Skip to main content
Beantwoord

Ziggo contract niet opgezegd bij overstap naar KPN

• October 15, 2025
  • 5 reacties
  • 83 keer bekeken

Na aansluiting van kpn en overstap wat super bevalt zij wij niet afgesloten bij ziggo 

nu zitten wij met een dubbel contract en een concrete oplossing word slecht of niet aangeboden

ofterwijl 70€ per maand over de balk heen gooien 

ik zou graag bij kpn willen blijfen maar op deze manier ben ik geen fan van beide partijen 

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@Berend van meerendonk en welkom bij de KPN Community. Ik kan me voorstellen dat je daar niet bepaald vrolijk van wordt. 😣 Zonde om voor twee abonnementen te betalen, dus ik ben ook benieuwd wat hier is gebeurd.
Wel fijn dat je tevreden bent over je KPN diensten!

Heb je bij ons gebruikgemaakt van de overstapservice? Staat dit ook op je bestelbevestiging? 
Zo ja, zou je dan je communityprofiel aan willen vullen met je adresgegevens, naam van de contractant en je geboortedatum? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik dit controleren. 
We hebben namelijk standaard stappen voor wanneer de overstapservice niet goed gaat. Als blijkt dat wij daarbij een fout hebben gemaakt dan moet het via ons ook opgelost worden. Zeg dan wel Ziggo zo snel mogelijk op, als je dit nog niet gedaan hebt. 

Je kunt ook een belafspraak met ons maken, mocht je dit prettiger vinden. Mocht je daarvoor kiezen, wil je hier dan laten weten wat de uitkomst was? 

5 reacties

• October 15, 2025

Je moet bij Ziggo opzeggen. Als dat niet kan omdat je bij Ziggo nog een contract hebt, dan had je niet over moeten stappen naar KPN. 

Wanneer is je abonnement bij KPN ingegaan? Als dat nog minder dan 14 dagen geleden is, dan kun je nog annuleren. Anders is er niets meer aan te doen.

Je kunt het contract bij Ziggo afkopen. Maar daar ben je niet goedkoper mee uit dan het gewoon door te laten lopen.

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 16, 2025

Hi ​@Berend van meerendonk en welkom bij de KPN Community. Ik kan me voorstellen dat je daar niet bepaald vrolijk van wordt. 😣 Zonde om voor twee abonnementen te betalen, dus ik ben ook benieuwd wat hier is gebeurd.
Wel fijn dat je tevreden bent over je KPN diensten!

Heb je bij ons gebruikgemaakt van de overstapservice? Staat dit ook op je bestelbevestiging? 
Zo ja, zou je dan je communityprofiel aan willen vullen met je adresgegevens, naam van de contractant en je geboortedatum? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik dit controleren. 
We hebben namelijk standaard stappen voor wanneer de overstapservice niet goed gaat. Als blijkt dat wij daarbij een fout hebben gemaakt dan moet het via ons ook opgelost worden. Zeg dan wel Ziggo zo snel mogelijk op, als je dit nog niet gedaan hebt. 

Je kunt ook een belafspraak met ons maken, mocht je dit prettiger vinden. Mocht je daarvoor kiezen, wil je hier dan laten weten wat de uitkomst was? 

Ik boek alles terug tot dit opgelost is net aan de telefoon gehad. Oplossen zit er niet in ziggo afkopen  was geen optie  en een telefoon bandje terug luisteren ?   Neee das teveel moeite 

Forum|alt.badge.img+8
  • Wijsgeer
  • October 17, 2025

Ik boek alles terug tot dit opgelost is net aan de telefoon gehad. Oplossen zit er niet in ziggo afkopen  was geen optie  en een telefoon bandje terug luisteren ?   Neee das teveel moeite 

Altijd goed als David opstaat tegen Goliat, maar met botweg terugboeken ga je het niet winnen van KPN. Die trekken over een tijdje gewoon de stekker eruit of sturen een deurwaarder langs.

Is het beantwoorden van onderstaande vraag van de moderator ook teveel moeite?

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ai, dat is niet het nieuws waar je op hoopte. Je geeft aan dat Ziggo niet afgekocht kan worden, betekent dit dat je nog niet buiten contract was bij hen? 

Zou je dit nog willen doen? Dan kan ik uitzoeken hoe dit zit. Als je daarbij ook al mijn vragen beantwoord die ik tot nu toe heb gesteld in dit bericht dan zou dat ook enorm helpen! 🙂
Hopelijk hebben we dit dan snel uitgezocht.