Skip to main content

Hallo KPN, 

Waarom krijgen jullie het keer op keer voor elkaar om nog een factuur te sturen, terwijl het abonnement tijdig is opgezegd voor het einde van de actieperiode?

Op 12 mei heb ik zelf de bevestiging ontvangen dat mijn abonnement per einde van de actieperiode gestopt wordt. Deze week heb ik de doos om de router retour te sturen ook ontvangen. Toch sturen jullie mij opnieuw een factuur voor de maand juli, terwijl mijn abonnement stopt per 28 juni!

Graag wil ik dit zo spoedig mogelijk opgelost zien en doe iets aan jullie facturering, want het is voor mijn niet de eerste keer dat dit gebeurd na beëindiging van het abonnement en ik ben overduidelijk ook niet de enige die met dit probleem opgezadeld wordt!

Bij voorbaat dank. 

Hi @Roos-88, welkom hier.

Ik denk graag mee. Ik zie echter dat je abonnement is opgezegd, de slotfactuur komt eraan. Herken je dit?


Hi Alex,

Dank voor uw reactie. 

Het is geen slot factuur, want naast de paar dagen binnen de actieperiode wordt er ook een bedrag verrekend voor de maand juli terwijl ik, zoals ik al duidelijk aangaf, mijn abonnement per 28 juni heb beëindigd. 

In de afbeelding kunt u zien dat er dus onterecht gewoon wordt doorgefactureerd. Op de eerste bladzijde van de factuur staat zelfs een mededeling dat er vanaf de volgende factuur ook nog een paar euro bovenop komt voor zogenaamde inflatiecorrectie. Deze mededeling zou er dus ook niet horen te staan, want het abonnement is opgezegd zoals u ook bevestigd heeft. 

Ik hoop dat iemand met deze aanvullende informatie het probleem kan oplossen! 

 

 


Bij KPN betaal je je abonnement standaard een maand vooruit. Daarom krijg je de maand na het stopzetten nog een slotfactuur. Daarop krijg je het teveel betaalde deel terugbetaald en de eventuele gebruikskosten worden nog ingehouden.


Er valt niks vooruit te rekenen aangezien ik VOOR HET BEGIN VAN DE NIEUWE MAAND HEB BEËINDIGD! Zoals ik ook al eerder aangaf is dit de zoveelste keer dat het mis gaat en kpn heeft dit zelf ook aangegeven dat het een FOUT was in het verleden en nu gaat het dus opnieuw fout. En daarnaast valt verder ook niks te verrekenen en blijkt er, zoals ik ook al duidelijk aan heb gegeven, nergens uit de factuur of andere communicatie vanuit KPN dat het een slotfactuur is. 


Maar op de foto staat nog 4 dagen korting, dit zijn dagen waar je waarschijnlijk nog in contract zat. (Je kan niet in je contract beëindigen) dus waarschijnlijk komt er nog een slot factuur met een credit van 29 juni tot 23 juli. Dan heb je dus zo goed als al je geld van deze factuur weer terug. 


Dit komt doordat je abonnement per 28 juni is opgezegd, de periode vanaf 24 juni valt eerder en daarom is het geïncasseerde. Dit krijg je netjes terug op de slotfactuur die je van ons nog ontvangt met de correctie vanaf 28 juni.