Skip to main content

Goedemiddag,

 

Ik heb het vermoeden dat er al een tijdje iets niet klopt op mijn factuur. Kan het kloppen dat mijn sim-only “unlimited data en onbeperkt bellen” abonnement op 39,68 euro per maand uit komt en niet op de 37,50 euro per maand die op de KPN website staat? Volgens mijn factuur heb ik ook geen kosten buiten de bundel gemaakt. Heb een screenshot bijgevoegd.

Dank!

Hoe lang heeft u dit abonnement al? KPN past elk najaar inflatiecorrectie toe. Daardoor betaald u nu iets meer denk ik.


Dat is een gevolg van de inflatiecorrectie van oktober 2022.

Zo zag de rekening er in september 2022 uit:

En na 1 oktober 2022 werd dat:

 


En dit jaar word dat in oktober nog iets hoger. Dan gaat het over de 40 euro heen.


Dank voor jullie antwoorden!

 

Dat zou alles verklaren, maar dan nog vind ik het vreemd dat er op de KPN website wordt aangegeven dat in exact hetzelfde abonnement de kosten 37,50 euro (25 euro na Compleet kortingen etc..) zijn NA die 2 jaar “nieuwe klant” korting.

 

Is hier de inflatiecorrectie dan nog niet toegepast? Screenshot:

 

 


Terechte opmerking, daar is de inflatiecorrectie niet in meegenomen. Daar zou eigenlijk iets bij moeten staan als:  * afgezien van inflatiecorrectie(s).


Terechte opmerking, daar is de inflatiecorrectie niet in meegenomen. Daar zou eigenlijk iets bij moeten staan als:  * afgezien van inflatiecorrectie(s).

Dat lees je dus weer terug in de voorwaarden die bij het betreffende abonnement horen.

 


U heeft geen toestel-lening. Achter "Toestel per maand" staat bij u € 0,00. Daarom komt het een beetje vreemd over. Iemand die wel een lening heeft voor het toestel betaald de eerste 2 jaar extra. Na 2 jaar vallen die extra kosten weg en blijft het bedrag van het abonnement over. Dat is wat ze hiermee proberen te weer te geven.

Die 25 euro zou sowieso ook niet kloppen als u met uw thuisabonnement zou overstappen naar een andere provider. Want dan vervalt de korting van € 7,50. Ook dat staat ergens in de voorwaarden.