Skip to main content
Beantwoord

Zou ik mijn huidige abonnement kunnen opzeggen en dan een nieuw goedkoper abonnement kunnen afsluiten?

• 21 maart 2025
  • 5 reacties
  • 79 keer bekeken

Ik betaal momenteel 44,11 euro per maand voor mijn internet abonnement. Maar als ik een nieuw abonnement zou aansluiten met dezelfde opties, kost dit 42,50. Waarom betaal ik die paar euro meer?

Zou ik in theorie mijn internet abonnement kunnen opzeggen, en dan weer opnieuw bestellen voor een goedkoper abonnement en krijg ik er ook nog eens een PS5 bij. 😂

Beste antwoord door Noordzee

PeterG schreef:

Tip. Verleng tussen 1 juli en 30 september. Dan vermijdt je de Inflatiecorrectie van dit jaar.

Nee, zo werkt het niet bij deze klant.

Dewig heeft al de nieuwe propositie en betaalde 42,50 tot juli 2024 en daarna 44,11 vanaf juli 2024. Dat wordt dadelijk 45,56 vanaf juli 2025. 

Ook bij verlenging van je KPN TV+-contract ontkom je trouwens niet aan de inflatiecorrectie, dat heb ik vorig jaar zelf ondervonden.

Klanten die nog niet op TV+ zitten, kunnen trouwens het beste tussen 1 april en 1 juli overstappen naar TV+. Alleen dan ontloop je de inflatiecorrectie van juli 2025.

Wat jij noemt tussen 1 juli en 1 oktober geldt voor mobiele abonnementen.     

Bekijk origineel

5 reacties

• 3222 reacties
  • 21 maart 2025

Als je contractvrij bent, dan kan je KPN bellen en overstappen naar de nieuwste abonnementsvorm. Als je die nu tenminste nog niet hebt. Dan betaal je € 42,50. Tot de inflatiecorrectie weer een keer langs komt.

Maar dan heb je echt alleen 100 mbit internet en verder niets. Geen telefoon en geen tv. Maar dat heb je nu waarschijnlijk ook niet?

Dewig schreef:

Zou ik in theorie mijn internet abonnement kunnen opzeggen, en dan weer opnieuw bestellen voor een goedkoper abonnement en krijg ik er ook nog eens een PS5 bij. 😂

Nee dat kan niet. Want je moet minimaal 6 maanden geen KPN abonnement gehad hebben. 

Bovendien kun je pas een nieuw abonnement afsluiten als je huidige abonnement opgezegd is en ook daadwerkelijk helemaal afgelopen is en de apparatuur terug gestuurd is. Dan pas kan je een nieuw abonnement afsluiten. Als je het eerder doet word gewoon je oude abonnement voortgezet. 

Dus je zit zo een paar weken zonder internet. 

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • 21 maart 2025

Hallo ​@Dewig ,

Die vraag heb ik wel eens eerder beantwoord: 

Noordzee schreef:

Jouw internetabonnement is in juli 2024 met 3,8% verhoogd van 42,50 naar 44,11. Dit geldt voor alle abonnementen (specifiek voor jou KPN TV+) die zijn afgesloten voor 1 april 2024. Deze verhoging met 3,8% geldt niet voor een aantal aanvullende producten zoals TV+, Vast Bellen en een eventueel entertainmentpakket. 

De verhoging per juli 2025 is ook al bekend gemaakt: 

Inflatiecorrectie 2025

Op vast internet en televisie past KPN een inflatiecorrectie toe van 3,3%. Algemene informatie over de inflatiecorrectie staat op kpn.com/inflatiecorrectie

En na het opzeggen van jouw abonnement, moet je inderdaad zes maanden wachten om in aanmerking te komen voor de aanbiedingen en eventuele cadeaus die nieuwe klanten krijgen. 

PeterG
Superuser
  • 61067 reacties
  • 21 maart 2025

Tip. Verleng tussen 1 juli en 30 september. Dan vermijdt je de Inflatiecorrectie van dit jaar.

Dat is dit jaar overigens 3,3 %.

Noordzee
Superuser
Forum|alt.badge.img+28
  • Superuser
  • 36553 reacties
  • Antwoord
  • 21 maart 2025
PeterG schreef:

Nee, zo werkt het niet bij deze klant.

Dewig heeft al de nieuwe propositie en betaalde 42,50 tot juli 2024 en daarna 44,11 vanaf juli 2024. Dat wordt dadelijk 45,56 vanaf juli 2025. 

Ook bij verlenging van je KPN TV+-contract ontkom je trouwens niet aan de inflatiecorrectie, dat heb ik vorig jaar zelf ondervonden.

Klanten die nog niet op TV+ zitten, kunnen trouwens het beste tussen 1 april en 1 juli overstappen naar TV+. Alleen dan ontloop je de inflatiecorrectie van juli 2025.

Wat jij noemt tussen 1 juli en 1 oktober geldt voor mobiele abonnementen.     

Remco van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Dewig welkom op de KPN Community! Ik zie dat je van meerdere leden van de community goed advies hebt gekregen. Mocht je prijs stellen op meer persoonlijk advies op maat dan is contact met de klantenservice ook altijd een optie! Dat kan gemakkelijk via een terugbelafspraak op een moment dat jou dat uitkomt.

Reageer