Skip to main content
Beantwoord

1GB snelheid met Fritzbox 7590 AX, maximaal 500 Mbps via wifi

• May 17, 2025
  • 40 reacties
  • 280 keer bekeken

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1

Hallo. Ik heb een probleem waar ik geen idee van heb en waar ik geen antwoord op heb. Ik begin er spijt van te krijgen dat ik van Ziggo naar KPN ben overgestapt. Sinds 01.05 heb ik een nieuw abonnement. Onderweg kwamen er allerlei problemen en monteurs langs. Een kapotte kabel bij de centrale, mijn bedenkingen over de snelheid van het internet. Uiteindelijk bleek de vorige monteur de kabel van mijn buurman te hebben aangesloten... Nu zou alles eindelijk moeten werken. We zijn inmiddels 17 dagen verder en sinds de overstap naar KPN heb ik trager internet dan voorheen. Maar het probleem is voor mij onbegrijpelijk, want apparaten die via de kabel verbonden zijn, halen de volledige snelheid, en apparaten waarmee ik verbinding maak via 5Gh WiFi op de snelste band halen maximaal 400/500mbps downloadsnelheid, maar een sensationele 1000mbps uploadsnelheid. Zo was het ook met de KPN Box 12, ik besloot tegen een meerprijs de FritzBox 7590 AX te nemen, die werd aangeprezen als een supersnel en geavanceerd apparaat. Het is precies hetzelfde... Ik heb het getest op veel nieuwe apparaten die de nieuwste technologieën ondersteunen en de resultaten zijn overal vergelijkbaar. Ik heb veel tijd besteed aan het spelen met de routerinstellingen. Ik heb van alles geprobeerd, maar niets hielp. Wat kan de oorzaak van mijn probleem zijn? Op de telefoon die ik gebruik, bereik ik een snelheid van 900/900 nadat ik verbinding maak met de wifi van mijn buurman die hetzelfde abonnement heeft en met Box 12. We hebben de instellingen vergeleken, alles was hetzelfde. Ook dit is geen bereikprobleem, omdat ik de testen ook heb uitgevoerd met de telefoon op de router. Verder is de upload in elke kamer prima. bedankt voor uw advies en vriendelijke groeten

Beste antwoord door bnh

Welke taal spreek je ?

Je moet het ONT kaste, twee minuten stroomloos maken.
Ook je Fritz!box, daarna eerst volledig het ONT opstarten, en dan pas je Fritz!box.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

40 reacties

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Heb je het ONT twee minuten van het stroom afgehad ?

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Heb je het ONT twee minuten van het stroom afgehad ?

Ik heb hier al allerlei trucjes uitgehaald. En vertel me alsjeblieft, wat moet ik 2 minuten lang uitzetten, het apparaat loskoppelen van de voeding of de voeding niet loskoppelen en de doos van de muur halen? Het spijt me als mijn berichten niet goed te begrijpen zijn, ik spreek geen Nederlands, ik maak gebruik van een vertaler. En ik dank u ook voor uw bereidheid om uw kennis en hulp te delen.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Hieronder stuur ik je de resultaten ter vergelijking tussen to de verbinding met KPN 5G en de vorige Ziggo, die een veel zwakker apparaat bood. In een ideale 5G-omgeving liggen deze resultaten natuurlijk veel hoger. Ik weet niet of je 5G-internet kunt vergelijken met wifi-internet, maar ik weet zeker dat mijn apparaat perfect is om te testen, hoge snelheden kan bereiken en alle mogelijke technologieën ondersteunt.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • Antwoord
  • May 17, 2025

Welke taal spreek je ?

Je moet het ONT kaste, twee minuten stroomloos maken.
Ook je Fritz!box, daarna eerst volledig het ONT opstarten, en dan pas je Fritz!box.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Oké, als ik het even mag bevestigen: ik wil de kans om het probleem op te lossen niet verliezen, en wel om een ​​simpele reden. 1 - Ik haal de zwarte doos van de muur en trek de stekker eruit. 2 - Ik haal de stekker van de FritzBox uit het stopcontact. 3 - Ik wacht nog eens 15 minuten. 4 - Ik sluit de zwarte doos aan op de internetkabel en vervolgens op de voeding. 5 - Ik sluit de voeding aan op de FritzBox. Klopt alles?

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Als uw suggesties mijn probleem oplossen, zal dat mijn werk aanzienlijk verbeteren en zal ik elke dag veel tijd besparen.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Oké, als ik het even mag bevestigen: ik wil de kans om het probleem op te lossen niet verliezen, en wel om een ​​simpele reden. 1 - Ik haal de zwarte doos van de muur en trek de stekker eruit. 2 - Ik haal de stekker van de FritzBox uit het stopcontact. 3 - Ik wacht nog eens 15 minuten. 4 - Ik sluit de zwarte doos aan op de internetkabel en vervolgens op de voeding. 5 - Ik sluit de voeding aan op de FritzBox. Klopt alles?

Niet de zwarte doos van de muur halen, absoluut niet doen! 
Alleen de stekker uit het stop contact halen!

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Moet ik de kabels loskoppelen die beide apparaten verbinden? WPN, ethernetkabel?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Moet ik de kabels loskoppelen die beide apparaten verbinden? WPN, ethernetkabel?

Alleen het stroom!

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Raadt u aan om de WiFi-kanalen op de FritzBox op automatisch te laten staan, of ze handmatig in te stellen op de minst drukke kanalen binnen mijn bereik? Ik ben benieuwd naar jouw mening, ik heb het al gecontroleerd en ongeacht de instellingen, kanalen, waren de resultaten altijd slechter dan in de automatische modus

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

De Fitz!box kan je het beste op auto laten staan.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Ik heb een paar instellingen op de FritzBox aangepast, vooral de filters, omdat dit noodzakelijk was om de Xbox goed te laten functioneren. Natuurlijk heb ik later nog wat testen gedaan, maar het had geen enkele invloed op de internetsnelheid. Op de meeste van mijn apparaten gebruik ik de DNS die ik nodig heb. Ik heb ook geprobeerd de DNS op de FritzBox te wijzigen. Ik was benieuwd naar de verschillen, maar het lijkt erop dat zelfs de opgeslagen instellingen de parameters van het apparaat niet veranderden. Kan ik mijn DNS op de FritzBox instellen? Is dat toegestaan? Denk je dat een perfecte DNS op de FritzBox de kwaliteit van het internet en WiFi kan verbeteren?

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

De DNS zelf zal je kwaliteit niet echt verbeteren. Of je nu KPN servers gebruikt of Cloudflare, dat maakt qua snelheid niet uit. Het is meer privacygericht.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Kan het zijn dat het probleem bij de service zelf ligt? Bijvoorbeeld bij instellingen in een KPN-systeem, een beschadigde kabel, als het ene resultaat slecht is en het andere perfect? Denkt u echter dat, aangezien de upload prima is en het kabelinternet probleemloos werkt, het signaal mijn huis goed bereikt en dat het probleem bij de FritzBox moet liggen? Ik heb de Box 12 nog steeds en heb hem al meerdere keren opgemeten, zelfs vandaag de dag nog. Het is exact hetzelfde (iets lagere upload, rond de 800, Box 12 kan zich waarschijnlijk niet meer veroorloven) 300-400 download. Ik heb het proces uitgevoerd zoals u aanraadde. Ik heb de stekker er zelfs een tijdje uit laten trekken. Ik heb de zwarte doos aan laten staan. enkele minuten zonder de stroom op de FritzBox aan te sluiten. Ik heb de test zittend op de FritzBox uitgevoerd. Het is mij al eens gelukt om een ​​score van 500-550 te behalen.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Test opnieuw en het is al 400. Zelfs sporadisch 500 is niet veel vergeleken met 900 uploads en wekt het vermoeden dat er iets mis is

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

De KPN BOX V12 heeft de zelfde waarde ?

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Ik kan er ook aan toevoegen dat het apparaat dat ik gebruik om metingen te doen is ingesteld op FritzBox voor realtime, volledige toegang, en dat ik alle andere apparaten van het wifi-netwerk heb losgekoppeld.

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

5 GHz frequentieband 160MHz ?

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

De KPN BOX V12 heeft de zelfde waarde ?

downloaden ja, uploaden lager omdat de 160Hz-band waarschijnlijk niet wordt ondersteund. Ik heb dit ook gecontroleerd: in de modus voor intensief gebruik maakt mijn telefoon verbinding met de FritzBox op de hoogst mogelijke band, zodat de snelheid in het grootste bereik kan worden bereikt

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

bnh
Superuser
Forum|alt.badge.img+12
  • Superuser
  • May 17, 2025

Dan durf ik het verder niet te zeggen, misschien dat ​@Marlon92 of ​@TDN nog ideeën hebben ?

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

En hartelijk dank voor uw tijd en moeite. Jij denkt in ieder geval ook dat er een probleem is. Jammer dat de KPN-helpdesk dit liever niet ziet, om zo snel mogelijk van de bellende klant af te komen en zegt dat zelfs 300 prima is en conform de regelgeving... Ik vraag me af wanneer ze gaan bellen met een aanbieding van 4GB internet met een echte download van 500 met een beetje geluk

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Is het zinvol om geld uit te geven aan een WiFi 7-router? Als deze FritzBox 1000 niet aankan, wat hij volgens de instructies zonder problemen ondersteunt, dan zal geen modem helpen? Het is ook onwaarschijnlijk dat iemand in het KPN-systeem heeft geklikt op "laat het 1000/1000 via de kabel en wifi max 500/1000"? Ik weet het, het lijkt stom, maar er moet ergens een verklaring zijn.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Erg vergelijkbaar onderwerp, jammer dat het gesloten is... Mijn probleem doet zich echter voor op alle apparaten: ip15pro, s25ultra, mb pro m3, iPad 10gen. stoomdek. Dus ongeacht het bedrijf, het type apparaat of het besturingssysteem. Op de Surface Laptop 4 is het nog erger, maar als het alleen op dat apparaat voorkomt, dan moet tooni het probleem zijn. Ik wil graag dat u nog een belangrijk punt bekijkt.

Cloperflake
Helper
Forum|alt.badge.img+1
  • Auteur
  • Helper
  • May 17, 2025

Dit zijn de meetresultaten van de monteur die de juiste kabel van de verdeelkast naar mijn huis heeft getrokken. Helaas was ik op dat moment niet thuis, maar de informatie dat hij het probleem had gevonden en opgelost, en de foto die het meisje me stuurde, overtuigden me ervan dat alles nu in orde was. Ik weet niet hoe hij tot zo'n resultaat is gekomen... Ik kwam thuis, haalde alle snelste apparaten die ik had eruit en controleerde…

Â