Skip to main content

Vandaag voor de zoveelste keer gemeten maar internetsnelheid blijft op de helft steken

Dat kan vele.oorzaken hebben. Bijvoorbeeld hoe druk is het op je interne netwerk, hoeveel 'loopt' er op de achtergrond van het device waarmee je de snelheid meet, wat kan je hardware maximaal aan, Kortom veel variabelen die de snelheid kunnen beïnvloeden. Zelf heb ik 1000/500 maar kom op de superwifi op m'n mobiel ook niet veel hoger dan 200/200.

 


Bedankt voor je reactie , maar ik heb er wel moeite mee om te betalen voor 100 Mbps en er maar 50 krijgen.

Dan moet je als KPN dit product niet verkopen voor 100 maar voor 50 Mbps.


Ik zie het antwoord niet als beste antwoord. Heeft u glasvezel of koper?


Het gaat om een glasvezel aansluiting, al meerdere jaren in gebruik  naar tevredenheid, allen de laatste maanden trager netwerk.

Wij gebruiken 2 Ipads er zijn  ook nog 2 x TV maar nooit gelijktijdig in gebruik de Ipads daarentegen wel.

In de morgen kan het zelfs zijn dat de ene Ipad de krant nog geeneens kan laden dan is het nodig om het modem even stekker eruit 

om de verbinding weer enigszins te optimaliseren .


Met glasvezel is de snelheid gegarandeerd.  U zou dus die 100 moeten halen. Heeft u het glasvezelkastje al een keer 2 minuten van de stroom gehaald?


Het gaat om een glasvezel aansluiting, al meerdere jaren in gebruik  naar tevredenheid, allen de laatste maanden trager netwerk.

Wij gebruiken 2 Ipads er zijn  ook nog 2 x TV maar nooit gelijktijdig in gebruik de Ipads daarentegen wel.

In de morgen kan het zelfs zijn dat de ene Ipad de krant nog geeneens kan laden dan is het nodig om het modem even stekker eruit 

om de verbinding weer enigszins te optimaliseren .

Je moet de meting wel consequent via de kabel doen, want via WiFi zijn er nog vele andere facetten die een rol kunnen spelen.

Maar kijk eens in je contract en op MijnKPN wat voor soort abo je hebt. Het komt nog wel eens voor dat mensen in de slogan van het abo wel iets van ‘100’ hebben staan, maar dat er technisch nog ergens een oude knijper van 50Mbps op zit, b.v. iets van een overgenomen provider.


@Hendrikus1949 mocht het antwoord op de vraag van @tmoesel zijn dat je gewoon 100Mbps in het abonnement hebt zou je dan je profiel in kunnen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedan hebt? Dan kijk ik het ook vanuit onze systemen voor je na! :relaxed:


Beste Bram profiel gereed