Skip to main content

Ik ga binnenkort verhuizen van een een gezin won  met glasvezel. Het nieuwe adres heeft geen glasvezel. En is een apartement. 2 e verdieping. De aansluiting die er nu zit is Ziggo. Mijn vraag is wat mijn mogelijkheden zijn om het kpn abonnement te behouden.  Wat voor aansluiting is mogelijk. Hoe zit het met getrokken kabel van de meterkast beneden naar het woongedeelte 2e verdieping. En is draadloos in het woon gedeelte mogelijk en raadzaam ivm plaatsing tv . En de kwaliteit tv is deze vergelijkbaar met glasvezel  ? Hopelijk heeft iemand een antwoord op de vragen groetjes Rien van Strien 

@Marrien Heeft het nieuwe adres wel een telefoonaansluiting, oftewel een ISRA punt voor internet via de telefoonverbinding? 

 

Zo ja, kunt u bij KPN blijven en zo nee zal het Ziggo worden.


Hoi @Marrien 
Vul even je postcode en huisnummer in op de website van KPN
Dan kun je gelijk zien of KPN daar kan leveren.


Hallo @Marrien ,

Check de beschikbaarheid op deze website:

https://www.kpn.com/shop/pakket-zelf-samenstellen?tv=ja&%3Ficid=quicktile1
 

Je kunt daar je nieuwe postcode en huisnummer invullen. Je ziet dan ook meteen welke snelheid mogelijk is.
 

Als internet mogelijk is, dan zal er inderdaad een kabel getrokken moeten worden naar de tweede verdieping. 


Oke thx postcode check al gedaan. Geen glasvezel, pas eind 2024 ? Volgens de postcode check kan het wel via isra, maar volgens de Kpn winkel is dat toch een twijfel gevalletje kon het niet  terug vinden? En ik begrijp aansluiting zit beneden in de meterkast en om goed internet tv te hebben zal er ook een kabel naar boven 2 e verdieping moeten. Neem aan dat een telefoon lijn niet voldoende is,  cq niet werkt. Eventueel kabel trekken naar boven valt dit onder kosten kpn of zijn die kosten voor. Heeft iemand in indicatie hiervoor

Gr Marrien


Welke snelheid zou er volgens die site leverbaar zijn op het adres?


200  en 62


O dat is netjes!! Dan zal je nauwelijks verschil merken tov glasvezel.  Zit het isra punt in de meterkast? Zoja dan zou het mooi zijn om vanuit de meterkast een utp kabel te leggen naar iedere etage.  Die kosten zijn wel voor jezelf.  Als er nog verbouwd gaat worden kan je dan wellicht meteen meenemen. Is dat het antwoord op je vraag?