Skip to main content

goedenavond me moeder heeft 1 gigabit glasvezel bij haar thuis en ik ben bekabeld erop maar haal niet eens de 1 gigabit. ik heb van alles geprobeerd maar niks helpt

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid

 

Gemeten met minimaal een cat5e kabel? Direct op het modem zonder switch ertussen? Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Gemeten met minimaal een cat5e kabel? Direct op het modem zonder switch ertussen? Heb je het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?

hoi hoi heb modem uit stroom gehaald voor 2 minuten heb nu snelheid van 

471.0

Mbps bij downloaden

en 

437.4

Mbps bij het uploaden ik ben bekabled via de tp link router van boven. en benden in de meterkast staat de experia box

bij de experia box zelf krijg ik 416 mbps download snelheid

en 390.1 mbps upload snelheid


Nog een poging :wink: verwijder alle aangesloten randapparatuur van het modem en dan nog een keer direct de pc of laptop aansluiten op het modem. Je weet zeker dat je pc of laptop die snelheid aankan?


Hoi @SxSuri . Welkom op het forum.

Kun je de suggestie van @Joep1965 eens proberen? 


Hoi @SxSuri . Welkom op het forum.

Kun je de suggestie van @Joep1965 eens proberen? 

Yes had gedaan maar krijg nu 700 mbps


Mijn vermoeden is dat je de contractsnelheid wel haalt, @SxSuri .  De bottleneck kan best in jouw pc/laptop zitten. De processor of netwerkkaart. Meet je met de snelheidsapp van windows zelf? Heb je misschien ook nog een andere pc/laptop waar je mee kunt testen?