Skip to main content

Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

We lopen al tegen het eind van het jaar aan,vraag me af of dit gaat lukken!!

Men moet wel denken dat men mensen iets belooft die de 1Gbps abbo hebben,komt men die belofte niet na kunnen mensen ook heel makkelijk het contract stopzetten,ivm met misleiding.

Ik hoop dat kpn ze woord houdt en dat we allemaal mogen genieten van een super snel down en up

Ps ik ben tevreden klant maar belofte maakt wel schuld.

Dus dat 1Gbps down en up gelijk is eind het jaar


Ik heb 1000/500 maar ik haal ook gewoon de 1000 / 500 mbit op mijn pc.

Dus ze maken het zeer zeker waar.


Ik heb 1000/500 maar ik haal ook gewoon de 1000 / 500 mbit op mijn pc.

Dus ze maken het zeer zeker waar.


Nee de up zou gelijk komen met de down daar heb ik het over.


ja dat is einde van het jaar maar dat is het toch nog niet?

 


ja dat is einde van het jaar maar dat is het toch nog niet?

 


Klopt maar wel bijna :)

Ik kreeg trouwens geen mail dat je  had ge replyt


Die e-mails krijg ik ook vaak niet als iemand wat terug stuurt.


Als je een 1000mbit neemt vewacht je als klant een speedtest van 1010 (voorbeeld)

Als je geen kennis van de techniek hebt, dan zou je dat inderdaad verwachten echter de hardwarematige grens van 1024Mbps staat toch echt. Haal daar een overhead van 8% vanaf en je zit op 940Mbps. Bij een 500Mbps abonnement is er ook een hardwarematige grens van 1024Mbps en dus ook een "hardwarematig maximum van 940Mbps. Daar kan je de softwarematige begrenzer dan zo instellen dat er in ieder geval 500Mbps overblijft.

 

Precies de spijker op z'n kop. helemaal correct!


Toen gbit snelheid beschikbaar werd, heb ik deze meteen genomen, snelheid is nu na 4 maanden eindelijk acceptabel.

 

Er werd beloofd eind 2020 de upload ook naar 1 gbit te verhogen, dit zou automatisch gaan… 

 

Nu zie ik ineens dat dir halverwege 2021 pas gaat gebeuren….

 

Dit is volgens mij gewoon misleiding. Technisch is het gewoon mogelijke. 

 

Graag een reactie van een moderator waarom de datum nu een half jaar later wordt en de reden ???

 

Groet,

 

Bart


Hoi Bart. Vanwege Corona lag de aandacht de afgelopen maanden vooral op het stabiel laten draaien van de diensten. Daardoor is o.a. de introductie van de 1Gb uploadsnelheid iets vertraagd.


Geachte Paul,

 

Heeft u enig idee wanneer Den Dungen 1Gbit krijgt? Op het moment komt er uit onze glas niet meer dan 500Mbit.

Dank.

 

Groet,

Twan


Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Ben benieuwd of we eind december de 1Gbps up hebben, en of  je daar bericht van krijgt  bij mij is nog niks te merken dat die up gelijk aan down is


Toen gbit snelheid beschikbaar werd, heb ik deze meteen genomen, snelheid is nu na 4 maanden eindelijk acceptabel.

 

Er werd beloofd eind 2020 de upload ook naar 1 gbit te verhogen, dit zou automatisch gaan… 

 

Nu zie ik ineens dat dir halverwege 2021 pas gaat gebeuren….

 

Dit is volgens mij gewoon misleiding. Technisch is het gewoon mogelijke. 

 

Graag een reactie van een moderator waarom de datum nu een half jaar later wordt en de reden ???

 

Groet,

 

Bart


Das is idd niet correct mensen die in de periode een contract aan zijn gegaan,met het idee dat de up verhoogd wordt,kunnen zo weg bij kpn is immers een soort van contract breuk. Ook al staat het niet bij iedereen in ze contract dan is het vanaf de beloofde datum wel zo dat ze zich eraan moeten houden woord is woord,als mensen gaan zeggen sorry kan me abbo even niet betalen door Corona dan zijn ze bij kpn er zeer rap bij om je af te sluiten. Ik vindt niet dat dit als gebruikt mag worden onder de mum van Corona halen we de deadline niet.


Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid


Ben benieuwd of we eind december de 1Gbps up hebben, en of  je daar bericht van krijgt  bij mij is nog niks te merken dat die up gelijk aan down is

Dat gaat ook niet meer gebeuren dit jaar is al aangepast op de KPN site dat dit in de loop van 2021 pas is.

Van de KPN Site:

Waar de downloadsnelheid nu al 1 Gbit/s is, is de uploadsnelheid op dit moment nog 500Mbit/s. Halverwege 2021 verhogen we dit naar 1 Gbit/s. Vanaf dat moment kun je met Glasvezel van KPN net zo snel downloaden als uploaden.

Gigabit glasvezel bij KPN | KPN

 


Goedendag….mijn vraag is:

Wanneer komt op mijn postcode ook 1GB glasvezel beschikbaar?

Op sommige postcode's in Winterswijk is al wel 1GB beschikbaar.

Kreeg deze week wel een berichtje dat er aan het netwerk gewerkt werd tussen 1.00 en 7.00 maar wat ze gedaan hebben geen idee.

postcode is xxxx

met vriendelijke groet Edwin


@winterswijker : momenteel kan de centrale 500Mbit aan. Ik heb helaas geen inzage in de planning of dit op korte termijn ge-upgrade gaat worden.


Kan ik er achter komen wanneer de centrale bij mijn wijk geüpdatet wordt? 


Je kunt via deze website in de gaten houden of er upgrades gepland staan. Dit geld voor een tijdvenster van max 2 maanden en de nadruk ligt op het woordje ‘verwacht’

https://xs4all-fpi-info.fourstack.nl/

 

(bij nader inzien betwijfel ik of een upgrade van 500 naar 1gig hier ook zichtbaar zal worden. Ik weet het dus niet zeker)

De planning is in ieder geval niet voor ons als medewerker in te zien.


@Erwin_ @Erik_ @Bart_Z  Ik weet niet wat KPN heeft gedaan afgelopen weekend met kerst maar zondag is de snelheid weer is ingezakt  we zijn dus weer terug bij af.

Heb ook me NT al keer gereset maar niks helpt.

Ik heb het ook getest met me KPN Box V12 en zelfde resultaat.

Waar ik hier onder mee getest heb is me Fritzbox 7590

Via xs4all

Via KPN Server

 

 

Via Leaseweb (welke jullie aanraden)

 


@MennoG78 : Dit zijn bedrade tests mag ik aannemen? (just making sure)


@Erwin_  Yes bedraad en rechtstreeks op het modem.

heb nogmaals NT gereset lijkt nu beter te gaan maar nog niet zoals het was met 940


Wat scoor je nu, als ik vragen mag?


Het is nu weer goed

Maar heb het idee dat mijn NT beetje vaag is powerlampje gaat ook soms minder fel branden en dan weer feller dit valt vooral op in het donker.

Heb dit al getest met andere voeding die van me ouders die wonen paar straten verder en was zelfde bij hun gebeurd het niet ik heb zoon grote witte NT

 


Het is nu weer goed

Maar heb het idee dat mijn NT beetje vaag is powerlampje gaat ook soms minder fel branden en dan weer feller dit valt vooral op in het donker.

Heb dit al getest met andere voeding die van me ouders die wonen paar straten verder en was zelfde bij hun gebeurd het niet ik heb zoon grote witte NT

 

Maar heb je nu exact dezelfde NT als je bij je ouders?

Dus alleen voeding omwisselen los het probleem nu wel of niet op?


Nee dan fluctueert het lampje ook maar goed het is nu weer even stabiel even kijke hoe lang dit zo blijft 


Nee dan fluctueert het lampje ook maar goed het is nu weer even stabiel even kijke hoe lang dit zo blijft 

Het kan ook aan de patch in de PoP liggen. Dan zou er opnieuw een KPN monteur naar de boel moeten komen kijken/controleren.