Skip to main content

Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

ik heb vanmiddag uit verveling ook maar eens een USG4 er tussen gehad en een edge router en precies weer zoals me Fritzbox of KPN box v12 850 mbit :(


ik heb vanmiddag uit verveling ook maar eens een USG4 er tussen gehad en een edge router en precies weer zoals me Fritzbox of KPN box v12 850 mbit :(


Het is toch overduidelijk dat KPN de max speed capped op 850…..

Hier wordt een vuil spelletje gespeeld….


ze gaan wederom een monteur plannen haha

Daarom is die abonnementsprijs dus zo hoog. :confounded:


ze gaan wederom een monteur plannen haha

Daarom is die abonnementsprijs dus zo hoog. :confounded:

heb al gevraagd wat hij komt doen koffie mag ik hem niet aanbieden haha

 


ze gaan wederom een monteur plannen haha

Daarom is die abonnementsprijs dus zo hoog. :confounded:

heb al gevraagd wat hij komt doen koffie mag ik hem niet aanbieden haha

 


Ze kunnen beter een monteur plannen in de Area PoP en rechtstreeks op de Gbic van de DSLAM gaan meten. Zo sluit je de “klant-lijn” helemaal uit…..


ze gaan wederom een monteur plannen haha

Daarom is die abonnementsprijs dus zo hoog. :confounded:

heb al gevraagd wat hij komt doen koffie mag ik hem niet aanbieden haha

 


Ze kunnen beter een monteur plannen in de Area PoP en rechtstreeks op de Gbic van de DSLAM gaan meten. Zo sluit je de “klant-lijn” helemaal uit…..

Net gebeld wordt nu een Glas monteur die ook op de POP kan kijken en meten.

Alleen wacht ik nog op de SMS van de bevestigde afspraak vorige keer had ik deze binnen paar minuten

 


Blijkbaar kan het wel sneller.

Dit is gemeten via een Asus AX-11000.

Bron.


Ik haal op die KPN server dat echt niet die is erg beroerd

 

En dan op de XS4ALL

XS4ALL server is opeens sneller als hij was kwam laatste week niet hoger als 760 / 810


Wat meet je via https://fast.com?


Wat meet je via https://fast.com?

Nee speedtest app Windows 10


Wat meet je via https://fast.com?

Nee speedtest app Windows 10

Wat meet je via https://fast.com?


@wjb 

ben je je bekeerd

jou advies was toch altijd de windows app speedtest te gebruiken en de Routit BV server

waarom nu anders ?


jou advies was toch altijd de windows app speedtest te gebruiken en de Routit BV server

waarom nu anders ?

Om een vergelijk te kunnen maken met iemand die via Speedtest 914Mbps meet en via die tool van Netflix snelheden van 960Mbps en zelfs 1Gbps meet.

Dit zou namelijk betekenen dat die tool van Netflix bruto snelheden (incl. overhead) meet en ik ben benieuwd wat de bruto snelheid dan is bij iemand die 850Mbps meet via de Speedtest app.


jou advies was toch altijd de windows app speedtest te gebruiken en de Routit BV server

waarom nu anders ?

Om een vergelijk te kunnen maken met iemand die via Speedtest 914Mbps meet en via die tool van Netflix snelheden van 960Mbps en zelfs 1Gbps meet.

Dit zou namelijk betekenen dat die tool van Netflix bruto snelheden (incl. overhead) meet en ik ben benieuwd wat de bruto snelheid dan is bij iemand die 850Mbps meet via de Speedtest app.


oke en dan waarom is dat met die andere niet mogelijk dan (vraag)

trouwens die link had ik er zelf opgezet gisteren en meet zelf gelijke waarden met beide speedtests

maar ja ik heb een 500/500 en geen gigabit


Rout it server via speedtest is helemaal beroerd


Rout it server via speedtest is helemaal beroerd


hier niet


Rout it met speedtest.net site

 

 

Via de windows app

 

 


https://www.speedtest.net/my-result/d/ab965626-b3e6-4475-bcd8-7d9e0069aec3

500/500 pakket


https://www.speedtest.net/my-result/d/ab965626-b3e6-4475-bcd8-7d9e0069aec3

500/500 pakket

Ja ik heb 1000/500 pakket 

Met de 500/500 had ik eerste 2 dagen haalde ik het ook maar de 1000 / 500 mbit is bij KPN meer 800 mbit lees je hier genoeg van.

 

Me ouders hebben 500 / 500 halen via de speedtests het ook hoor alleen met het hoogste pakket is het zeuren bij KPN de achter buren hebben tweakdsl die halen 940/950 ruim


Klopt, dat verhaal van die speedservers is ook echt complete onzin. KPN moet wel begrijpen dat de gemiddelde consument niet snel kiest voor een “duur” 1 Gbit abbo. De mensen die kiezen voor deze snelheid zijn denk ik iets meer tech savvy dan de gemiddelde “mainstream” consument. Ik weet zeker dat ik de 1Gbit snelheid waar ik voor betaal zou moeten behalen op een server die 1Gbit aan kan, leuk dat die speedtest servers het niet aan kunnen (wat ik niet geloof) maar die newsserver kan het sowieso aan. Leg mij dat dan maar eens uit.

Ik heb nu bijna 5 maanden het 1Gbit abbo, tot nu toe is het een grote deceptie. Als hier geen opvolging of oplossing aan gegeven wordt ga ik sowieso volgende maand downgraden, na een jaar contract ga ik dan eens verder kijken. Ik vind dat er echt slechte opvolging gegeven wodt aan het niet conform afspraak leveren van diensten vanuit KPN...

Het verhaal van de speedservers is zeker geen complete onzin, zie mijn eerdere post. Dat betekent natuurlijk niet dat er geen probleem is met onze glasvezel verbindingen.

 

Ik haal constant boven de 90MB/s met newsgroup (NewsDemon + SABnzbd):

Dat was natuurlijk een piek, maar normaal gesproken is het rond de 93MB/s. Als je dat omrekent naar Mbps, dan valt het dan wel tegen (744Mbps). Dat kan natuurlijk ook liggen aan de schrijfsnelheid van mijn HDD.

 

Zojuist weer getest met de verschillende speed test apps en websites:

  • Via de Win10 Speedtest app (“KPN Rotterdam” server): 439Mbps
  • Via www.speedtest.net (“KPN Rotterdam” server): 772Mbps (dus die app kan in de prullenbak)
  • Via de Network Speed Test app van Microsoft: 906Mbps
  • Via www.fast.com: 560Mbps.
  • Via www.nperf.com (“"fr] Roubaix - 10 Gb/s - OVH.com” server): 844Mbps
  • Via www.nperf.com (“pnl] Amsterdam - 10 Gb/s - True” server): 66Mbps (ja, je ziet dat goed)

Het beste resultaat heb ik dus met de app van Microsoft. Ik vraag mij af of het een probleem is met routing of iets dergelijks. Ik zou in ieder geval niet verwachten dat een server in Frankrijk sneller zou zijn dan een lokale server.

 


Klopt geen bal van die fast server

Geeft veel te veel aan 


500/500 pakket heb ik


als ik de speedtest.net doe via firefox klopt deze het beste

via w10 app klopt ook niet (vaak te snel)

ik volg het dan ook op de fritzbox monitor

veel van deze speedtesten laten wat anders zien in beeld dan werkelijkheid

waarom geen idee

 


1e via Firefox speedtest

2e via w10 app speedtest

 


Wordt er leuker op ik hoef helemaal niet naar gigabit abonnement

Ik heb al meer :joy: