Skip to main content

Hallo,

Aangezien je nog steeds niet kan mailen en ik via de chat geen antwoord krijg én niet word doorverbonden naar een medewerker, word ik weer hierheen gestuurd. Graag ontvang ik een inhoudelijke reactie van een medewerker van KPN!

Bij o.a. Ziggo ben ik nu voor vrijwel hetzelfde Internet + TV-pakket bijna € 400 voordeliger uit zijn dan nu bij KPN. Ter vergelijking:

En dan krijg je ook nog eens een gratis SmartWifi pod en gratis installatie. Daar doet die € 2,50 combivoordeel die ik krijg op mijn mobiele KPN-abonnement ook niet veel aan, gratis ESPN krijg je bij Ziggo ook.

Zoals hierboven in het rekensommetje heel duidelijk te zien is, ben ik bij de concurrent véél en véél goedkoper uit. Wat kan hier aan gedaan worden?

En nee, ik wil niet gebeld worden, ik hoef alleen maar een aanbod te krijgen of het bericht dat jullie hier niets mee gaan doen. In het geval van het laatste stap ik zo snel mogelijk over naar Ziggo.

Ik hoor het graag.

Op het forum helpen klanten elkaar en wordt er dus niets met verkoop gedaan. Dit kan alleen telefonisch via de klantenservice 0800-0402. Spreek in dat u op wilt zeggen en dan krijgt u een medewerker aan de lijn.


@GinoTM Je vergelijk appels met peren, als nieuwe klant zou ik nog goedkoper aanbieding van KPN krijgen (met 2.5€ SW huur). Bovendien 9 maanden korting van Ziggo is alleen geldig voor 2 jarige abonnement.


Hoi @GinoTM 

Wat mede forumlid @TDN heel terecht al aangaf in zijn reactie, is het geen 1-jarig contract wat je dan afsluit bij Ziggo, maar een 2-jarig contract.

In dat geval wordt je bovenstaande berekening in één keer heel anders:

  • 9 x 33,- euro = 297,- euro
  • 15 x 66,- euro = 990,- euro
  • Nieuw totaal (297,- + 990,-) wordt dan 1287,- euro voor 24 maanden.
  • Deel je die 1287,- euro door 24 maanden, dan is het maandelijkse bedrag: 53,62 euro.

Dus het is dus geen 41,25 euro per maand, volgens je eigen berekening.
Je bent zelfs goedkoper uit bij KPN buiten de kortingsperiode, als je hetzelfde pakket zou nemen:

KPN internet Glasvezel 200 MB/s = 50,- euro 
KPN TV+ = 12,50 euro

Is totaal: 62,50 per maand

Doe je dit bedrag keer 24 maanden (duur contract bij Ziggo) dan betaal je 1500,- euro bij KPN.
Je winst bij Ziggo bedraagt dus 213,- euro over 24 maanden (duur van het contract bij Ziggo).
De korting per maand bij Ziggo, zou dan uitkomen op 8,87 euro per maand.

Als het een beetje handig aanpakt, kun je bij KPN ook een leuke korting krijgen bij het verlengen van je huidige contract naar een 2-jarig contract.
Waardoor je uiteindelijk even duur of zelfs goedkoper uit bent bij KPN.

Bel met de afdeling opzeggingen, contractbeheer en verlengingen van KPN, wat mede forumlid @Joep1965 ook al aangaf als advies.

Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in: opzeggen en je wordt direct doorverbonden met deze afdeling.

Deze afdeling is bereikbaar:

  • Maandag tot en met Vrijdag van 08:00 tot 20:00 uur
  • Zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
  • Zondag gesloten

Dank voor jullie reacties, maar ook bij een 1-jarig abonnement (waarbij je 6 maanden korting krijgt i.p.v. 9) ben je nog altijd veel goedkoper uit.

In mijn geval is het dan:

12 x € 72,55 = € 870,60

versus

(6 x € 33) + (6 x € 66) = € 594

Dat scheelt dus alsnog bijna € 300 en als bestaande klant van KPN kom je nergens in aanmerking voor de (extra) kortingen die wél voor nieuwe klanten gelden. En daar zit een beetje de crux; voor nieuwe klanten doen ze alles, bestaande klanten kunnen de ** krijgen.


Overstappen dan. Heel snel! Vandaag nog. Meteen doen! Naar Ziggo.


Inderdaad, wat let je? Direct actie ondernemen, meteen doen! Het is jouw portemonnee. 


Goedemorgen @GinoTM, bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Zoals @Joep1965 al terecht aangeeft, doen we hier via het Forum helemaal niks mee. Om te kijken wat de eventuele mogelijkheden zijn, dien je even te bellen (0800 0402).

Verder is het zo dat alle providers werken met een zogenaamde welkomstkorting (of cadeau). Zoiets is (logischerwijs) altijd eenmalig. Het is dus niet zo dat er voor nieuwe klanten 'alles' wordt gedaan en voor bestaande klanten niet; iedereen die ooit klant bij ons is geworden, heeft bij de start van zijn of haar abonnement eenmalig gebruik mogen maken van zo'n aanbieding. Ook bestaande klanten. 


Reageer