Skip to main content

Hoi,

Ik neem Digitenne af en zou graag het huidige Nederlandstalige rekeningnummer willen veranderen in een Belgisch rekeningnummer.

Het veranderen op zich lukt wel in “mijn KPN” maar hij houd het nummer niet vast.

Hoe kan ik dit definitief aanpassen?

 

Hallo @rkicken1970 ,

Dat kan je regelen door te bellen met 0800-0402. Via het forum lukt dit niet vanwege uit te voeren controles. 


Ik vraag me af of dit uberhaupt kan. Maar @Noordzee zal het wel weten...


Dit kan inderdaad uitsluitend via de telefonische klantingang.

Sinds ongeveer een jaar ofzo is betalen met een niet Nederlands IBAN mogelijk bij kpn.

Het Nederlandse Digitenne werkt uitsluitend in Nederland!


Ik vraag me af of dit uberhaupt kan. Maar @Noordzee zal het wel weten...

Zekerssss

 


Allen, 

Ik heb vanmiddag contact gehad met 0800-0402 en daar heeft men het nieuwe rekeningnummer ingevoerd. Wat ik wel vreemd vind is dat ik geen BIC nummer heb moeten doorgeven en daarom heb ik wel nog enige twijfel of dit goed gaat.

We gaan het zien!


Mooi zo @rkicken1970 ,

Een BIC-nummer is niet nodig bij een rekening in Euro's. Dus het gaat helemaal goed komen.

 


mijn werd verteld bij 0800-0402 dat het niet mogelijk is. Hoe zit dit nu?


Het moet in eerste instantie een Nederlands IBAN zijn zo heb ik begrepen, @Hanomaad .

Daarna kan het gewijzigd in eentje van een ander E.U. (!) land.


Ik ben al een paar jaar klant bij KPN met mijn Nederlandse IBAN. Ik wil het nu wijzigen naar mijn nieuwe N26 rekening in Duitsland. Dus ik voldoe aan de voorwaarden volgens jou. Hoe kan ik het dan wijzigen? Bij zowel Mijn KPN als de klantenservice telefoon kan het niet.

Wie kan mij helpen?


Ze moeten geen fabeltjes vertellen aan de klanten. Al sinds januari 2021 is het mogelijk om een rekening van een bank in een ander EU land te gebruiken. Verwijs anders naar het topic wat ik onder het woordje '’land'’ heb gelinkt. Daar wordt het bevestigd door een KPN MODERATOR (= KPN-er).

En het kan ivm verificaties alleen telefonisch. Bel van af het mobiele nummer wat het betreft.

Het gratis nummer van kpn is 0800 0402
Je kunt ook het gewone nummer bellen: 06 1200 1200 (gebruikelijke kosten)
Je kunt bellen van maandag t/m vrijdag van 08:00 tot 18:00 uur
en op zaterdag van 08:00 tot 17:00 uur
Zon- en feestdagen gesloten.


Okee dankjewel, ik ga het nog een keer proberen. Ik belde al vanaf mijn KPN mobiele nummer trouwens, vandaag, en ik verwees ook naar een paar topics, maar tevergeefs.


Zucht. Het is zelfs wettelijk verplicht dat NL bedrijven betalingen via een EU bank (mits die ook in Nederland gevestigd is) moet kunnen laten doen. Uiteraard voldoet kpn aan die verplichting. Maar ja, veel scriptlezers bij de tel. helpdesk helaas. En het komt heel weinig voor. Even aandringen zou ik zeggen.

CC @Hanomaad .


Juist ja. Maar het zou nog veel beter zijn als ze het gewoon in Mijn KPN zouden accepteren. Dit gaat namelijk prima bij een paar andere bedrijven waar ik het al gewijzigd heb. Gewoon het IBAN invullen en een druk op de knop en klaar. Nu kost het iedereen veel meer tijd en frustratie inclusief aan de KPN helpdesk kant!

Zelfs bij de Belastingdienst accepteren ze het gewoon via 1 druk op de knop :)


(gewist)


Mee eens ☝️