Skip to main content

Ik heb sinds gister een 1Gbit verbinding van KPN. Alleen als ik ga meten dan haal ik max 800Mbit/s. De download is wel ruim boven de 500Mbit/s. Wat vooralsnog 500Mbit/s zou zijn. Dit is al snel, maar word het wel nog 1Gbit/s? Of is er misschien is niet goed? 

Groet, Erwin

Hallo @ErwinAcker , heb je je glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna weer opgestart? 

Ook een reset van het modem daarna wil nog wel eens helpen.

 


Halloo @JanD ,
 

Nee nog niet geprobeerd, ga dat zo eens even doen.

Bedankt.


Dit is een veelvoorkomend issue. Bij KPN krijgt met de downloadsnelheid over het algemeen niet boven de 840mb/s, waar dit bij andere providers 940mb/s is. 1000 zal je sowieso niet halen vanwege de TCP/IP overhead.

KPN heeft dit al ruim een maand in onderzoek, maar het blijft erg stil….


Hallo @JanD ,

 

De snelheden blijven hetzelfde als voor de reset van beide.

 

Groet, Erwin


Dit is een veelvoorkomend issue. Bij KPN krijgt met de downloadsnelheid over het algemeen niet boven de 840mb/s, waar dit bij andere providers 940mb/s is. 1000 zal je sowieso niet halen vanwege de TCP/IP overhead.

KPN heeft dit al ruim een maand in onderzoek, maar het blijft erg stil….

Dank je, voor je reactie.

 


@ErwinAcker Welkom en leuk dat je je vraag hier stelt. Eerlijk gezegd was ik helemaal niet op de hoogte van dit issue en het onderzoek waar TFHFony het over heeft. Ik ga het eens voor jullie (,mezelf:see_no_evil:) en andere forumleden navragen of er al meer over bekend is.  :blush:

Jullie horen van me, zodra ik terugkoppeling heb gekregen. 


@Lisa  Hierbij de berichten mbt het onderzoek. Dan weet je gelijk welke collega's je kan “lastig vallen”:

 

https://forum.kpn.com/internet-9/1-gigabit-glasvezel-487736/index11.html#post972372

https://forum.kpn.com/internet-9/ftth-aansluiting-haalt-geen-1gb-s-492583/index2.html#post946045


@TFHFony Teamwork! Topper ben je, bedankt. Ik spreek Erwin morgen weer en zal het dan even navragen. Hopelijk kunnen we jullie dan iets meer vertellen. Als ik niets te vertellen heb, dan laat ik dat natuurlijk ook weten. :sweat_smile:


@ErwinAcker Als het goed is is het probleem opgelost. Sorry voor deze late reactie, ik kwam je net weer tegen. Zou je eens een speedtest willen doen en willen controleren of je snelheden beter passen bij je abonnementssnelheid? :fingers_crossed:   


Bij mij zit ie nu zo elke keer net boven de 900. 910, 920. Maar niet hoger. Had iets meer verwacht.


@ErwinAcker Bedankt voor het testen.:thumbsup: Ik was gewoon even benieuwd en zet je reactie natuurlijk weer door. :sunglasses:


Reageer