Skip to main content

Zojuist heb ik een factuur ontvangen, deze is echter niet conform telefonische afspraak. Aangezien ons gezin alles al bij KPN had, zouden er geen aansluitkosten ad 25€ worden berekend. Daarnaast heb ik gebruik gemaakt van de aanbieding unlimited voor 25€, omdat deze per maand opzegbaar moest zijn zou er 2,50€ extra kosten bijkomen. Nu krijg ik vandaag een rekening gepresenteerd van 61.17 €

 

Graag spoedig uw reactie, indien dit bedrag via incasso zal plaatsvinden, zal ik het storneren. Dit is nl. niet conform afspraak. Een foutje maken kan natuurlijk. Hoor graag. 

 

Dank en groet,

Yvette 

Hallo @YML, welkom op het KPN forum! Bedankt voor jouw vertrouwen in KPN. :green_heart:  Wel zo fijn als de factuur dan ook klopt. Ik kijk daarom graag even met je mee. Ik heb dan wel wat meer informatie van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?


Hoi Denise, 

Dank voor je eerste reactie, de gegevens heb ik aangevuld.

 

Groet,

Yvette


Bedankt voor het invullen van jouw profiel, hiermee kan ik jouw abonnement erbij pakken. Ik zie dat je op 10 december een abonnement hebt afgesloten. Je hebt daarbij volgens de bestelbevestiging gekozen voor:

KPN unlimited data en onbeperkt bellen/sms

Dit abonnement heeft een minimumduur van 1 maand.

€ 37,50

 
Korting zolang het abonnement loopt - € 2,50 € 35,00
+ 5G   € 0,00
Totaal per maand   € 35,00

 

Zoals je ziet, is hierin eventuele Husselkorting niet meegenomen, omdat dit geen onderdeel is van jouw contract. Kom je in aanmerking voor Husselvoordelen? Dan krijg je tot € 7,50 korting op jouw mobiele factuur. Het mobiele nummer dient daarvoor wel aangemeld te zijn voor Husselvoordelen. Ik zie dat dit momenteel nog niet het geval is. Je kunt jezelf online aanmelden voor Husselvoordelen, maar voor deze keer heb ik het voor je gedaan. Je ontvangt hiervan een bevestiging. Op de volgende factuur vindt een correctie plaats van de gemiste Husselkorting. Je ontvangt de correctie voor de periode vanaf vandaag, 20 december, tot en met 11 januari. 

Je zegt dat je gekozen hebt voor de actie: Unlimited voor € 25,00. De actie is eigenlijk dat je € 2,50 extra korting krijgt op Unlimited. De prijs kan verschillen afhankelijk van de contractsvorm die jij kiest. Kies je voor een tweejarig contract, dan is de prijs voor een Unlimited abonnement inclusief Husselkorting inderdaad € 25,00 per maand. Echter heb jij gekozen voor een maandelijks opzegbaar abonnement, waardoor het abonnement € 2,50 per maand duurder is. Hierdoor kom je dus op € 35,00 per maand.

Je geeft ook aan dat je geen aansluitkosten zou hoeven te betalen. Bij het afsluiten van een nieuw abonnement dienen aansluitkosten te worden betaald, of je al klant bent of niet. Alleen wanneer je meerdere abonnementen in één keer afsluit, is het zo dat je maar één keer aansluitkosten hoeft te betalen. Soms worden er uitzonderingen gemaakt, maar deze afspraken zouden dan in het systeem moeten staan en helaas zie ik die bij jou niet. Ik kan dan ook niet anders dan concluderen dat de aansluitkosten terecht in rekening zijn gebracht.

Als laatste dan de factuur: Op basis van de bovenstaande informatie, klopt de factuur van 15 december dan ook. Hierop zijn de aansluitkosten berekend en ontbreekt de Husselkorting. Ook is er één dag achteraf in rekening gebracht, waardoor de factuur € 1,17 hoger uitvalt, dan één maand abonnementskosten + eenmalige aansluitkosten. Maar het klopt dus wel. De verrekening van de Husselkorting zal zoals gezegd volgende maand komen.


Beste Denise, Dank voor je uitgebreide reactie. Het telefoongesprek is opgenomen, de desbetreffende dame had een fout gemaakt en eerst het abonnement op naam van mijn man gezet. Ze heeft mij telefonisch doorgegeven dat ik de aansluitkosten niet hoef te betalen, ik heb hierop nog gereageerd, dat is mooi. Dank.

Graag ontvang ik dan ook een creditnota voor de aansluitkosten, aangezien een mondelinge toezegging ook rechtsgeldig is.

Ook de husselkorting zou direct in werking treden. De aangepaste factuur zie ik graag tegemoet.

Hartelijke groet,

Yvette Mansveld


Het spijt me, maar zonder notitie in het systeem kan ik deze kosten niet voor je vergoeden. Ik heb de collega waarmee je gesproken hebt een e-mail gestuurd met de vraag om contact met jou op te nemen om dit te bespreken.