Skip to main content

@Bart_Z 

Afgelopen week is er bij ons GB-internet geïnstalleerd. Nu haal ik bij de speedtest een uploadsnelheid van ruim 900 Mbit/s, maar slechts een downloadsnelheid van ongeveer 600 Mbit/s.

 

 

In onderstaand topic wordt m.i. de oplossing gegeven:


Bart, kun je voor mij de “soort reset van de lijn naar ons huis” regelen?

Ben erg benieuwd naar wat je kunt betekenen hierin. Al vast dank!

Speelt dit nog steeds? Anders kijk ik wel even voor je @Jaap_S! Zou je jouw profiel kunnen invullen? Dan loop ik het even voor je na! 


Hallo @Remco_,

 

Het speelt nog steeds. Profiel is inmiddels ingevuld.

Ik hoor graag weer van je.


Hoi Jaap! Ik heb even gekeken en het profiel op de lijn is de juiste. Ik heb het profiel voor de verbinding even een setje gegeven voor de zekerheid. Kun je in de loop van de dag nog eens rechtstreeks bekabeld testen wat de snelheid is?


Hallo @Remco_ ,

 

Het profiel staat dan in jullie administratie op 1000/1000 begrijp ik. Zijn deze gegevens bij jullie technische afdeling ook ingevoerd?

Hieronder het resultaat van de speedtest:

Download dus nog steeds op 602 Mbit. Upload op 921 Mbit.

Ik hoor graag weer van je. Al vast dank.


Ja dat profiel staat actief Jaap. Heb je dit kunnen testen op meerdere apparaten in huis? Anders zou ik toch even bellen met 0800-0402 zodat er er een storingsmelding voor je aangemaakt kan worden.


@Remco_  cc @Bart_Z@Alex_P 

 

Hallo Remco, ik heb het kunnen testen. Alles blijft helaas bij het oude:

 

Download zo rond de 600 MBit; Upload ongeveer 935 Mbit.

Via 0800-0402 gaat het ‘m niet worden: een keer een incompetente medewerker, de tweede keer was de verbinding ineens verbroken.

Op verschillende blogs zie ik dat collega's van je dit oplossen via de technische dienst (“de techniek”). Zie hieronder een post van je collega.

==============================================================

Hi Allemaal! Hier is de KPN mederwerker:blush: . Super dat jullie je gegevens in je profiel hebben ingevuld@geutjesj en@Mikadoma . Ik kon meteen meekijken wat er aan de hand is. Jullie worden momenteel nog geknepen op 200+ snelheid. Dit is een administratieve fout, die sinds een paar dagen bekend is bij ons. Ik heb jullie gegevens doorgezet naar de techniek. Die gaan dit handmatig aanpassen. We werken momenteel aan een oplossing die zorgt dat dit niet meer voorkomt.

Zodra ik een reactie heb ontvangen, laat ik het hier weten! Thanks voor het melden. :thumbsup:

==============================================================

 

Het zou fijn zijn als er nu concrete actie gaat plaatsvinden om het euvel te verhelpen. Ik krijg hier een “van-het-kastje-naar-de-muur” gevoel bij.

 

Ik zie weer uit naar je reactie. Met vriendelijke groet, Jaap.


@Jaap_S Begrijpelijk Jaap. Door de aard van het forum kan het soms even duren voordat ik in een positie ben om te reageren. Voor direct contact is bellen met 0800-0402 dan het snelst. Ik zou je willen adviseren om toch even te bellen. Dan meten mijn collega's de verbinding even door en maken dan een storingsmelding voor je aan.


@Remco_  Hallo Remco, Toch nog even contact gezocht met 0800-0402. Daar kreeg ik een zeer geschikte collega van je aan de lijn. Op zijn advies heb ik toch nog een keer gekeken of bij ons nu alles oké is. Zogezegd zo gedaan. De Fritzbox 7590 van de muur gehaald en de Experiabox geplaatst. Hier haal ik wel de 1GBit internetsnelheid zowel up als down.

Ik kwam er uiteindelijk achter dat in de Fritzbox het profiel op “KPN Glasvezel” stond. Toen ik dit omzette naar het profiel "KPN” was het euvel verholpen. “KPN Glasvezel” is dan m.i. voor een rechtstreekse aansluiting van de glasvezelkabel aan de Fritzbox. en het profiel “KPN” voor de aansluiting aan het glasvezelkastje.

 

 

Dank voor jullie ondersteuning!