Skip to main content

Ik heb een abonnement bij HBO voor HBO premium met Sport. Die is ook nu via apple betaald. Nu heb ik volgens mij ook bij KPN een HBO abonnement moeten nemen voor de €5,- korting vlgs mij ; hoe loopt dit dan ?? het is echt wel heel erg onduidelijk met wat je wel / niet moet doen. Ik kan hem nu wel via kanaal 210 kijken op mijn hbo account. maar betaal ik nu twee keer ?? Want KPN heeft het ook bevestigd. een abonnement bij KPN voor HBO

Hallo @Ghosty_buster 

 

Heb je het KPN HBO account wel op de juiste manier gekoppeld?
Als je het volgens de beschreven procedure op deze pagina doet dan zou je geen dubbele kosten moeten hebben: https://www.kpn.com/entertainment/hbomax

Zie dit stukje:

Geen idee of je dit nu alsnog kunt doen, anders misschien eerst HBO bij KPN opzeggen en dan weer aanvragen.


Ik zou dan het via Apple  gefactureerde abonnement beëindigen. Zeker als de enterttainment korting belangrijk genoeg is.

Een abonnement via KPN betekent niet dat een ander abonnement automatisch wordt beëindigd.

https://help.hbomax.com/nl/Answer/Detail/000004524#find-accounts

Staan er meerdere accounts of factureerders in de HBO Max omgeving?

Zie de link voor meer info.


Daar heb je waarschijnlijk gelijk in @Rowi. 

Als je de KPN website moet geloven zou de in mijn 1ste post beschreven procedure genoeg moeten zijn om de betaling voortaan via KPN te laten lopen maar dat zal waarschijnlijk alleen voor rechtstreeks via HBO afgesloten abonnementen zijn.

De website van KPN zou daar veel duidelijker over moeten zijn.

Misschien kan een KPN moderator wat meer duidelijkheid verschaffen en zo nodig de website aan laten passen.


Hoi @Ghosty_buster, het is niet handig om dubbel te betalen voor HBO inderdaad. Het kan zijn dat je het per ongeluk twee keer (een keer bij ons, een keer bij HBO zelf) hebt aangezet, waardoor de betaling dubbel is. Met de reacties van GeSp en rowi kan je al kijken hoe het precies staat.

Als je de KPN website moet geloven zou de in mijn 1ste post beschreven procedure genoeg moeten zijn om de betaling voortaan via KPN te laten lopen maar dat zal waarschijnlijk alleen voor rechtstreeks via HBO afgesloten abonnementen zijn.

Nee, via die stappen kan je alleen een activatie doen voor HBO die via ons is aangevraagd. Abonnementen die via HBO zelf zijn aangevraagd hebben wij geen invloed op. Een HBO abonnement moet afgelopen zijn voor het via ons geactiveerd kan worden.


...

Nee, via die stappen kan je alleen een activatie doen voor HBO die via ons is aangevraagd. Abonnementen die via HBO zelf zijn aangevraagd hebben wij geen invloed op. Een HBO abonnement moet afgelopen zijn voor het via ons geactiveerd kan worden.

@Jasper van KPN De KPN website schrijft toch echt wat anders.

Dit staat er bij de veelgestelde vragen:

Ik heb al HBO Max, kan ik dit naar KPN overzetten?

Je kan een bestaand abonnement van HBO Max alleen bij KPN stopzetten, niet overzetten. Dat gaat als volgt:

1. Bestel HBO Max Standaard bij KPN in MijnKPN

2. Je krijgt na de bestelling een e-mail om HBO Max te activeren

3. Klik op de activatiepagina op het HBO Max Standaard abonnement om te activeren

4. Volg de stappen op de website van HBO Max. Log daar in met je bestaande HBO Max-accountgegevens.

Let op; mocht je gebruik maken van eventuele kortingen bij HBO Max, dan vervallen deze.

 

Ten eerste is het een hele vreemde zin en er staat toch echt dat KPN jouw HBO Max abonnement stopzet, niet dat je het zelf moet doen bij HBO.

 

Ook in dat overzet stukje in de afbeelding wordt nergens vermeld dat je een bestaand abonnement zelf moet stopzetten, het woordje nu in “Je betaalt HBO Max nu via je KPN factuur.” kan je opvatten als dat KPN het voor je doet.

 

Zoals TS ook al aangeeft, het is onduidelijk wat je nu precies moet doen om een HBO abonnement over te zetten naar KPN.
Het zou een hele verbetering zijn als die informatie toegevoegd zou worden aan de website.


@GeSp het vervelende is dat als ik goed lees de topic starter het abonnement ook via een derde heeft afgesloten(Apple)  niet bij HBOMax zelf.

De info van KPN is inderdaad onduidelijk en ik ga het echt niet uitproberen dan raak ik mijn korting kwijt maar waarschijnlijk als je de juiste stappen volgt kom je bij stap 4 in je HBO account uit waar je abonnement A stopzet en abonnement B via KPN aanzet.

De providers zeggen hoe dan ook niets op. 


Er staat dat dat abonnement gestopt moet zijn inderdaad, bij mijn weten kunnen wij dat niet stoppen. Het is immers een abonnement bij een externe partij wat niet bij ons afgesloten is. Het staat er inderdaad niet duidelijk vind ik, de vraag gaat over het overnemen van een HBO abonnement en de punten gaan daar aan voorbij.

Ik heb een melding gemaakt met het verzoek om die tekst te controleren, zodat het op z'n minst verduidelijkt kan worden.


De tekst op de website is aangepast @GeSp, er staat nu dat je eerst HBO moet opzeggen en daarna pas van ons kunt activeren.


@Jasper van KPN Dat is snel 👍

En een stuk duidelijk zo.


Reageer