Skip to main content

Goedemorgen, ik heb een extra internet bundel geactiveerd voor het buitenland en toch heb ik extra kosten. Er werd via een sms aangegeven dat het was geactiveerd en hierdoor waarschijnlijk het internet te snel gebruikt. Hoe kan men dit voor mij oplossen?

met vriendelijke groet, Anne-Marie Beckers

Hallo @AnneMarie2707, wat jammer dat je extra kosten hebt gemaakt! Ik hoop dat je desondanks wel een leuke tijd hebt in het buitenland. 

Ik wil graag je abonnement erbij pakken en kijken waardoor de kosten zijn ontstaan, wil je je profiel invullen en hier een berichtje plaatsen zodra je dit hebt gedaan? Dan kom ik weer bij je terug. 


Hallo Liesbeth,

het is ingevuld.


Dankjewel voor het invullen. Ik zie dat het verbruik echt net was voordat de bundel is geactiveerd. 
De kosten kunnen snel oplopen als je geen actieve bundel voor het land hebt. We hebben op onze website een pagina gemaakt speciaal voor het buitenland zodat je de bundels kan bekijken en kan activeren voordat je op reis gaat. De bundel is 31 dagen geldig en zo voorkom je dat je net in dat korte ogenblik tussen aankomst en het activeren toch onverhoopt data gebruikt en hoge kosten maakt. 


Ik heb de bundel geactiveerd en een sms ontvangen. Daarna heb ik mijn internet pas gebruikt, ik vind de informatie dus niet geheel correct van KPN en zou deze kosten liever niet betalen


De kosten zijn helaas gemaakt en dit kan ik niet veranderen. Je telefoon heeft toch een kort moment al verbinding gemaakt met het mobiele internet voordat de bundel actief was. 


Helaas ben ik het hier niet mee eens, ik vind dat KPN hier mij beter had moeten informeren. Wie kan dit voor mij oplossen? Ik vind dat ik deze kosten niet moet betalen


Ik begrijp dat het vervelend is, maar de kosten zijn gemaakt en moeten daarom ook worden voldaan. 
Kan je aangeven waarin je beter of anders geïnformeerd had moeten worden? Op onze website over het buitenland waar je de verschillende bundels kan vinden per land, wordt namelijk ook ingegaan op de buiten bundel kosten in het buitenland. Ook in het topic KPN Mobiel in het buitenland: kosten, bereik en internet kan je hier meer informatie over vinden. Net als in de algemene voorwaarden waarbij met de zoekopdracht wordt naar dezelfde pagina. 


Dus men laat mij met de extra kosten zitten, ook al zijn deze gemaakt nadat ik de sms heb ontvangen van KPN (bevestiging openen extra bundel buitenland). Dit vind ik zeer slecht


Hoe laat je de sms ontvangt heb ik helaas geen invloed op. Ik begrijp dat het vervelend is, maar de buiten bundel kosten zijn gemaakt voordat de bundel voor het buitenland is geactiveerd. Als de kosten onterecht waren, dus waren gemaakt nadat de bundel was geactiveerd dan had ik dit uiteraard rechtgezet. Dat is nu alleen niet het geval. 


Volgens mij is de bundel geactiveerd als ik de sms heb ontvangen, dan zouden de kosten dus niet als extra kosten er buiten vallen. Ik vind dit heel erg raar, het is veel geld voor niets… slechte service