Skip to main content

Zojuist heb ik 55 minuten met een medewerker van KPN aan de telefoon gezeten. De werkwijze van KPN heeft me zeer teleurgesteld. Eind augustus/ begin september heb ik op de website van KPN aangegeven dat ik mijn internet en Interactieve TV abonnement wilde beëindigen per 1 oktober. Op 11 september heb ik daarover een belafspraak met een medewerker van KPN. Ik vertel de reden van opzegging. Dezelfde dag ontvang ik een mail van KPN dat er een andere of toekomstige bewoner een aansluiting heeft aangevraagd. Een medebewoner heeft dat inderdaad gedaan. 

Verder staat er in het bericht: Ga je verhuizen of wil je je abonnement opzeggen? En heb je dit nog niet aan ons doorgegeven? Bel ons dan zo snel mogelijk op 0800-0402. 

Ik had diezelfde dag al aangegeven dat ik mijn abonnement op wilde zeggen. Voor mij geen reden dus om nogmaals te bellen met KPN. 

Vorige week zag ik dat de facturen gewoon doorlopen en daarom een belafspraak gemaakt die vandaag plaatsvond. Volgens deze medewerker had ik moeten reageren op het bericht dat er een andere aansluiting is aangevraagd. Ik geef aan dat de collega op 11 september blijkbaar haar werk niet goed heeft gedaan en mijn abonnement niet heeft beëindigd per 1 oktober. Volgens de medewerker is het onmogelijk om met terugwerkende kracht het abonnement op te zeggen, omdat ik iets niet goed zou hebben gedaan. Ik kan nu pas opzeggen per 6 december en moet dus voor meer dan 2 maanden opdraaien voor de kosten, vanwege een fout van een medewerker van KPN. 

Ik vind het echt onbegrijpelijk dat KPN op deze manier met bestaande en voormalige klanten omgaat. Mijn telefoonabonnement loopt namelijk nog steeds bij KPN. Ik beraad me op vervolgstappen in deze. Een plek om klachten achter te laten, kan ik niet vinden op de website van KPN. Waar kan ik terecht met mijn zaak? 

Vervelende situatie @sjihtthijs, hier op het forum kan je helaas alleen je verhaal kwijt.
Wel heb ik de juiste link voor je om een officiële klacht in te dienen, succes met de kwestie!
https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen/formulier

Reageer