Skip to main content

Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

@Bart_Z  en de rest. 

 

Bij mij werkt het na de aanpassing wel goed. 

Ik gebruik de speedtest app en zie vaak wel dat KPN speedtest server niet aankan, pak ik dan verschillende andere dan wel. ik heb bijna op elke moment dat ik test wel 1 server gehad die het wel haalde (rond 900-920 Mbps). Dus ik zou jullie willen vragen om meerdere speedtest servers te proberen op dat moment en wellicht ovh.net ook te gebruiker daar haal ik meestal wel altijd de snelheid. 

 

 


Dat zijn mooie snelheden jongens! Ik ga eens kijken of ik kan achterhalen wat het precies was. Dat weet ik nu niet. Ik ga mijn best doen. 


@Erwin84 het is kleine RCA beloften 😉 maar beter iets dan niets. 

 


Afgelopen woensdag zou mijn verbindingssnelheid worden aangepast van de 500Mb naar 1Gigabit.

Helaas zit ik nog steeds op mijn oude snelheid van 500Mb.

Bij de bestelling de vraag gesteld of er geen nieuwe apparatuur verstuurd diende te worden(heb nu de Experia V10), maar dat was niet het geval. 

Klantenservice gebeld en zij zijn met mij de standaard stappen doorgelopen(reset modem, reset glasvezelkastje, etc), maar helaas zonder succes.

Nu gaven ze aan dat ze mij een nieuwer type modem zouden opsturen maar daar heb ik niets meer van vernomen.

 

Klopt het dat de V10 niet compatible is met 1Gigabit snelheid?


@DTJO v10 werkt gewoon met 1 Gbit verbinding. Als je nu 500 Mbit hebt dan zal er kwa hardware niks hoeven te veranderen. 


@DTJO v10 werkt gewoon met 1 Gbit verbinding. Als je nu 500 Mbit hebt dan zal er kwa hardware niks hoeven te veranderen. 

Dan is het dus weer heel bijzonder dat de klantenservice dit aangeeft als optie het probleem op te lossen.

Vraag me oprecht af waarom dit soort producten gelanceerd worden als de kennis op de klantenservice niet voldoende is.


@DTJO staat de 1Gbit optie al wel actief in mijn KPN? Of staat hier dat er nog een wijziging in behandeling is?


@DTJO staat de 1Gbit optie al wel actief in mijn KPN? Of staat hier dat er nog een wijziging in behandeling is?

Ja staat gewoon actief. Heb dit ook bevestigd gekregen door de klantenservice.


@DTJO vreemd, hoe meet je de snelheid? Bekabeld neem ik aan? Welke speedtest gebruik je? Je zou de speedtest.net app moeten gebruiken en je kan ook eens een test laten lopen via ovh.net. Verder is het wachten tot er een kpn medewerker reageert om hier na te kijken.


@DTJO vreemd, hoe meet je de snelheid? Bekabeld neem ik aan? Welke speedtest gebruik je? Je zou de speedtest.net app moeten gebruiken en je kan ook eens een test laten lopen via ovh.net. Verder is het wachten tot er een kpn medewerker reageert om hier na te kijken.

Ja bekabeld, rechtstreeks op de V10. Speedtest app gebruikt uit de Microsoft Store zoals hier is geadviseerd. Verschillende servers gebruikt, maar allemaal geen succes.


@DTJO is jou profiel al aangevuld met naw gegevens zodat een kpn medewerker gelijk jou gegevens bij de hand heeft? Hopelijk reageert er snel een KPN medewerker om dit op te lossen. 


Nog niet, maar bedankt voor de tip(s)!

Ik heb even een paar nieuwe utp kabels besteld, wellicht helpt dat.


@SjappieB, ik kan mij het voorstellen, maar we moeten wel alles kunnen uitsluiten. Vandaar ook dat er in eerste instantie bij een klant gemeten gaat worden. Ik ben net zo benieuwd als jullie wat daar uit komt. Wat verder verder gedaan wordt, durf ik zo niet te zeggen. Hopelijk krijg ik daar nog wat duidelijkheid over. Ik heb in ieder geval jouw bevindingen doorgegeven. 

 

@DTJO, zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van in ieder geval postcode + huisnummer en naam van de contractant? Ik hoor dan graag van je als je dat gedaan hebt, zodat ik eens mee kan kijken.


@Bart_Z ik ben nog niet benaderd om een afspraak te maken, heb jij hier een update over? Thanks. 


Goedenavond,

ik ben ook sinds een paar dagen overgestapt van de 500 mbps naar de 1 gigibit glasvezel, en haal nu zo rond de 600 mbps download. moet ik nog iets doen om het e.a. te activeren?
wel 500 mbps upload. maar die had ik al

ik zie dat hier al wat in behandeling is, maar misschien moet ik me ergens anders aanmelden?

Ik heb getest met de speedtest app.

 


Excuses voor mijn late reactie @Erwin84. Is er nog steeds geen contact geweest?

En voor jou @JeepeeJ, goed dat je het meldt. Heb je ook wat screenshots wellicht van de testen? Je test naar de KPN servers?


@Bart_Z  Helaas nog steeds geen contact inderdaad. Ik heb wel melding een automatische SMS gehad dat er op 17-06 in mijn buurt werkzaamheden zijn ter verbetering van het netwerk, maar dat zal hier los van staan verwacht ik.


@Bart_Z bij mij is t probleem na onderhoud (via SMS op de hoogte gebracht) op 15 juni opgelost. Snelheid is hoger en stabieler!

@Erwin84  mogelijk lost het probleem zich na het onderhoud bij jou ook op.


@Erwin84, als ik het bericht van @SjappieB lees lijkt het wel met elkaar te maken te hebben. De 17e is ook vandaag al. Zullen we na vandaag kijken of het onderhoud voor een snellere verbinding zorgt? Ik hoor het graag van je.


@Bart_Z  Prima, de SMS geeft aan onderhoud op 17-06 vanaf 01:30. Is dat dan afgelopen nacht of aankomende? Je zou zeggen afgelopen nacht..? 


@Bart_Z  Prima, de SMS geeft aan onderhoud op 17-06 vanaf 01:30. Is dat dan afgelopen nacht of aankomende? Je zou zeggen afgelopen nacht..? 

Afgelopen nacht was dat inderdaad. 


Oke dan is er geen verschil n.a.v. de werkzaamheden. Ik heb vanmorgen getest, ik heb nog niet mijn experia box gereset dus dat kan ik nog ff proberen maar ik verwacht geen verschil.


Dat is jammer. Nog geen verbetering dus @Erwin84. Ook niet na de reset/opnieuw opstarten?


Hier ook hetzelfde probleem. Overgestapt van 500 Mbps naar 1 Gbps, met de Speedtest app haal ik maximaal 663 Mbps via de servers van XS4All (zie foto’s). Via Steams haalde ik wel een piek van 69.4 MB/s bij het downloaden van een spel. Ik heb een bekabelde LAN aansluiting.

Ik heb zowel het glasvezel kastje als de Experia v10a modem opnieuw opgestart, maar helaas geen verschil.

Toen ik afgelopen jaar bij T-Mobile was, haalde ik 750 Mbps zonder enig probleem (was toen ook het maximum van mijn pakket).

Contact gehad met de KPN helpdesk en die konden ook niks voor mij betekenen. Het ligt blijkbaar aan mijn apparatuur. Waarom was dat dan geen probleem bij T-Mobile ?

 

 


@Bart_Z  en de rest. 

 

Bij mij werkt het na de aanpassing wel goed. 

Ik gebruik de speedtest app en zie vaak wel dat KPN speedtest server niet aankan, pak ik dan verschillende andere dan wel. ik heb bijna op elke moment dat ik test wel 1 server gehad die het wel haalde (rond 900-920 Mbps). Dus ik zou jullie willen vragen om meerdere speedtest servers te proberen op dat moment en wellicht ovh.net ook te gebruiker daar haal ik meestal wel altijd de snelheid. 

 

Ik ging ook hiermee aan de slag en het probleem lijkt inderdaad te liggen bij de KPN speedtest servers. Deze server in Groningen is stukken beter dan de KPN servers:

Via fast.com (Netflix server) kreeg ik de volgende resultaat:

 

Zelfs een server in Frankrijk is sneller dan de lokale KPN server. Dit was via https://www.nperf.com/nl/

 

Ik haalde ook een piek snelheid van 90MB/s tijdens het downloaden.

Een ping of een tracert naar de KPN speedtest server lukt niet, wat op zich niet echt een probleem is, maar ik vraag me af of jullie firewall nog meer dingen doet waardoor de speedtest niet voor iedereen optimaal werkt.

Tracing route to speedtestb.kpn.com t195.121.118.204]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms VRV9517 s192.168.2.254]
2 12 ms 1 ms 1 ms 195.190.228.96
3 6 ms 7 ms 5 ms ipc37976cb.dial.planet.nl .195.121.118.203]
4 * * * Request timed out.
5 * * * Request timed out.

Tracert naar de server in Groningen lukt wel:

Tracing route to speedtest.init3.nl t185.161.140.82]
over a maximum of 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms VRV9517 s192.168.2.254]
2 24 ms 13 ms 11 ms 195.190.228.96
3 * * 2 ms 139.156.98.101
4 4 ms 12 ms 4 ms cj2.telecity2.nl-ix.net .193.239.116.178]
5 8 ms 17 ms 11 ms xe-rtr4.rtr-2.cj2.nl r46.182.218.12]
6 8 ms 10 ms 7 ms xe-rtr2.rtr-1.cj2.nl r46.182.218.5]
7 7 ms 7 ms 7 ms xe-rtr1.rtr-nwest.cj2.nl e91.192.38.165]
8 8 ms 8 ms 8 ms ge-rtr2.rtr-3.cj2.nl r91.192.38.163]
9 7 ms 7 ms 7 ms speedtest.init3.nl t185.161.140.82]

 


Vroeger zeurde veel mensen dat ze een te trage verbinding hebben.

Nu doet Kpn er alles aan om een netwerk neer te leggen voor de toekomst,en dan krijg je opmerkingen

van ja aan die snelheid heb ik niks kom ik nooit aan.Waneer is het wel goed?

Ik zelf ben blij dat het eind 2020 ook naar 1Gb upload gaat is toch mooi speelgoed

Vroeger konden de mensen er alleen maar over dromen nu komt het uit en zegt men ja ik heb er eigenlijk niks aan.Nouw als die 1Gb op den duur omgezet wordt naar de 5Gbps dan wil ik dat ook wel.

Dan heb je toch de perfecte netwerk in huis ( zeker als je met een heel gezin erachter zit en veel eist van een netwerk dikke 10 voor kpn