Skip to main content

hallo,  ik heb een mail ontvangen voor mijn 2e tv- ontvanger deze heb ik niet via jullie en via marktplaats gekocht een tijd terug dus ik ben het niet eens om 5 euro extra  hiervoor te betalen,  tevens de 1e ontvanger in bruikleen van jullie is ook nog eens een verouderd model en er zijn al betere. 

Op bol.com kan je zelfs tv onvangers kopen 

https://www.bol.com/nl/p/afstandsbediening-kpn-diw7022-tv-box-voor-interactieve-tv/9300000154440770?referrer=socialshare_pdp_androidapp

Als jullie toch 5 euro per maand voor me 2e tv-ontvanger (die ik niet via jullie heb) ga rekenen dan ga ik me toch beraden om bij een andere internet aanbieder een abonnement  af te sluiten 

Helemaal raar, dan heb je aandelen of zo! ken weinig mensen die er zo in opgaan🤐

Klopt, aandelen! 


Wat is wel vreemd vind is dat er jaren lang, en nog steeds, hele partijen van deze KPN ontvangers op Marktplaats te koop worden aangeboden. Hier doet KPN tot op heden niets aan, lijkt dit allemaal prima te vinden. En nu gaan ze het gebruik van deze ontvangers ook in rekening brengen. Lijkt bijna een verdienmodel voor KPN. Win win situatie.

Als je dit een beetje volgt op Marktplaats moet dit, aan de recensies te zien, om duizenden ontvangers gaan. Die kunnen toch niet ongezien verdwijnen bij KPN?


Wat is wel vreemd vind is dat er jaren lang, en nog steeds, hele partijen van deze KPN ontvangers op Marktplaats te koop worden aangeboden. Hier doet KPN tot op heden niets aan, lijkt dit allemaal prima te vinden. En nu gaan ze het gebruik van deze ontvangers ook in rekening brengen. Lijkt bijna een verdienmodel voor KPN. Win win situatie.

Als je dit een beetje volgt op Marktplaats moet dit, aan de recensies te zien, om duizenden ontvangers gaan. Die kunnen toch niet ongezien verdwijnen bij KPN?

Die mensen geven het vaak als verloren op, of zogenaamd naar de milieustraat gebracht en komen vervolgens hier piepen dat ze een rekening hebben gekregen voor het niet inleveren…
 


Wat is wel vreemd vind is dat er jaren lang, en nog steeds, hele partijen van deze KPN ontvangers op Marktplaats te koop worden aangeboden. Hier doet KPN tot op heden niets aan, lijkt dit allemaal prima te vinden. En nu gaan ze het gebruik van deze ontvangers ook in rekening brengen. Lijkt bijna een verdienmodel voor KPN. Win win situatie.

Als je dit een beetje volgt op Marktplaats moet dit, aan de recensies te zien, om duizenden ontvangers gaan. Die kunnen toch niet ongezien verdwijnen bij KPN?

Die mensen geven het vaak als verloren op, of zogenaamd naar de milieustraat gebracht en komen vervolgens hier piepen dat ze een rekening hebben gekregen voor het niet inleveren…
 

Het gaat om echt grote partijen nieuwe KPN ontvangers die bij KPN vandaan komen. Vreemd toch, of kwam het wel goed uit, mensen werden klant van KPN omdat je goedkoop via meerdere ontvangers kon kijken, je kan deze tenslotte gewoon nieuw kopen op Marktplaats. Het gebruik hiervan heeft KPN jarenlang gedoogd waardoor deze handel alleen maar groter werd, en nu stopt het gedoogbeleid en kunnen ze gaan cashen. Want in al die jaren hebben ze nooit kunnen verklaren waar al die nieuwe ontvangers vandaan komen.


Het gaat om echt grote partijen nieuwe KPN ontvangers die bij KPN vandaan komen. Vreemd toch, of kwam het wel goed uit, mensen werden klant van KPN omdat je goedkoop via meerdere ontvangers kon kijken, je kan deze tenslotte gewoon nieuw kopen op Marktplaats. Het gebruik hiervan heeft KPN jarenlang gedoogd waardoor deze handel alleen maar groter werd, en nu stopt het gedoogbeleid en kunnen ze gaan cashen. Want in al die jaren hebben ze nooit kunnen verklaren waar al die nieuwe ontvangers vandaan komen.

Dit zijn grote partijen die wel eens gesloten worden, Ziggo heeft precies hetzelfde gehad.
Er zijn ook diversen mensen opgepakt toen. Als er nu grote partijen op MP staan pakt KPN dit ook aan, maar enkele niet omdat dit simpelweg niet de moeite is.

Of het KPN wel goed uit kwam is natuurlijk onzin, grote partijen kwijtraken kost een hoop geld!
Dat mensen nu belast worden, komt gewoon omdat het systeem nu illegale kastjes detecteert gok ik.

Als iets gedoogd wordt, kan je er vanuit gaan dat dit niet voor altijd is, en dat het op een dag ophoud. Onderdeel van het risico dat je neemt, je weet immers dat kopen op mp van deze ontvangers niet toegestaan is.


Het gaat om echt grote partijen nieuwe KPN ontvangers die bij KPN vandaan komen. Vreemd toch, of kwam het wel goed uit, mensen werden klant van KPN omdat je goedkoop via meerdere ontvangers kon kijken, je kan deze tenslotte gewoon nieuw kopen op Marktplaats. Het gebruik hiervan heeft KPN jarenlang gedoogd waardoor deze handel alleen maar groter werd, en nu stopt het gedoogbeleid en kunnen ze gaan cashen. Want in al die jaren hebben ze nooit kunnen verklaren waar al die nieuwe ontvangers vandaan komen.

Dit zijn grote partijen die wel eens gesloten worden, Ziggo heeft precies hetzelfde gehad.
Er zijn ook diversen mensen opgepakt toen. Als er nu grote partijen op MP staan pakt KPN dit ook aan, maar enkele niet omdat dit simpelweg niet de moeite is.

Of het KPN wel goed uit kwam is natuurlijk onzin, grote partijen kwijtraken kost een hoop geld!
Dat mensen nu belast worden, komt gewoon omdat het systeem nu illegale kastjes detecteert gok ik.

Als iets gedoogd wordt, kan je er vanuit gaan dat dit niet voor altijd is, en dat het op een dag ophoud. Onderdeel van het risico dat je neemt, je weet immers dat kopen op mp van deze ontvangers niet toegestaan is.

De grote handelaren zijn nog zeer actief op Marktplaats, de enkeling die een enkele ontvanger aanbiedt die wordt wel aangepakt en verwijderd. Ik snap het niet.

Ik neem toch aan dat KPN zijn eigendommen toch ook registreert? Dus als er een partij gestolen wordt weet je toch welke spullen dit zijn? Deze serienummers kunnen daarna gewoon geblokkeerd worden voor gebruik. Dus ik snap het niet. 


De grote handelaren zijn nog zeer actief op Marktplaats, de enkeling die een enkele ontvanger aanbiedt die wordt wel aangepakt en verwijderd. Ik snap het niet.

Ik neem toch aan dat KPN zijn eigendommen toch ook registreert? Dus als er een partij gestolen wordt weet je toch welke spullen dit zijn? Deze serienummers kunnen daarna gewoon geblokkeerd worden voor gebruik. Dus ik snap het niet. 

Ja die details weet ik niet, dat is verder aan KPN.
Maar het staat ook verder inhoudelijk los van het feit dat TS gewoon moet betalen voor de geleverde dienst. Kastje krijg je gratis in bruikleen normaal, je betaald voor het tv kijken uiteindelijk.


De grote handelaren zijn nog zeer actief op Marktplaats, de enkeling die een enkele ontvanger aanbiedt die wordt wel aangepakt en verwijderd. Ik snap het niet.

Ik neem toch aan dat KPN zijn eigendommen toch ook registreert? Dus als er een partij gestolen wordt weet je toch welke spullen dit zijn? Deze serienummers kunnen daarna gewoon geblokkeerd worden voor gebruik. Dus ik snap het niet. 

Ja die details weet ik niet, dat is verder aan KPN.
Maar het staat ook verder inhoudelijk los van het feit dat TS gewoon moet betalen voor de geleverde dienst. Kastje krijg je gratis in bruikleen normaal, je betaald voor het tv kijken uiteindelijk.

Dat snap ik, maar ik vind het allemaal wel heel vaag. En door deze vage handel en het gedoogbeleid hebben ze waarschijnlijk een hoop extra klanten kunnen binnenhalen die anders misschien wel bij Ziggo of Odido klant waren geworden.


Ik begrijp dat je liever zo min mogelijk betaald, we zijn gierige Hollanders. Maar een TV+ kastje kopen op Marktplaats en vervolgens boos worden dat je ineens 5 euro p/m moet betalen? Ik snap dat niet helemaal. Je weet dat dit niet de officiële manier is. Pak je verlies en kies of je 5 euro p/m wilt betalen of niet.

En kritisch zijn, en kijken naar de beste prijs is normaal. Maar doe dat door lekker elk jaar over te stappen of de klantenservice te vragen om korting voor verlenging, maar hierom heel boos worden vind ik onredelijk.

 

Helemaal raar, dan heb je aandelen of zo! ken weinig mensen die er zo in opgaan🤐

Dat noem je een betrokken community die elkaar graag helpt en informeert. Iets wat ik zo tof vind aan deze plek en daarom zelf ook actief ben. :)


Dat snap ik, maar ik vind het allemaal wel heel vaag. En door deze vage handel en het gedoogbeleid hebben ze waarschijnlijk een hoop extra klanten kunnen binnenhalen die anders misschien wel bij Ziggo of Odido klant waren geworden.

Dat betwijfel ik eerlijkgezegd, maar die mening mag u hebben uiteraard!


Nieuwe klanten kunnen een abonnement afsluiten met 2 ontvangers en daarbij gratis het opneempakket van 4,99! Ik betaal voor het opneempakket. Dus KPN, als jarenlange vaste klant lijkt het mij heel logisch, als ik de 2e ontvanger wil behouden, het opneempakket dan niet meer in rekening te brengen! Want dat is dan ook nog ten nadele van bestaande  klanten. En betalen voor 2e ontvanger en voor het opneempakket!!!


Hallo @N.Dool ,

  tevens de 1e ontvanger in bruikleen van jullie is ook nog eens een verouderd model en er zijn al betere. 

Als jullie toch 5 euro per maand voor me 2e tv-ontvanger (die ik niet via jullie heb) ga rekenen dan ga ik me toch beraden om bij een andere internet aanbieder een abonnement  af te sluiten 

Die vijf euro per maand, daar ga je niet aan ontkomen. De betaalt iedereen voor de tweede en verdere ontvangers. 

Maar jij hebt het over een verouderde ontvanger, daar kun je wat aan doen en dan kun je jouw abonnement ook nog eens goedkoper maken door te verlengen. Je moet dan wel contractvrij zijn. Je bespaart dan meteen die 42,50 voor de afstandsbediening op bol. com. Je krijgt de afstandsbediening bij KPN namelijk gratis bij jouw abonnement. 

Dat verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

@CalV 

Ook voor jou bestaat die mogelijkheid. Check de stappen uit het geciteerde bericht. 


Nieuwe klanten kunnen een abonnement afsluiten met 2 ontvangers en daarbij gratis het opneempakket van 4,99! Ik betaal voor het opneempakket. Dus KPN, als jarenlange vaste klant lijkt het mij heel logisch, als ik de 2e ontvanger wil behouden, het opneempakket dan niet meer in rekening te brengen! Want dat is dan ook nog ten nadele van bestaande  klanten. En betalen voor 2e ontvanger en voor het opneempakket!!!

Dan heeft u nog een oud abonnement. De oplossing is: uw abonnement omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. 


Zojuist gebeld met KPN maar een verlenging is niet de oplossing. Je betaald hetzelfde, geen compensatie bij 2 ontvangers van het opneempakket. Enige wat ze aanbieden is 3 maanden 5,00 korting! 


Zojuist gebeld met KPN maar een verlenging is niet de oplossing. Je betaald hetzelfde, geen compensatie bij 2 ontvangers van het opneempakket. Enige wat ze aanbieden is 3 maanden 5,00 korting! 

Omzetten naar de nieuwste abonnementsvorm. Dat is geen verlenging. Bij de nieuwste abonnementsvorm krijgt u zeker wel gratis opnemen bij 2 ontvangers. Maar de klant moet er nadrukkelijk naar vragen lijkt het wel. KPN medewerkers komen er niet zelf mee krijg ik het idee.


Hallo @N.Dool ,

  tevens de 1e ontvanger in bruikleen van jullie is ook nog eens een verouderd model en er zijn al betere. 

Als jullie toch 5 euro per maand voor me 2e tv-ontvanger (die ik niet via jullie heb) ga rekenen dan ga ik me toch beraden om bij een andere internet aanbieder een abonnement  af te sluiten 

Die vijf euro per maand, daar ga je niet aan ontkomen. De betaalt iedereen voor de tweede en verdere ontvangers. 

Maar jij hebt het over een verouderde ontvanger, daar kun je wat aan doen en dan kun je jouw abonnement ook nog eens goedkoper maken door te verlengen. Je moet dan wel contractvrij zijn. Je bespaart dan meteen die 42,50 voor de afstandsbediening op bol. com. Je krijgt de afstandsbediening bij KPN namelijk gratis bij jouw abonnement. 

Dat verlengen kan telefonisch via 0800-0402. Het kan ook via internet:

https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

Je gaat dan wel over op KPN TV+. Dat heeft voordelen en nadelen. 

Voor de volledigheid: Hier vind je een overzicht van bevindingen/wensen van KPN TV+: 

De huidige prijzen en mogelijkheden vind je in dit overzicht: 

 

@CalV

Ook voor jou bestaat die mogelijkheid. Check de stappen uit het geciteerde bericht. 

@CalV

Er zijn verschillende manieren van verlengen. Klik op de link uit dit bericht en dan komt het goed. 
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet


Als kpn 5 euro per maand vraagt voor een tv ontvanger  mogen ze ook vaker een  nieuwere  tv ontvanger aanbieden die met de huidige producten als videoland enzo niet vastlopen en traag is als je overschakelt naar videoland  in het menu, mijn tv ontvangers zijn 10 jaar oud en rekenen is uit dat is 600 euro wat ik nu al aan  huur betaald zou hebben , ik zou die ontvanger al 6 keer betaald hebben,  ze moeten inplaats huur  ook koop aanbieden,  nu is het een aardige  melkkoe 


Als kpn 5 euro per maand vraagt voor een tv ontvanger  mogen ze ook vaker een  nieuwere  tv ontvanger aanbieden die met de huidige producten als videoland enzo niet vastlopen en traag is als je overschakelt naar videoland  in het menu, mijn tv ontvangers zijn 10 jaar oud en rekenen is uit dat is 600 euro wat ik nu al aan  huur betaald zou hebben , ik zou die ontvanger al 6 keer betaald hebben,  ze moeten inplaats huur  ook koop aanbieden,  nu is het een aardige  melkkoe 

@N.Dool

Als jij nu gaat verlengen, dan krijg je de nieuwste TV-ontvanger. De link hiervoor heb ik inmiddels een aantal keer in dit topic geplaatst. 
Klik op de link uit dit bericht en dan komt het goed. 
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet


Dat is het probleem ze laten je eerst je abonnement verlengen voor 2 jaar om 1 jaar geen verhoging te krijgen  van het abonnement prijs en dan komen ze met zoiets dus ze pakken op deze manier weer hun verhoging  terug, ik kom van mijn abonnement af en geen last van dat ik de tweede tv ontvanger moest betalen wat ik al jaren gebruikt, maar nu zit je eraan vast en flikken ze dit. Ik heb hiervan geleerd dus ga maar vaker overstappen van internet abonnement en maar aanbiedingen kijken van andere internet aanbieders


Als kpn 5 euro per maand vraagt voor een tv ontvanger  mogen ze ook vaker een  nieuwere  tv ontvanger aanbieden die met de huidige producten als videoland enzo niet vastlopen en traag is als je overschakelt naar videoland  in het menu, mijn tv ontvangers zijn 10 jaar oud en rekenen is uit dat is 600 euro wat ik nu al aan  huur betaald zou hebben , ik zou die ontvanger al 6 keer betaald hebben,  ze moeten inplaats huur  ook koop aanbieden,  nu is het een aardige  melkkoe 

Je betaalt uiteraard niet alleen huur voor die ontvanger maar in die €5,- zit ook het recht om op een extra TV televisie te mogen kijken. Dat is ook de reden waarom er geen koop mogelijk is.

Ik heb jaren geleden al gepleit voor een structuur waarbij er een abonnement voor een x aantal simultane TV streams afgenomen kan worden waarbij je dan wel bijvoorbeeld drie of vier TV ontvangers kunt kopen maar niet op meer dan twee TV ontvangers tegelijkertijd kunt kijken.


nick daar ben ik het niet mee eens,  dan zou je ook niet via je telefoon mogen streamen of via app kijken op je tv 

 

Dit zit bij het televisie abonnement inbegrepen we mogen met 3 mobiele apparaten of de website of smart tv tegelijkertijd kijken naast de aanwezige tv ontvangers.

Dus indirect betalen we daar wel degelijk voor. En hebben we wat WJB beschrijft.

Helaas specificeert KPN niet welk deel van die huur daadwerkelijk voor de Box is en wat voor het mogen kijken.

Als ik naar de huidige prijzen kijk is de huur van een TV+ box €3,50  met een streamonly abonnement en bij twee boxen betaal je € 8,50 dus kost ook daar elke volgende box € 5,00 zonder het tv product van KPN. Kortom we betalen blijkbaar volledig voor de huur van die extra boxen niet het kijkrecht. 

Met TV erbij betalen we nu € 12,50 dan zouden we voor 1 onvanger en tegelijk kijken via bijvoorbeeld 3 tablets € 9,00 kijkrecht betalen??

En om het nog ingewikkelder te maken voor die eerste € 3,50 krijgen we toegang tot een deel van de content uit het pluspakket. Wat is de monetaire waarde van die content? Hoeveel goedkoper kan de eerste box worden zonder die content?


Hi @N.Dool, wat hier al uitgebreid besproken is klopt: onze tv-ontvangers worden altijd in bruikleen uitgeleverd. Zo kan je tv kijken op het gewenste aantal televisies, en kunnen we de apparatuur zonder extra kosten vervangen als ze defect of verouderd zouden raken. De tv-ontvangers horen na opzeggen van het abonnement, of verminderen van het aantal tv-ontvangers in het abonnement, ook altijd retour naar ons te worden gestuurd. Dat gebeurt helaas niet altijd, ook dat is iets waar we steeds aan werken om in te verbeteren, denk bijvoorbeeld aan communicatie hierover.

Lang verhaal kort: dat is dus de reden dat gebruikte maar niet betaalde tv-ontvangers nu wel gefactureerd gaan worden.

Voor wat betreft de verkoop van tv-ontvangers via Marktplaats: KPN probeert dit zo veel mogelijk te voorkomen maar helaas lukt dat niet voor de volle 100%. Wij nemen regelmatig contact op met Marktplaats met het verzoek een advertentie te blokkeren en dan wordt dat verzoek in de meeste gevallen ingewilligd. Omdat het een open platform betreft bestaat de mogelijkheid dat dezelfde producten via een andere adverteerder worden aangeboden.


Hi @N.Dool Voor wat betreft de verkoop van tv-ontvangers via Marktplaats: KPN probeert dit zo veel mogelijk te voorkomen maar helaas lukt dat niet voor de volle 100%. Wij nemen regelmatig contact op met Marktplaats met het verzoek een advertentie te blokkeren en dan wordt dat verzoek in de meeste gevallen ingewilligd. Omdat het een open platform betreft bestaat de mogelijkheid dat dezelfde producten via een andere adverteerder worden aangeboden.

Dit blijf ik raar vinden. Ik zie idd dat de advertenties van een particulier, die een enkele ontvanger aanbiedt, steeds vaker verwijderd worden. Maar er zijn handelaren, die de afgelopen jaren duizenden nieuwe KPN ontvangers hebben verkocht, die nog steeds actief zijn. Personen die gebruik maken van soms wel 10 verschillende accounts, iets wat ook tegen de regels van Marktplaats ingaat. Waarom komen de KPN ontvangers niet op een lijst met verboden artikelen? Waarom gaat dit contact met Marktplaats al jaren zo moeizaam. Het feit dat jullie je jarenlang totaal niet druk maken over jullie eigendommen vind ik nogal vreemd. Hele partijen nieuwe goederen verdwijnen uit jullie keten, er is dus geen registratie van goederen. De retour procedures deugen van geen kant, spullen die retour gaan worden slecht geregistreerd, bij niet retourneren is een slap excuus voldoende, boetes worden nooit uitgedeeld. 

Als er illegale concert tickets op Marktplaats verschijnen is één belletje van een grote organisator genoeg om deze advertenties binnen 24 uur te laten verwijderen.

Als ik mijn lease auto, welke ook niet mijn eigendom is verkoop heb ik ook een probleem.


Hi @N.Dool, wat hier al uitgebreid besproken is klopt: onze tv-ontvangers worden altijd in bruikleen uitgeleverd. Zo kan je tv kijken op het gewenste aantal televisies, en kunnen we de apparatuur zonder extra kosten vervangen als ze defect of verouderd zouden raken. De tv-ontvangers horen na opzeggen van het abonnement, of verminderen van het aantal tv-ontvangers in het abonnement, ook altijd retour naar ons te worden gestuurd. Dat gebeurt helaas niet altijd, ook dat is iets waar we steeds aan werken om in te verbeteren, denk bijvoorbeeld aan communicatie hierover.

Lang verhaal kort: dat is dus de reden dat gebruikte maar niet betaalde tv-ontvangers nu wel gefactureerd gaan worden.

Voor wat betreft de verkoop van tv-ontvangers via Marktplaats: KPN probeert dit zo veel mogelijk te voorkomen maar helaas lukt dat niet voor de volle 100%. Wij nemen regelmatig contact op met Marktplaats met het verzoek een advertentie te blokkeren en dan wordt dat verzoek in de meeste gevallen ingewilligd. Omdat het een open platform betreft bestaat de mogelijkheid dat dezelfde producten via een andere adverteerder worden aangeboden.

Hoe kan ik dan aan nieuwe tv ontvangers komen, de ontvangers die ik nu heb zijn zo traag en loopt af en toe vast als ik videoland gebruikt via mijn oude ontvangers 


Als kpn 5 euro per maand vraagt voor een tv ontvanger  mogen ze ook vaker een  nieuwere  tv ontvanger aanbieden die met de huidige producten als videoland enzo niet vastlopen en traag is als je overschakelt naar videoland  in het menu, mijn tv ontvangers zijn 10 jaar oud en rekenen is uit dat is 600 euro wat ik nu al aan  huur betaald zou hebben , ik zou die ontvanger al 6 keer betaald hebben,  ze moeten inplaats huur  ook koop aanbieden,  nu is het een aardige  melkkoe 

@N.Dool

Als jij nu gaat verlengen, dan krijg je de nieuwste TV-ontvanger. De link hiervoor heb ik inmiddels een aantal keer in dit topic geplaatst. 
Klik op de link uit dit bericht en dan komt het goed. 
https://www.kpn.com/shop/verlengen/internet

@N.Dool 

Zo kom je aan de nieuwste TV-ontvanger(s). 


Reageer