Skip to main content
Vraag

Wil mijn abonnement uitbreiden door TV toe te voegen, maar nieuw abonnement is gunstiger

• August 16, 2026
  • 6 reacties
  • 52 keer bekeken

Ik zit er over na te denken om mijn huidige abonnement uit te breiden. Ik heb nu mijn TV abonnement bij CanalPlus. Internet en bellen heb ik bij KPN.

Verlengen
Wanneer ik mijn huidige KPN abonnement verleng en uitbreid met sneller internet en TV gaat me dat per maand € 80,57 kosten en krijg ik het 6 mnd voor € 73,07. Deze optie is voor mij niet interessant, kan beter bij CanalPlus blijven.

Nieuw
Als ik een nieuw abonnement afsluit met dezelfde opties als verlengen, dan krijg ik hem voor € 72,74 en 12 mnd voor € 49,99. 

Conclusie
Voor mij dus veel interessanter om een nieuw abonnement af te sluiten. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Zijn er andere mogelijkheden?

6 reacties

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 16, 2026

Hallo ​@Nicosia ,

Jazeker, je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

https://community.kpn.com/kpn-tv-11/feature-requests-kpn-tv-box-587354?tid=587354&fid=11

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht:

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2026

Hallo ​@Nicosia ,

Jazeker, je kunt (indien maximaal 90 dagen voor einde contract) jouw abonnement aanpassen (en goedkoper maken) door op een andere manier te verlengen. Je gaat dan over de huidige (2026) propositie en KPN TV+. 

Dat verlengen kan telefonisch via de klantenservice. Het makkelijkste gaat dat middels een belafspraak

Het kan ook via internet via deze link, kies dan voor "Toon mijn persoonlijk advies”.: 

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

Dank voor je reactie ​@Noordzee. ‘Toon mijn persoonlijk advies’ is niet toereikend voor me, daar zit dan geen TV bij. Ik moet dan toch klikken op ‘Zelf samenstellen’. En dan wordt de totaal prijs hoger dan dat ik nu bij KPN + CanalPlus betaal. Dus niet interessant voor mij. Is enkel interessant als ik het voor de prijs zou krijgen die ook aan nieuwe klanten wordt aangeboden, dus voor € 72,74 en 12 mnd voor € 49,99. 

Geen optie dus om over te gaan naar KPN met TV. Of ik moet mijn huidige KPN opzeggen en later opnieuw afsluiten. Kan beter naar een andere provider over stappen.

huistijger
Superuser
Forum|alt.badge.img+23
  • Superuser
  • August 16, 2026

Je wordt alleen als nieuwe klant gezien indien je 6 maanden geen KPN had. ​@Nicosia 
Anders zou iedereen dat doen….

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 16, 2026

Je wordt alleen als nieuwe klant gezien indien je 6 maanden geen KPN had. ​@Nicosia 
Anders zou iedereen dat doen….

Snap ik ​@huistijger 

Helaas voor mij dus geen optie om ook de dienst TV te gaan afnemen bij KPN, kan het beter houden zoals het nu is. Of overstappen naar Odido, dat is goedkoper dan de aanbieding van KPN voor nieuwe klanten.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+32
  • Superuser
  • August 16, 2026

Dank voor je reactie ​@Noordzee. ‘Toon mijn persoonlijk advies’ is niet toereikend voor me, daar zit dan geen TV bij. Ik moet dan toch klikken op ‘Zelf samenstellen’. En dan wordt de totaal prijs hoger dan dat ik nu bij KPN + CanalPlus betaal. Dus niet interessant voor mij. Is enkel interessant als ik het voor de prijs zou krijgen die ook aan nieuwe klanten wordt aangeboden, dus voor € 72,74 en 12 mnd voor € 49,99. 

Geen optie dus om over te gaan naar KPN met TV. Of ik moet mijn huidige KPN opzeggen en later opnieuw afsluiten. Kan beter naar een andere provider over stappen.

Graag gedaan. Maar de prijs voor nieuwe klanten is alleen voor ……….. nieuwe klanten. De door mij genoemde optie is het goedkoopste wat voor jou mogelijk is. Aan jou de keus. 

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@Nicosia, zo te zien hebben de anderen de mogelijkheden al uitgelegd. Heb je daarmee een keuze kunnen maken? 🙂