Skip to main content
Beantwoord

Zoon vergeet roaming uit te zetten in het buitenland. Zestig euro kwijt. Wat nu?

• June 25, 2025
  • 13 reacties
  • 257 keer bekeken

Onze zoon is voor het eerst alleen op verre vakantie. Dus een beetje nerveus. Hij vergat Roaming uit te zetten. Kwam er in het vliegtuig achter en heeft het alsnog gedaan. Echter door het sturen van 2 berichtjes en daardoor een verbruik van slechts 24mb mag hij nu 60,50 betalen. 2x met KPN gebeld maar ze zijn niet bereid enige coulance te geven. Het is de eerste keer dit gebeurt in ons gezin (4 mobiele abo’s en thuis ook internet van KPN). Wat een slechte service!
Helaas krijg ik de supervisor van de (overigens zeer vriendelijke medewerker) niet aan de telefoon. 
Wat kan ik nog meer doen?

Beste antwoord door Arjan van KPN

Hoi ​@caroden. Dat kan even rauw op je dak vallen, zulke kosten voor een paar schamele MB's. Vooral voor een student zijn dat dure euro's. Dus ik kan mij zeker voorstellen dat je voor je zoon in de bres springt en vraagt of er enige coulance mogelijk is. 

Je hebt al telefonisch contact gehad begrijp ik, dus ik kan mij voorstellen dat je via die weg niet nog een poging wilt wagen. Je kunt ook altijd online bij ons een klacht aanmaken en het verhaal bij de klachtenafdeling neerleggen. Het kan zijn dat zij er met een andere bril naar kijken. 

Strikt gezien is het de eigen verantwoordelijkheid om je van tevoren te informeren over de eventuele roamingkosten in het buitenland en hoe je je daartegen kunt beschermen. Wij hebben daar bijvoorbeeld ook meerdere topics aan gewijd op deze Community. 

Hopelijk heeft je zoon wel van zijn eerste verre vakantie genoten!

13 reacties

j3roentje
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+7
  • Wijsgeer
  • June 25, 2025

Zulke zaken zouden standaard uit moeten staan vind ik, maarja, ook hier zal ergens een soort van verdienmodel achter zitten.

En het zijn niet alleen die 2 appjes, vele apps hebben op de achtergrond continu verbinding met het internet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • June 25, 2025

Wat vervelend. Hier is nog nooit coulance op verleend en gaat dus nu ook niet gebeuren. Dit zal je dus helaas moeten betalen. 

Als hij BESCHERMING AAN sms't naar 1266 kan het niet meer gebeuren. Ook niet in volgende factuur periodes.

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Wat vervelend. Hier is nog nooit coulance op verleend en gaat dus nu ook niet gebeuren. Dit zal je dus helaas moeten betalen. 

Als hij BESCHERMING AAN sms't naar 1266 kan het niet meer gebeuren. Ook niet in volgende factuur periodes.

Bedankt voor de tip, PeterG!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Geen antwoord op mijn vraag? Bedankt voor uw waardevolle reacties.

• June 25, 2025

Dit probleem speelt al heel lang ondertussen, zie ook dit :

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 25, 2025

Dank ​@KeesYagi 

Erwin van KPN
Moderator

Ik heb even wat reacties verwijderd.  We zijn hier om TS te helpen/informeren. Niet om onnodige discussies uit te lokken. 

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13
  • Moderator
  • Antwoord
  • June 26, 2025

Hoi ​@caroden. Dat kan even rauw op je dak vallen, zulke kosten voor een paar schamele MB's. Vooral voor een student zijn dat dure euro's. Dus ik kan mij zeker voorstellen dat je voor je zoon in de bres springt en vraagt of er enige coulance mogelijk is. 

Je hebt al telefonisch contact gehad begrijp ik, dus ik kan mij voorstellen dat je via die weg niet nog een poging wilt wagen. Je kunt ook altijd online bij ons een klacht aanmaken en het verhaal bij de klachtenafdeling neerleggen. Het kan zijn dat zij er met een andere bril naar kijken. 

Strikt gezien is het de eigen verantwoordelijkheid om je van tevoren te informeren over de eventuele roamingkosten in het buitenland en hoe je je daartegen kunt beschermen. Wij hebben daar bijvoorbeeld ook meerdere topics aan gewijd op deze Community. 

Hopelijk heeft je zoon wel van zijn eerste verre vakantie genoten!

• Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2025

Ha Arjan,

Bedankt voor de reactie en de tip om online een klacht in te dienen. Dat ga ik direct doen.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Graag gedaan en laat maar weten straks hoe dat afgelopen is. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Hierbij een update (was ik bijna vergeten...oeps):

Ik ben gebeld door een aardige mevrouw van de Klantenservice van KPN en ze was het met ons eens dat dit wel heel veel geld is voor het versturen van 2 berichten. Maar het blijft natuurlijk ook een groot deel zelfverantwoordelijkheid. Ze bood een coulance aan die een leuk deel van de kosten vergoedt. Dat vond ik een mooie geste. Het ging niet zozeer om het geld (nou ja, voor die arme studentenzoon van ons natuurlijk wel) maar meer om het principe. Case solved en een goed gevoel aan overgehouden.

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+13

Top dat je nog een update met ons komt delen en toch mooi meegenomen dat een deel van de kosten zijn vergoed. We staan best wel open voor het verhaal over het algemeen en willen dan ook wel meedenken met de klant. 

En deze gouden tip niet vergeten ;)

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 3, 2025

Bedankt ook en ook aan PeterG voor de Gouden Tip!!