Skip to main content

Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Een power lampje wat fluctueert aan de pop? Glas en ethernet knipperen maar gaan ook van fel naar minder fel lijkt me meer wat in de NT


Een power lampje wat fluctueert aan de pop? Glas en ethernet knipperen maar gaan ook van fel naar minder fel lijkt me meer wat in de NT

Heeft KPN al een lijnmeting gedaan op jouw NT?


Hou het even in de gaten. Mocht er plotseling weer een dip komen, hoor ik het wel.


Nee dan fluctueert het lampje ook maar goed het is nu weer even stabiel even kijke hoe lang dit zo blijft 

Het kan ook aan de patch in de PoP liggen. Dan zou er opnieuw een KPN monteur naar de boel moeten komen kijken/controleren.

Met een snelheid van 923Mbps is helemaal niets mis, daarvoor zal er echt geen monteur nasr de PoP gestuurd worden.

Ik weet niet wat er nu verstaan wordt met het fluctureren van het lampje maar dat een lampje van de verbinding knippert (fluctueert) is volstrekt normaal.


Nee dan fluctueert het lampje ook maar goed het is nu weer even stabiel even kijke hoe lang dit zo blijft 

Het kan ook aan de patch in de PoP liggen. Dan zou er opnieuw een KPN monteur naar de boel moeten komen kijken/controleren.

Met een snelheid van 923Mbps is helemaal niets mis, daarvoor zal er echt geen monteur nasr de PoP gestuurd worden.

Ik weet niet wat er nu verstaan wordt met het fluctureren van het lampje maar dat een lampje van de verbinding knippert (fluctueert) is volstrekt normaal.

Dat “Glas” en “Ethernet” knipperen is zeker normaal, maar wat @MennoG78 aangaf is dat met name het “Power” lampje wat zwakker brandt….


bij mij hier is sinds een week glasvezel. 

dit is de gemiddelde snelhied.

Ik heb een 1000/1000 lijn.

glasvezel kabel vervangen. helpt niet.

netwerkkabel vervangen. helpt niet.

modem reset uitgevoerd. helpt niet. 

KPN gebeld.

Lijn doorgemeten en meerdere tests gedaan : er komt as vrijdag een monteur langs.

Ben benieuwd welk verhaal ik hoor en wat er gevonden word.

De test bij kpn / xs4all of de windows 10 app maakt geen verschil uit.

enkele 10-tallen mb`s . maar globaal allemaal hetzelfde

Kan wel een servertje beginnen met deze upload :)

 


bij mij hier is sinds een week glasvezel. 

dit is de gemiddelde snelhied.

Ik heb een 1000/1000 lijn.

glasvezel kabel vervangen. helpt niet.

netwerkkabel vervangen. helpt niet.

modem reset uitgevoerd. helpt niet. 

KPN gebeld.

Lijn doorgemeten en meerdere tests gedaan : er komt as vrijdag een monteur langs.

Ben benieuwd welk verhaal ik hoor en wat er gevonden word.

De test bij kpn / xs4all of de windows 10 app maakt geen verschil uit.

enkele 10-tallen mb`s . maar globaal allemaal hetzelfde

Kan wel een servertje beginnen met deze upload :)

 

Dat is inderdaad niet juist 

Ik heb zelf een fritzbox 7590

Lange netwerk kabel cat5e

en 2 switches er tussen mijn snelheid is dit

 


@dduikersloot : zo te lezen heb je zelf alles uitgesloten. Heb je ook een andere laptop/pc geprobeerd? Soms is de netwerkkaart o.i.d. de bottleneck. 

Zo ja, dan kan de monteur hier vast bij helpen en zou het kunnen dat er aan onze kant iets mis gaat.  


Hoi @Erwin_ ,

ik heb 2 verschillende computers en 2 verschillende laptops gebruikt om te testen.

Had ik nog niet vermeld nee. oepsie.

Overal ongeveer dezelfde waardes.

Zelfs met register onder tcp bezig geweest met diverse waardes .

(eerst netjes een backup gemaakt en daarna weer teruggezet)

 

LET OP : Verkeerde settings sloopt je computer dus pas op als je iets aanpast in het register!!!!

(voor de minder ervaren computer gebruikers)


@Erwin_

 pff soms he…

ik heb nieuwe firewall  (software) gekocht begin jan 2021 en geinstalleerd op alle computers / laptops.

deze liep net vast. Even een test gedaan zonder firewall :

(upload is lager vanwege een update. Maar andere test is ook snel...)

ER IS DUS NIETS AAN DE HAND…..

 


@Erwin_

 pff soms he…

ik heb nieuwe firewall  (software) gekocht begin jan 2021 en geinstalleerd op alle computers / laptops.

deze liep net vast. Even een test gedaan zonder firewall :

(upload is lager vanwege een update. Maar andere test is ook snel...)

ER IS DUS NIETS AAN DE HAND…..

 


maar deze tests zijn nog te laag


@Erwin_  ik ga vanavond een test doen als alles is losgekoppeld. Zit nu met een aantal thuiswerkers. Schoolgangers. Dus had maar heel even de tijd. Ik zal dan de resultaten laten weten , maar ik verwacht dus wel de volledige snelheid.

 


@dduikersloot 

dan zal inderdaad de test hoger liggen

je kunt niet echt testen als er meerdere gebruikers op het netwerk zitten

dan zal het over de 900mbit uit komen

laat het hier even weten

ik ben benieuwd


Hoe laat staat die monteur gepland? Ik werk vanavond niet, anders cancel ik die voor je. Stel dat het niet meer nodig is, kun je het beste even bellen met 0800 0402 om de monteur af te zeggen.


@Erwin_ 

Na scan en bijna alle overige apparatuur uitgezet te hebben de volgende resultaten

Het betreft een 1000/500 lijn. Dus komt netjes in de buurt.

Lag dus aan mijn firewall software.

Deze aangepast en nu haal ik deze snelheden ook op de computers terwijl de firewall aanstaat.

 


Ziet er pico bello uit. Dank voor je update. 


Dat is een mooie snelheid @dduikersloot 

Ik ben van 1gbit / 500mbit naar 50/50 gegaan

Om de rede afwachting tot 1gbit up en down beschikbaar komt 

En nog wat wil testen op de fritzbox 7590

Werkt ook wel 👍

 


Ik heb ook een 1000/500Mbit lijn. Echter vroeg ik me al een tijdje af waarom ik de Gbit niet meer haalde.

 

Net dit topic gevonden en een speedtest gedaan

 

 


Als je een 1Gbps verbinding doormeet, gebruik dan geen browser maar download de Ookla Speedtest app uit de Microsoft store op een Windows 10 machine en meet bekabeld minimaal met de servers van RoutIT BV uit Ede en XS4ALL Internet BV.

Hoeveel Mbps meet je dan?


Dit is toch wel bizar. Als ik wat download van een newsserver fluctueert die tussen 750/850 en als ik die speedtest doe, die is veel hoger. Getest op een laptop en een desktop. In het begin toen ik bij KPN zat, was de download wel tegen de Gbit aan.

 

 


Die 937Mbps is de waarde die in de app afgeleverd wordt. Je moet daar nog zo'n 8% overhead op zetten om de  werkelijke hoeveelheid data die over de lijn gaat te bepalen.

Dat een download vanaf een newsserver die snelheid niet haalt kan heel eenvoudig liggen aan de snelheid van verwerken van die download door de toepassing.

Ook kan het zijn dat de bottleneck ergens op de route naar de newsserver gezocht moet worden. De zwakste schakel in de hele verbinding zal uiteindelijk de maximaal haalbare snelheid bepalen en dus niet aleen dat kleine stukje tussen jouw woning en het netwerk van KPN.


Dankje voor de uitleg. Ik heb mn beveiligingspakket verwijderd en dat scheelt ook wel wat.


Ik heb ook een 1000/500Mbit lijn. Echter vroeg ik me al een tijdje af waarom ik de Gbit niet meer haalde.

 

Net dit topic gevonden en een speedtest gedaan

 

 


toch blijft het raar als je het voorheen wel haalde

ik ben naar een overstap naar 1gbit gegaan haalde de snelheid redelijk goed maar daarna is de verbinding een half uur plat geweest (geen diensten) in de nacht

hierna was de verbinding een stuk trager

inmiddels heb ik nu weer 100/100 genomen

misschien wat omgezet in de wijkkast ofzo maar dat weet ik niet

voorheen met switchen heb ik nooit een uitval van de verbinding gehad namelijk

 


Ik blijf erbij: de geschapen behoefte zit tussen de oren. Het wordt zwaar overschat.

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/

Maar we leven in een vrij land!

We leven al jaren niet meer in een vrij land.


Ik blijf erbij: de geschapen behoefte zit tussen de oren. Het wordt zwaar overschat.

https://blog.xs4all.nl/welke-internetsnelheid-is-echt-nodig/

Maar we leven in een vrij land!

We leven al jaren niet meer in een vrij land.

Off-topic:

Heb je een specifiek doel met deze bijdrage ( :confounded: ) op een bijna 15 maanden oud bericht?