Skip to main content

hallo,  ik heb een mail ontvangen voor mijn 2e tv- ontvanger deze heb ik niet via jullie en via marktplaats gekocht een tijd terug dus ik ben het niet eens om 5 euro extra  hiervoor te betalen,  tevens de 1e ontvanger in bruikleen van jullie is ook nog eens een verouderd model en er zijn al betere. 

Op bol.com kan je zelfs tv onvangers kopen 

https://www.bol.com/nl/p/afstandsbediening-kpn-diw7022-tv-box-voor-interactieve-tv/9300000154440770?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Als jullie toch 5 euro per maand voor me 2e tv-ontvanger (die ik niet via jullie heb) ga rekenen dan ga ik me toch beraden om bij een andere internet aanbieder een abonnement  af te sluiten 

Alle tv ontvangers waarmee tv van KPN gekeken kan worden zijn eigendom van KPN. Maakt niet uit waar ze vandaan komen of waar ze aangeboden worden. Ook de tv ontvangers op bol.com zijn eigendom van KPN. Voor het gebruik moet gewoon betaald worden. Zo simpel is dat.


ik voel me echt genaaid door de kpn om met een lokkertje eerst me abonnement te laten verlengen en dan later komen om te betalen voor een 2e ontvanger die niet via kpn verkregen is. Zit aan abonnement vast,  maar we hebben ook nog een mobiel zakelijke  abonnement dat wordt dan de eerste abonnement die opgezegd gaat worden,  zo ga je niet met klanten om 


nick daar ben ik het niet mee eens,  dan zou je ook niet via je telefoon mogen streamen of via app kijken op je tv 

 


Laat de kpn maar met een antwoord komen 


nick daar ben ik het niet mee eens,  dan zou je ook niet via je telefoon mogen streamen of via app kijken op je tv 

Wat heeft dat er mee te maken?


Alle klanten moeten gewoon netjes betalen voor tv kijken. Bij extra ontvangers moet er 5 euro extra betaald worden. Dat geldt voor iedereen. Dus ook voor u. Dat lijkt me wel zo eerlijk toch?


Ik ga  hierop niet verder op in, laat kpn maar  reageren 


Er is maar 1 manier om legaal aan een tv-ontvanger van KPN te komen en dat is het bruikleenprincipe van KPN.

Jij hebt dus buiten KPN een tv-ontvanger gekocht, hetgeen illegaal is, want tv-ontvangers van KPN zijn niet te koop, worden via een abo alleen in bruikleen verstrekt.

Als je er dus toch zo eens gebruikt weet KPN dat uiteraard en moet je er gewoon voor betalen, logisch toch @N.Dool 

Als je die 2e ontvanger opzegt, verwacht KPN die ontvanger ook weer terug, want het is nog steeds hun eigendom

CC @Nick83 


En waarom wordt het via bol.com verkocht is dat illegaal? 

https://www.bol.com/nl/p/afstandsbediening-kpn-diw7022-tv-box-voor-interactieve-tv/9300000154440770?referrer=socialshare_pdp_androidapp


@N.Dool Je linkt naar een afstandsbediening, niet een tv ontvanger.


En waarom wordt het via bol.com verkocht is dat illegaal? 

Ja. Dat is illegaal ja. Dat is hetzelfde als dat iemand z'n leaseauto verkoopt.

Als iemand dat doet, dan gaat diegene natuurlijk flink problemen krijgen met het bedrijf waarbij die de auto geleased heeft.

Maar de ontvangers van KPN hebben een veel lagere waarde. Dat is voor KPN niet echt de moeite om stappen te ondernemen tegen een klant die zijn/haar ontvanger is "kwijtgeraakt".

Het levert ook nog eens veel negatieve publiciteit op waar KPN helemaal niet op zit te wachten. Dus daarom laat KPN het er vaak maar bij zitten. 

Dat maakt het echter niet minder illegaal. 


Ik snap die Dool wel, jarenlang gedogen en dan opeens geld gaan vragen. Er zijn zeker alternatieven voor KPN, zo goed zijn die nu ook weer niet.

En ja, de trukendoos gaat nu pas echt open onder de Tech jongens. Duurt niet lang of je kan echt niet meer in mijn huis naar jullie ontvanger kijken Of ie aanstaat of niet en wat ik het liefste kijk.

Afijn, het voelt gewoon niet echt lekker. Gelijk hebben en gelijk krijgen zijn er 2.


betalen voor een 2e ontvanger die niet via kpn verkregen is.

In de algemene voorwaarden staat dat apparatuur niet verkocht mag worden omdat het in bruikleen is.
Als je dit koop via MP, ben je een dief van je eigen portemonnee.

De computer van KPN detecteert een tweede ontvanger en brengt die in rekening, dit is hoe het systeem is ontworpen en werkt om fraude tegen te gaan (waar dit onder valt).

Wil je niet meer voor de tweede ontvanger betalen, zal je deze moeten 'opzeggen’ en hoe gek het ook klinkt retour sturen. Stuur je hem niet retour, ga je nog mogelijk een rekening krijgen ook voor de vervangingswaarden..


Beste SaltyBart, neem even aan dat je in dienst bent van de KPN. Ik heb even mijn ontvanger er bij gehaald. En goed bekeken. Nergens staat er op dat deze van de KPN is, geen Logo helemaal niks, Of jullie heten vroeger Made in Taiwan of Arris. Zou je dit via Marktplaats kopen ben je zeker geen dief. Eventueel de verkoper wel een heler als hij er vanaf wist. 

Dus je hebt een Arris gekocht, aangesloten, je kijkt al jaren. En dan heeft KPN bedacht dat ze wel eens de woningen binnen kunnen sluipen en info vergaren. Of dat mag? Maar even terug naar die ontvanger van mijnheer Dool, deze gaat aan de kant en we gaan met een Raspberry verder kijken. En let wel er circuleren ook nog abonnementen, zoals velen hebben, waar op papier staat dat je pas bij de 3e ontvanger 5 euro gaat betalen. ook die mensen hebben die nare mail van de KPN gehad

Ik persoonlijk zie wel waarom KPN nu opeens in actie komt en de extra ontvangers in rekening gaat brengen. Reken maar uit hoeveel geld dat per maand is$$$$$$$$. 

Maar echt doordacht vindt ik de actie niet. Ik zie de reclame slogan van Ziggo al!!!

Bij Ziggo nu 2 ontvangers voor de prijs van 1. Sluit nu uw abonnement af.


Dat bedrijf dat via bol.com deze afstandsbediening verkoopt voor 42,50 verdient daar goed geld mee. 

Op de website van KPN kun je deze afstandsbediening kopen voor 20 euro:

 https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/3191356/afstandsbediening-voor-diw7022-tv-box/?soPos=574

 

Lucratieve handel ! 

 


U heeft de ontvangers in bruikleen. Daarom krijgt u ook ondersteuning als er een probleem is en krijgt de ontvanger regelmatig updates om ze goed te laten werken. Bij een defect worden ze vervangen. Dat kan allemaal niet als er niet voor betaald wordt toch?


Hallo @N.Dool ,

  tevens de 1e ontvanger in bruikleen van jullie is ook nog eens een verouderd model en er zijn al betere. 

Als jullie toch 5 euro per maand voor me 2e tv-ontvanger (die ik niet via jullie heb) ga rekenen dan ga ik me toch beraden om bij een andere internet aanbieder een abonnement  af te sluiten 

Die vijf euro per maand, daar ga je niet aan ontkomen. De betaalt iedereen voor de tweede en verdere ontvangers. 

Maar jij hebt het over een verouderde ontvanger, daar kun je wat aan doen en dan kun je jouw abonnement ook nog eens goedkoper maken door te verlengen. Je moet dan wel contractvrij zijn. Je bespaart dan meteen die 42,50 voor de afstandsbediening op bol. com. Je krijgt de afstandsbediening bij KPN namelijk gratis bij jouw abonnement. 

Dat verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 


Ik heb even mijn ontvanger er bij gehaald. En goed bekeken. Nergens staat er op dat deze van de KPN is, geen Logo helemaal niks, Of jullie heten vroeger Made in Taiwan of Arris. Zou je dit via Marktplaats kopen ben je zeker geen dief. Eventueel de verkoper wel een heler als hij er vanaf wist. 

Dus je hebt een Arris gekocht, aangesloten, je kijkt al jaren.

Zodra u hem aanzet ziet u bij opstarten in ieder geval wel het KPN logo voorbij komen. En als het goed is moet bij eerste gebruik ook het abonnement nummer en pincode ingevoerd worden. Vervolgens moet er denk ik ook nog akkoord gegaan worden met wat voorwaarden, maar dat weet ik niet zeker.

En dan heeft KPN bedacht dat ze wel eens de woningen binnen kunnen sluipen en info vergaren. Of dat mag?

KPN hoeft helemaal niet uw woning binnen te sluipen. Alle tv kastjes verzenden zelf allerlei informatie naar KPN. En de kastjes halen de tv streams op van de servers van KPN. Dat ziet KPN natuurlijk. Daarvoor hoeven ze helemaal niet in uw woning te zijn.

Ik persoonlijk zie wel waarom KPN nu opeens in actie komt en de extra ontvangers in rekening gaat brengen. Reken maar uit hoeveel geld dat per maand is$$$$$$$$. 

En terecht toch? KPN is een commercieel bedrijf wat diensten aanbied waar gewoon voor betaald moet worden. Wat is daar vreemd aan? U wilt toch ook betaald worden voor uw werk?


Wat een krokodillentranen toch... onvoorstelbaar. 


Nick83, ook werkzaam bij de KPN neem ik aan, ik heb er geen last van. Verbaas mij alleen over deze actie. Nogmaals niet handig dit. Het aantal KPN abbonnementen zakte al aardig verder weg, en in het management overleg zag men in deze inhaalslag wel een potje geld hebben gezien om het weer wat op te poetsen. Maar laat ik het hier maar bij laten. Ben geen KPN fan, dat is te zien🙄


Nick83, ook werkzaam bij de KPN neem ik aan, ik heb er geen last van. Verbaas mij alleen over deze actie. Nogmaals niet handig dit. Het aantal KPN abbonnementen zakte al aardig verder weg, en in het management overleg zag men in deze inhaalslag wel een potje geld hebben gezien om het weer wat op te poetsen. Maar laat ik het hier maar bij laten. Ben geen KPN fan, dat is te zien🙄

U verkondigd gebakken lucht.

 


Het aantal klanten wat tv heeft zakt misschien wel.


SaltyBart, fijn dat het zo goed gaat.

Alleen ik zou alleen de klant van KPN geschreven hebben : Volgens mij beschikt u in mijn optiek over onjuiste gegevens.

In plaats van U VERKOOPT GEBAKKEN LUCHT.

Net als uw collega Nick83, toch even nog op cursus of functie elders.

 


SaltyBart, fijn dat het zo goed gaat.

Alleen ik zou alleen de klant van KPN geschreven hebben : Volgens mij beschikt u in mijn optiek over onjuiste gegevens.

In plaats van U VERKOOPT GEBAKKEN LUCHT.

Net als uw collega Nick83, toch even nog op cursus of functie elders.

 

Haha, ik wens u een fijne avond toe!

Ps, wij zijn allemaal klanten, tenzij er iemand reageert met - Van KPN achter zijn naam. 


Helemaal raar, dan heb je aandelen of zo! ken weinig mensen die er zo in opgaan🤐


Reageer