Ik kom er dus net achter dat mijn zoon via kpn € pay voor €160 aan aankopen heeft gedaan.Ik heb hier totaal geen toestemming voor gegeven. En heb ook geen idee hoe hij dit voor elkaar heeft gekregen.Hij is minder jarig.
Waarom is dit niet beter beveiligd door kpn.Mensen worden nu onnodig op kosten gejaagd en jullie (KPN)laat dit maar gebeuren.Er wordt hier misbruik gemaakt van mijn bankgegevens door KPN.En jullie schenden mijn privacy. DUS IK VRAAG MIJ AF WAT KPN HIER AAN GAAT DOEN WANT IK GA HET NIET BETALEN.EN ANDERS ONDERNEEM 8K JURIDISCHE STAPPEN
Bladzijde 1 / 1
Hoi @Kersje 75
Welkom op de community van KPN.
Dat is even schrikken lijkt mij, als je erachter komt dat je eigen kind voor E 160,- online aankopen heeft gedaan via zijn smartphone. KPN Pay staat zover ik weet al direct aan bij het begin van het abonnement, maar kun je zelf ook uitzetten in de Mijn KPN App, zodat betalingen niet meer via de factuur van KPN verlopen, maar bijvoorbeeld via een prepaid tegoed voor Google Play of de App Store van Apple.
Inmiddels is dit met de allernieuwste Kids Sim en Teen Sim abonnementen veranderd, en kunnen er geen aankopen meer gedaan worden via KPN Pay, aangezien dat geblokkeerd is door KPN. Maar voor de wat oudere Kids Sim abonnementen geldt dit helaas nog niet.
Er is in dit geval geen spraken van misbruik of het schenden van jullie privacy, dat maak je er zelf van in je boosheid, wat ik op zich kan begrijpen.
Het beste kun je een officiële klacht indienen bij KPN, dan zal de afdeling klachten er naar kijken en jouw persoonlijk terugbellen met een passende oplossing voor dit probleem.
Klik op de volgende link, en je komt direct uit op het online klachtenformulier: Klacht indienen bij KPN
De KPN community kan jouw hierbij niet helpen, wel de afdeling klachten.
Hoi @Kersje 75
Heb je inmiddels het klachtenformulier ingevuld en verzonden? Want aangezien de Kerstdagen en Oud & Nieuw op doordeweekse dagen vallen, kan het wat langer duren voordat je antwoord op je klacht terug krijgt.
Dus hoe eerder je hem verstuurd, hoe eerder je antwoord krijgt met een passende oplossing.
Wat voor een abonnement heeft jouw zoon?
Heeft hij een eigen KPN ID waar dat abonnement aan gekoppeld is of staat dat abonnement op jouw KPN ID?
Als dat op zijn eigen KPN ID staat dan heeft hij in de MijnKPN app de mogelijkheid op KPN Pay aan te zetten.
Helaas controle,eert KPN niet of het wel de contractant is die de wijziging doorvoert en dat is iets wat KPN te verwijten is. Mijns inziens moet KPN zich er 100% van vergewissen dat het de contractant is die de wijziging doorvoert en niet de gebruiker aan wiens KPN ID het abonnement gekoppeld is, het is contractueel gezien immers alleen de contractant die wijzigingen door mag voeren.
Reageer
De Kennisbank
Heb je vragen over diensten, producten of wil je weten hoe je modeminstellingen verandert? Vind het antwoord op de meest gestelde vragen in onze Kennisbank
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.
Bestand scannen voor virussen
Sorry, we zijn de inhoud van dit bestand nog aan het controleren om er zeker van te zijn dat het veilig is om te downloaden. Probeer het nog een keer over een paar minuten.