Skip to main content

Beste,

In ons huis maken we al een tijdje gebruik van de Experia Box v10. Uit mijn hoofd rond 2018. 
Nu hebben we dus het 1gbit abbonement genomen en halen we bij lange na niet de 1000 mbps. Als ik een speedtest doe vanuit de KPN thuis app is de snelheid rond de 250 mbps.
Daar zit natuurlijk een flink verschil in.

Ik heb op de KPN thuis app de wifi verbeteraar gevolgd. 
Hierbij kwam ik uit op of lagere snelheden of geen verschil.

Dit is tevens op alle verdiepingen zo, we hebben KPN superwifi v1. 

Graag hoor ik wat de mogelijkheden zijn voor snellere verbindingen.

@Mike.S

Als uw budget het toelaat zou u een Fritzbox kunnen kopen. Via een wizard koppelt u de fritzbox met het netwerk van KPN. U kunt dan geen mesh netwerk opzetten met de superwifi. Dus een tweede investering.

 

U kunt ook een eigen router overwegen. Bij voorkeur een die wifi 6a of 7 ondersteunt. Dan floept u het internet op via de wifi van de router. Vereist ook een investering.

 

Wilt u dat niet, dan zou ik de klantenservice bellen met het verzoek om het modem in te ruilen in een die naadloos werkt met de superwifi.


Kunt u uw modem omruilen


Ik heb gebeld met de klantenservice van KPN. Heel snel in het gesprek kwam het erop neer dat ik in aanmerking kwam voor een box 12 als vervanging.


Het lijkt me handig dat er eentje komt die mesh ondersteunt ivm met de SuperWifi.

Mesh is mijns inziens pure onzin als je de wifi accesspoints met een netwerkkabel kunt aansluiten.

Wel doe je er verstandig aan om alle wifi toegangspunten van dezelfde makelij te laten zijn zodat de smart/fast roaming functionaliteit goed werkt.

Dat is waarom ik een router zonder wifi gebruik I.c.m. wifi accesspoints uit de TP-Link Omada EAP6xx lijn.

Overigens is één van die EAP's wel via mesh verbonden. Die hangt aan de buitengevel van mijn woning om de achtertuin te voorzien van wifi en ik heb (nog) geen netwerkkabel vanuit de meterkast naar dat wifi accesspoint lopen.


@Mike.S 

 

Zou u ons op de hoogte kunnen houden? Ik ben razend benieuwd of uw nu de volle 1Gbps draadloos haalt.

 

@wjb 

Ik dus ook. BE800 wifi 7 router van TP-Link en 2 mesh repeaters van TP-Link.

Via de 5Ghz uitstekend bereik en mooie snelheden.


@Mike.S

 

Zou u ons op de hoogte kunnen houden? Ik ben razend benieuwd of uw nu de volle 1Gbps draadloos haalt.

 

@wjb

Ik dus ook. BE800 wifi 7 router van TP-Link en 2 mesh repeaters van TP-Link.

Via de 5Ghz uitstekend bereik en mooie snelheden.

Ga ik zeker doen. Krijg hem binnen aankomende donderdag.


Ik ben ook benieuwd 


Reageer