laten verwijderen.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

@JolandaArler Het kan zijn dat iemand adresfraude pleegt en op jouw adres staat ingeschreven. Dan zou je probleem krijgen als een deurwaarder bij jou zou komen. Je kan in Mijn Overheid controleren hoeveel personen staan op jouw adres ingeschreven. Als het getal niet klopt, kan je bij jouw gemeente vragen voor een adresonderzoek en deze persoon uit BRP laten verwijderen.

Als de naam niet overeenkomt met de BRP verklaring van het adres, heeft de deurwaarder voordat hij in de auto stapte, zijn werk niet goed gedaan, lijkt me. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 21, 2025

Als de naam niet overeenkomt met de BRP verklaring van het adres, heeft de deurwaarder voordat hij in de auto stapte, zijn werk niet goed gedaan, lijkt me. 

Bij adresfraude staat de persoon in BRP ingeschreven op het adres, dus de deurwaarder kan veronderstellen dat de huisbewoner liegt.