Skip to main content

Ik heb nu een glasvezel aansluiting (Reggefiber) van T-mobile met een up/down snelheid van 800 mbit.

Wanneer gaat KPN meer dan 500 mbit leveren via Reggefiber?

 

Admin: titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

Zie hier:

 

Dat eerste witte kastje heeft geen voeding nodig?


Dat is de FTU (TK-01), die heeft inderdaad geen voeding nodig.


Zie hier:

 

Dat eerste witte kastje heeft geen voeding nodig?

Nee, is de FTU; alleen een glasvezel stekker verbinding in feite.


dus je krijgt wel andere hardware

ik dacht dat het met de bestaande NT wel kon

maar in dit geval kun je er dus ook een FRITZ!Box 5490 achter gooien

zonder NT of niet ??


dus je krijgt wel andere hardware

ik dacht dat het met de bestaande NT wel kon

maar in dit geval kun je er dus ook een FRITZ!Box 5490 achter gooien

zonder NT of niet ??


In principe zou je geen nieuwe hardware moeten krijgen, jij hebt al 500/500 toch?
1000Mbit zou ook gewoon leverbaar moeten zijn over GoF, dus dan hoeft alleen je profiel te worden aangepast op de DSLAM.
Ik heb het idee dat het orderproces gewoon nog niet zo loopt als het moet lopen.
Mensen met Hussel die recent 500/500 hebben besteld kunnen de 1000Mbit optie niet kiezen, mensen die nu 500/500 hebben en wel 1000Mbit konden bestellen zijn nu in afwachting van een mysterieuze monteur.
Al met al wat rommelig nog :relaxed:


ja en met internet tv basis kan ik het ook niet toevoegen helaas

en ben niet van plan om naar dat hussel te gaan

rommelig of terwijl de term hussel

je wordt er niet blij van

mijn idee schaf gelijk dat hussel af

het is zeker rommelig


Ik wil ook 1Gbit, heb nu 500/500 maar kan nog niet in Geldrop helaas.


Bij mij is het nieuwe profiel net ingezet, helaas kan ik niet echt dichtbij de 1000Mbit (1Gbit) komen op een speedtest. Misschien dat er toch iets door een monteur gedaan moet worden dan, de hoogste snelheid die ik nu kan behalen is 670Mbit, toch al een verbetering van 500 in ieder geval dan. 


Op Tweakers meldt nu ook iemand dat het is doorgevoerd.
Lijkt schot in de zaak te zitten :relaxed:


Bij mij is het nieuwe profiel net ingezet, helaas kan ik niet echt dichtbij de 1000Mbit (1Gbit) komen op een speedtest. Misschien dat er toch iets door een monteur gedaan moet worden dan, de hoogste snelheid die ik nu kan behalen is 670Mbit, toch al een verbetering van 500 in ieder geval dan. 

Misschien een andere test server proberen?


Bij mij is het nieuwe profiel net ingezet, helaas kan ik niet echt dichtbij de 1000Mbit (1Gbit) komen op een speedtest. Misschien dat er toch iets door een monteur gedaan moet worden dan, de hoogste snelheid die ik nu kan behalen is 670Mbit, toch al een verbetering van 500 in ieder geval dan. 

Misschien een andere test server proberen?


Dat heeft diegene op Tweakers ook geprobeerd, komt ook niet verder dan ±/- 830


Gebruik de Ookla speedtest app op een moderne computer die (uiteraard) met een netwerkkabel aangesloten is.

Gebruik de server van RoutIT BV uit Ede.


Hier ook sneller nu. . Haal ongeveer 800mbit


ja nu ga je tegen deze praktijken aan lopen dat 1gbit haast niet haalbaar is met gemiddelde apparatuur

ik wou het graag hier ook een maand testen

maar ik vertik het om naar hussel te moeten

 

 


misschien moet de monteur toch wat finetunen, afspraak staat dus laat maar komen!

 

 


Gebruik de Ookla speedtest app op een moderne computer die (uiteraard) met een netwerkkabel aangesloten is.

Gebruik de server van RoutIT BV uit Ede.

Op de server die jij aangaf krijg ik juist lagere resultaten dan de server van KPN (Amsterdam). Ik ben met een CAT-5E netwerkkabel direct vanuit het modem aangesloten op een moederbord met een netwerkkaart dat 1Gbps ondersteunt, dus theoretisch zou het gewoon moeten lukken.


Op de server die jij aangaf krijg ik juist lagere resultaten dan de server van KPN (Amsterdam).

Helder, bij 500Mbps metingen geeft die server altijd een betrouwbaar resultaat maar blijkbaar is 1000Mbps hem iets te veel.

 

Ik ben met een CAT-5E netwerkkabel direct vanuit het modem aangesloten op een moederbord met een netwerkkaart dat 1Gbps ondersteunt, dus theoretisch zou het gewoon moeten lukken.

Dat je een netwerkkaart van 1Gbps hebt wil absoluut nog niet zeggen dat de hardware die snelheid ook aan kan. Metingen binnen een browser geven sowieso een onbetrouwbaar resultaat vanwege de overhead van de browser zelf.


ja en meer factoren moederbord chipset cpu ssd schijf enz. enz.

wjb ik gebruik ook altijd Ede maar is het niet afhankelijk van de plek waar je zit

als vlak bij Adam zit zou die wel sneller zijn toch


Dat je een netwerkkaart van 1Gbps hebt wil absoluut nog niet zeggen dat de hardware die snelheid ook aan kan. Metingen binnen een browser geven sowieso een onbetrouwbaar resultaat vanwege de overhead van de browser zelf.

Ik heb het ook met de speedtest app op Windows geprobeerd zonder verbetering. En hardwarematig zou het ook moeten lukken. Op de speedtest van Netflix (Fast.com) krijg ik wel een hoger resultaat, namelijk 800Mbps, maar hoger dan dat lijkt het niet te gaan.


Bij mij is het ook doorgevoerd. Mijn hoogste snelheid is rond 800 mbit. Slingert beetje rond 790/810. Heb het idee dat de experiabox niet hoger kan. Zal morgen gaan testen met een zware firewall van de zaak die kan dat zeker weten aan. 


wjb ik gebruik ook altijd Ede maar is het niet afhankelijk van de plek waar je zit

als vlak bij Adam zit zou die wel sneller zijn toch

Dat zou je wel verwachten maar daar komen nog veel meer factoren bij kijken.

Allereerst is het maar de vraag waar jij het netwerk van KPN verlaat en op de backbone van Internet terechtkomt. Dat is op een hele andere plek dan waar je woont.


Er is ook https://www.speedtest.net/apps/cli, werkt ook prima op minicomputertjes als raspberrypi enz.

Die hele grafische poespas met snelheidsmeter enz voegt niet zo veel toe, en die cli variant kun je ook makkelijker een keer automatisch laten uitvoeren in de nacht buiten de spits.


Beste Bart, 

Dit kastje zal dan bij de klant geplaatst moeten worden als ik het zo zie? Hoe zit dat dan?

Deze zal erbij geplaatst worden inderdaad. 

Ik wil ook 1Gbit, heb nu 500/500 maar kan nog niet in Geldrop helaas.

Dan is het daar nog even op wachten.

 

En verder halen jullie maar maximaal 800 Mbit/s dus. Dit terwijl er via kabel gemeten wordt met geschikte apparatuur. Ik wil graag eens meekijken. 

@zsmartie,  van jou heb ik nog geen gegevens. Zou je die aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? 

@bartketelaar, bij jou komt er nog een monteur zie ik. Ik ben benieuwd wat hij zal zeggen. 

@Remco Brinkman Heb jij op dit moment jouw modem uit staan? Ik kan namelijk geen meting doen of is er meer aan de hand?


@Bart_Z 

 

Die monteur is echt nodig denk je, ik zit volgens mij ook gewoon op WBA en niet op GPON. Dacht dat dit extra kastje voor GPON is ?

En ja de snelheid fluctueerd hier enorm, vandaag niet boven de 600mbit geweest, gisteren net de 800 aangetikt ? Misschien kun je bij mij ook meekijken ?

 

Hoop wat van je te horen, 


 

@zsmartie,  van jou heb ik nog geen gegevens. Zou je die aan jouw Forumprofiel willen toevoegen? 

@Bart_Z ik heb de gegevens nu toegevoegd.


@zsmartie 

Zou jij mij kunnen vertellen of je op een GPON aansluiting zit of niet ?

Ik gebruik experiabox v10 …. jij ?

Is bij jou de snelheid vandaag ook stukken trager dan gisteren ?