Skip to main content
Vraag

1,222 Mbps upload bij 4 Gbit/s abonnement

• August 8, 2026
  • 4 reacties
  • 61 keer bekeken

Sinds vandaag van lage upload snelheid bij 4GB abonnement via utp.

Normaal kom ik altijd in de buurt van de 4Gb snelheid, soms er iets boven en soms iets eronder. Maar nu krijg ik niet meer danĀ 1,222.73 Mbps en dat is bijna 4x zo laag. Heb allereerst mijn utp kabel vervangen met een nieuwe utp 6 kabel en daarna opnieuw de utp stekker opnieuw erop gezet volgens de kleurcodes. De download is prima maar de upload niet.

4 reacties

Forum|alt.badge.img

Controleer de volgende drie dingen.

Ā 

1. Op de experiabox V14 is niet elke poort in staat meer dan 1 Gbit te leveren. Doe de kabel in de juiste poort;
  2. Netwerkkabel moet CAT 6 of hoger zijn. In theorie kun je ook met een korte CAT5E kabel werken, maar officieel zijn CAT5E kabels getest om 1 Gbit te kunnen halen op 100 meter afstand.
  3. Je computer moet over een 5 of 10 GB netwerkaansluiting beschikken. Veel nieuwe computers die nu verkocht worden hebben nog steeds een 1 Gbit netwerkaansluiting.Ā  Controleer of je Computer een netwerkkaart heeft dat meer aan kan dan 1

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 9, 2026

Ruim 1,5 jr zelfde aansluiting en werkte altijd 4 down en 4 up dus je antwoord op mijn vraag heb ik niets aan. !. Kabel zit in dezelfde poort de 10GB.

1. UTP6 is een cat6
  2. 3. al jaren een MAC dus al jaren 10Gb ethernet.

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • August 9, 2026

​@GrandMĀ De upload-bug wordt opgelost in deze firmware

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 9, 2026

Was al geĆÆnstalleerd en nee zelfs na contact met KPN geen verbetering, upload blijft nog steeds rond de 1Gbps de download is wel goed. Denk dat er iets heel anders aan de hand is maar kan de vinger er nog niet opleggen. En dat was ook opeens sinds gisteren dat de upload ineens traag is, terwijl alles is aangesloten zoals het hoort. heb alles al tig keer nagelopen. Woensdag zal de technische dienst bellen, zelfs de speedtest in de modem geeft de upload soms 800-900Mbps aan dus rechtstreeks van de modem via fiber. dus of de modem is iets mis mee, of met het fiber kastje is mijn gedachte.