Skip to main content
Beantwoord

Wil graag nieuw abonnement aanpassen ivm welkomstcadeau

• February 20, 2026
  • 7 reacties
  • 137 keer bekeken

Hallo!

Ik heb sinds afgelopen maandag een 1-jarig internet abonnement afgesloten bij kpn. Nu krijg ik gister een brief in mijn bus met de nieuwe welkomstcadeaus.

Ik zou graag mijn abonnement willen aanpassen van 1-jarig met 6 maanden korting naar de 2-jarige en een PlayStation 5 als welkomstcadeau. Ik sprak net telefonisch de klantenservice maar daar kreeg ik een duidelijke NEE als antwoord. In de app kan ik hem ook niet aanpassen. 

Is nu echt mijn enige optie om op te zeggen tijdens mijn bedenktermijn, alles terug te sturen, een week zonder internet te zitten en dan pas weer opnieuw aangesloten te worden?

Dat is toch raar? Dat kost iedereen tijd, geld en moeite…

Ik hoor graag of ik nog een andere optie heb.

Beste antwoord door Serenay van KPN

Hoi ​@Daaaaavid, welkom op de community! Ik snap heel goed dat dit frustrerend voelt. Je sluit net een abonnement af en kort daarna valt er een actie met een PlayStation 5 op de mat… dan wil je natuurlijk weten of je nog kunt switchen.

Goed om te weten: we annuleren tegenwoordig niet meer zomaar een order als iemand toch een andere welkomstkorting of bijvoorbeeld een extra zenderpakket had willen kiezen (dit is sinds vandaag).

Is je abonnement nog niet gestart? Dan kunnen we in sommige gevallen nog meekijken of er iets aangepast kan worden zonder de hele bestelling te annuleren.

Is je abonnement al actief (dus de aansluiting loopt al)? Dan kunnen we het contract en het bijbehorende welkomstcadeau helaas niet meer wijzigen. Het cadeau en de actievoorwaarden staan vast op het moment dat de bestelling is geplaatst en ingegaan. Twijfel je over de status van je bestelling? Maak dan even een terugbelafspraak, dan kijkt een collega gericht met je mee naar jouw situatie.

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid! Laat gerust weten als je nog vragen hebt. 😊

7 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 20, 2026

Je kunt je aanvraag niet wijzigen, maar wel annuleren en na annuleren een nieuwe aanvraag doen.

@Daaaaavid 

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Daaaaavid, welkom op de community! Ik snap heel goed dat dit frustrerend voelt. Je sluit net een abonnement af en kort daarna valt er een actie met een PlayStation 5 op de mat… dan wil je natuurlijk weten of je nog kunt switchen.

Goed om te weten: we annuleren tegenwoordig niet meer zomaar een order als iemand toch een andere welkomstkorting of bijvoorbeeld een extra zenderpakket had willen kiezen (dit is sinds vandaag).

Is je abonnement nog niet gestart? Dan kunnen we in sommige gevallen nog meekijken of er iets aangepast kan worden zonder de hele bestelling te annuleren.

Is je abonnement al actief (dus de aansluiting loopt al)? Dan kunnen we het contract en het bijbehorende welkomstcadeau helaas niet meer wijzigen. Het cadeau en de actievoorwaarden staan vast op het moment dat de bestelling is geplaatst en ingegaan. Twijfel je over de status van je bestelling? Maak dan even een terugbelafspraak, dan kijkt een collega gericht met je mee naar jouw situatie.

Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid! Laat gerust weten als je nog vragen hebt. 😊

Forum|alt.badge.img+9
  • Wijsgeer
  • February 23, 2026

Is je abonnement al actief (dus de aansluiting loopt al)? Dan kunnen we het contract en het bijbehorende welkomstcadeau helaas niet meer wijzigen.

Maar dan geldt toch wel vanaf de eerste dag van aansluiting de 14 dagen bedenktermijn? (Ik ben geen expert...)

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 23, 2026

Maar ik heb toch 14 dagen bedenktermijn? Wat als ik dus alles terugstuur, dan kan ik het niet opnieuw afsluiten inclusief welkomstcadeau?

Ik sta op het punt dit alsnog gewoon te proberen namelijk. Mocht het dan niet kunnen dan kan ik eventueel nog alternatieven overwegen.

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Daaaaavid, als je abonnement al actief is, dan kun je inderdaad nog gebruikmaken van je 14 dagen bedenktijd.

Wij kunnen een bestelling alleen nog aanpassen zonder te annuleren als de internet­aansluiting nog niet actief is. Zodra het abonnement al is ingegaan, kunnen we het contract en de bijbehorende actie helaas niet meer wijzigen. In dat geval blijft alleen de route over die je zelf al noemde: opzeggen binnen de bedenktijd en daarna opnieuw bestellen met de gewenste actie.

Ik snap dat dat niet ideaal is, maar dat is op dit moment de enige mogelijkheid dan.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 24, 2026

Hoi ​@Daaaaavid, als je abonnement al actief is, dan kun je inderdaad nog gebruikmaken van je 14 dagen bedenktijd.

Wij kunnen een bestelling alleen nog aanpassen zonder te annuleren als de internet­aansluiting nog niet actief is. Zodra het abonnement al is ingegaan, kunnen we het contract en de bijbehorende actie helaas niet meer wijzigen. In dat geval blijft alleen de route over die je zelf al noemde: opzeggen binnen de bedenktijd en daarna opnieuw bestellen met de gewenste actie.

Ik snap dat dat niet ideaal is, maar dat is op dit moment de enige mogelijkheid dan.

Vraagje, ik heb vandaag opgezegd en zal dus alles retour sturen. Kan ik nu al het nieuwe pakket afsluiten of moet ik wachten totdat ik daadwerkelijk alles eerst retour heb gestuurd?

Serenay van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+7

Hoi ​@Daaaaavid, in principe zou je dat nu al kunnen doen met een belafspraak! Omdat de aansluiting niet eerder actief was zou dat geen probleem moeten zijn.