Skip to main content

Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Je hebt een Experia Box V10.

Straks gaan ze die nog vervangen door een V10a. :confounded:

KPN moderator ... kom er maar in.


Wat mij eigenlijk ook stoort is dat deze optie al maanden bekend gemaakt is. Sommige medewerkers weten van niets. En zoals wjb zegt die monteur komt waarschijnlijk voor niets weer... 

De ene medewerker zegt gaat direct in. Mail die je krijgt bevestigt dit. . Volgende medewerker zegt kan niet zonder monteur. Kennis laat te wensen over jongens 


Nee die v10 blijft @wjb die is gewoon geschikt.... Geen v10a voor me


Uitspraken van medewerkers van klantenservice moet je altijd met drie korrels zout nemen, het kennisniveau over het product van KPN is vaak van een bedroevend laag niveau.

Ook ik denk dat die monteur helemaal voor niets zal komen of sterker nog, het zou me niets verbazen als die afspraak gecanceld wordt nadat men de werkelijke oorzaak van het probleem boven water heeft. Dat noem je "tijd kopen".


@wjb weer een schot in de roos. Heb dit ook meerdere keren mogen onder vinden.. Wacht met smart op de kennis van een moderator die reageert hierop


@bartketelaar In dit geval moet er een monteur komen ja. Er moet dan toch iets in de centrale aangepast worden. 


@bartketelaar In dit geval moet er een monteur komen ja. Er moet dan toch iets in de centrale aangepast worden. 

Wat dan?

En betekent dat dat @bartketelaar niet thuis hoeft te blijven?


Nee die v10 blijft @wjb die is gewoon geschikt.... Geen v10a voor me

 

Nee voor meerdere niet denk ik en wat als je een eigen router hebt zoals ik de fritzzbox 7590?


Toen ik mijn snelheid naar 500/500 omzette (wat inderdaad overbodig was @wjb ;) moest er ook op een wonderbaarlijke wijze een monteur komen VOOR NIKS. Hij zei zelf ook al volgensmij hebben ze te veel geld bij KPN :laughing:


Of moet er blijkbaar 10gbit gezet worden in de pops

Ik ben pas geleden nog even zonder internet geweest misschien dat er toch wat over gezet moet worden

500/500 kan ik al wat jaren krijgen dus misschien met de komst van 1gbit

deze verbinding is er al

Maar met 1000/500 misschien omgezet naar 10gbit of 2gbit geen idee maar kan


Of moet er blijkbaar 10gbit gezet worden in de pops

Nee, er is geen enkele infrastructurele aanpassing nodig om 1000/500Mbps op een GoF aansluting te realiseren. Een GoF verbinding is immers een 1Gbps verbinding.


Of moet er blijkbaar 10gbit gezet worden in de pops

Nee, er is geen enkele infrastructurele aanpassing nodig om 1000/500Mbps op een GoF aansluting te realiseren. Een GoF verbinding is immers een 1Gbps verbinding.

Ja dat is zo 1gbit

Maar misschien word het verhoogt naar 2gbit

Wjb als alles zo goed is nu waarom 1000/500

en bij mij is laatst het nog omgezet

rede weet ik helaas niet waarom

 


Maar misschien word het verhoogt naar 2gbit

Zoals ik eerder al schreef, er bestaat geen hardwarematige 2Gbps verbinding.

Hardwarematig zijn verbindingen 10Mbps, 100Mbps, 1Gbps en 10Gbps, alle andere snelheden zijn softwarematig.

 

Wjb als alles zo goed is nu waarom 1000/500

Ik zou het niet weten wat de beweegredenen van KPN zijn om de upload te beperken tot 500Mbps.


Dan zal het al 10gbit zijn dus

Geen idee maar kan

wjb ik zeg dat het mogelijk is

ik spreek niet dat het waar kan zijn

maar denk er over

waarom zou 2gbit hardware niet kunnen

maargoed zal het mischien al 10gbit zijn

op de huisunit na dan


Dan zal het al 10gbit zijn dus

Nee, het is gewoon 1Gbps.

 

waarom zou 2gbit hardware niet kunnen

Omdat er geen apparatuur bestaat die hardwarematig op 2Gbps werkt.


@wjb .. klopt  → Hardwarematig zijn verbindingen 10Mbps, 100Mbps, 1Gbps en 10Gbps, alle andere snelheden zijn softwarematig.

Denk nog steeds dat dit een kwestie is van een ander profiel in de modem schieten, echter een moderator geeft aan dat er een monteur moet komen. Misschien kan hij aangeven of er dan iets in de POP moet worden aangepast. Blijf nog steeds van mening dat ik een halve dag vrij neem, en de monteur voor niets komt :P

 

We zullen het zien op 12 maart ( doe dagelijks nog een speedtest maar er verandert echt helemaal niets hier)

 

 

 

 


Blijf nog steeds van mening dat ik een halve dag vrij neem, en de monteur voor niets komt :P 

Het is ook te zot voor woorden dat men er maar vanuit gaat dat het niets kost als iemand een halve dag thuis moet blijven (vrij moet nemen) voor een onzinnige afspraak waarbij ook nog wordt aangegeven dat de monteur iets (wat weten we nog niet @Bart_Z?) in de centrale moet aanpassen en dus niet eens bij jou thuis hoeft te komen.


Zojuist contact gehad met service desk van KPN. Met de vraag waarom de verhoging nog niet was opgeleverd. Er schijnt inderdaad en monteur naar de pop te moeten. Waarom geen idee heb al een 1gbit uplink.. Gisteren werd mij wat anders verteld moest maar 24 uur wachten. In de mail stond dat het gisteren actief zou zijn. Schijnbaar moet er nu nog een andere mail komen met de juiste datum. Ik vraag me af of dat gaat gebeuren. Er werd mij verzekerd dat er alleen een monteur naar de pop moest en dat er bij de klant niks hoefde te gebeuren. 


@bartketelaar In dit geval moet er een monteur komen ja. Er moet dan toch iets in de centrale aangepast worden. 

Wat dan?

En betekent dat dat @bartketelaar niet thuis hoeft te blijven?

Nee, als het niet hoeft komt er geen monteur. In dit geval komt er wel een monteur. Want bij de 1GB verbinding moet er een extra kastje geplaatst worden. Dit zal de monteur doen en als hij nog in de wijkkast moet zijn, zal hij daarna ook nog even langs de klant gaan om zijn werkzaamheden te testen. 

Zie hier:

 


@bartketelaar In dit geval moet er een monteur komen ja. Er moet dan toch iets in de centrale aangepast worden. 

Wat dan?

En betekent dat dat @bartketelaar niet thuis hoeft te blijven?

Nee, als het niet hoeft komt er geen monteur. In dit geval komt er wel een monteur. Want bij de 1GB verbinding moet er een extra kastje geplaatst worden. Dit zal de monteur doen en als hij nog in de wijkkast moet zijn, zal hij daarna ook nog even langs de klant gaan om zijn werkzaamheden te testen. 

Zie hier:

 

Beste Bart, 

 

Dit kastje zal dan bij de klant geplaatst moeten worden als ik het zo zie? Hoe zit dat dan?

 

 


Blijf nog steeds van mening dat ik een halve dag vrij neem, en de monteur voor niets komt :P 

Het is ook te zot voor woorden dat men er maar vanuit gaat dat het niets kost als iemand een halve dag thuis moet blijven (vrij moet nemen) voor een onzinnige afspraak waarbij ook nog wordt aangegeven dat de monteur iets (wat weten we nog niet @Bart_Z?) in de centrale moet aanpassen en dus niet eens bij jou thuis hoeft te komen.

Gezien de tamelijk warme discussies over de noodzaak van Gbit internet abo’s de afgelopen periode, zou ik niet vreemd opkijken als de mensen die graag ASAP Gbit internet bij provider KPN willen, zich allerhande bijzaken moeten laten welgevallen. Dit Gbit is marketing, maar kan makkelijk worden gebruikt voor ‘opruiming’, dus doordat dit alleen maar kan als men naar Hussel overgaat, is KPN gelijk verlost van oude abo’s en whatever privileges die mensen nog hadden. Dat is maar 1 mogelijk aspect. Die monteur kan puur zijn om te observeren, b.v. of de eerste batch omzettingen in de praktijk wel gaat zoals men gedacht had. Of misschien zijn deze 1000/500 de eersten die op nieuwe apparatuur in de PoP worden gepatcht (b.v. andere fabrikant). Allerhande redenen kunnen er zijn, de ‘early adopter’ zal er wel in mee gaan.


Nee, als het niet hoeft komt er geen monteur. In dit geval komt er wel een monteur. Want bij de 1GB verbinding moet er een extra kastje geplaatst worden. Dit zal de monteur doen en als hij nog in de wijkkast moet zijn, zal hij daarna ook nog even langs de klant gaan om zijn werkzaamheden te testen. 

Zie hier:

 


Betekent dit dat 1000Mbit alleen via xPON geleverd gaat worden?
Dat klopt niet met het bericht van KPN-WBA namelijk.
Hierdoor is het binnenkort mogelijk om met de GoF en de GPON technologie naast de 500 Mb/s ook 1 Gb/s te bestellen.


Ik zit gewoon op WBA. dus volgens mij GOF.

Laat die monteur maar komen, ik ben er klaar voor!


Zie hier:

 

Dat eerste witte kastje heeft geen voeding nodig?


Ik zit gewoon op WBA. dus volgens mij GOF.

Laat die monteur maar komen, ik ben er klaar voor!


Nee WBA is niet per definitie GoF :relaxed:
WBA levert diensten over fiber via EoF, GoF en xPON technologie.