Skip to main content

Met de digitalisering loop ik tegen het plafond dat KPN mij kan bieden, dit is maximaal 27 mbs. In de praktijk is dit nog geen 15 mbs. Met nexflix online gamen enz enz werkt dit niet meer.

Glasvezel biedt kpn niet aan. Enige optie lijkt mij overstappen. Of zijn er nog andere dingen die ik zou kunnen ondernemen?

En is 27 mbs (15….mbs) echt weinig zoals ik overal lees, of komt dit meer voor.

 

mvrgr

 

 

 

Hoi @HT007 

Hoeveel kun je maximaal krijgen volgens https://kpn-compleet-fpi-info.fourstack.nl/?

In de praktijk kun je deze snelheid ook bijna halen als je DSL bedrading goed is, modem maximaal 1 meter van het ISRA punt verwijderd en aangesloten met de juiste kabel.

Gamen enkel bekabeld, Wifi als het echt niet anders kan. Voor gamen is een lage latency belangrijk, niet de snelheid. 20 Mbit download is meer dan zat, ping moet echter laag zijn.

Enige andere optie is een kabel provider, haal je wellicht hogere download snelheid maar wellicht ook niet de laagste latency. Mijn latency is lager met DSL dan dat ie destijds met Kabel was.


bedankt @fdpg1963 , mijn ping is laag zat, meestal zo'n 8 als ik de speedtest doe. 


Hoi @HT007, welkom op het Forum en bedankt voor je bericht!

14Mbit/s is inderdaad niet heel hoog, maar het kan op sommige plekken nog slechter.. Ik help je graag verder om alles eruit te halen, zodat het draaglijk is om te gamen bijvoorbeeld.

Belangrijk is, wat hierboven ook al aangegeven is, dat je het apparatuur bekabeld aansluit. Via WiFi zal er altijd snelheid verloren gaan, al helemaal als je een stuk van de Experia Box verwijderd bent. Heb je het apparaat waar je de games op speelt bekabeld aangesloten?

Verder kijk ik graag wat er bij ons bekend is! Zou je hiervoor jouw Forum profiel willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer en klantnummer?

En mocht hier niks uitkomen, dan kan je kijken of een andere provider een betere snelheid aanbied op jouw adres. Dat is het overwegen dan natuurlijk wel waard, en daar sta je ook vrij in. Overstappen kan 1 maand voordat je contract bij KPN eindigt.


@HT007, ik heb helaas geen reactie meer gehad op mijn bericht. Mocht je mijn hulp nog kunnen gebruiken dan hoor ik het graag!


27 mb maximaal haalbaar, en maar 15 hebben in de praktijk. Is misschien pairbounding mogenlijk?


Reageer