Skip to main content

Goeiedag,

Ik heb al paar maanden last van mijn snelheid dat deze niet word behaald de maximale wat ik meestal uit haal is 300 a 500 mbs ik heb van alles geprobeerd Superwifi resetten/modem resetten/ wifi manager/andere kanaal zetten. Is hier een oplossing voor?

 

Upload is ook niet al te hoog max 400

Wifi is altijd een complexe techniek waar een klein dingetje enorm veel invloed kan hebben op de snelheid. Wellicht handig om te beginnen bij de basis: hoe is je snelheid bedraad? Heb je al eens een speedtest gedaan vanaf een computer met kabel internet? Dat moet rond de 930 zitten gemiddeld (download en upload).

 

 


Nee zelfs dat niet ik heb max 550 met bedraad 


Nee zelfs dat niet ik heb max 550 met bedraad 

Ah, dan lijkt er inderdaad iets niet goed te gaan. Welk hardware gebruik je? Denk aan welke router, switches enzovoort. Kan/is je computer rechtstreeks met 1 kabel aan je router verbonden? En kan je bijvoorbeeld de rest er eens uit doen? (Dus dat echt je PC de enige verbonden apparaat is)

En de router even 2 minuten van stroom halen en daarna heel even wachten voor je opnieuw gaat testen. 

Welke resultaten krijg je dan? 
 

Als je verder alvast je forumprofiel invult met je contractnummer en overige gegevens kan een moderator meteen meekijken en inhoudelijker reageren: scheelt wachten. 😁


Heb een game pc waar ik het op uit test ik heb bekabeld uit geprobeerd via 2 superwifis voor heen had ik echt bekabeld 800 door de superwifis maar nu is het echte gezakt ik heb zelfs geprobeerd dat ik de enige verbonden was maar zelfs dat helpt niet


Zijn de SuperWiFi's bekabeld aangesloten aan het modem?


1 is wel aangesloten op netwerk kabel en de ander is weer verbonden met de superwifi die aangesloten is met de netwerk kabel 


Goeiedag,

Ik heb al paar maanden last van mijn snelheid dat deze niet word behaald de maximale wat ik meestal uit haal is 300 a 500 mbs ik heb van alles geprobeerd Superwifi resetten/modem resetten/ wifi manager/andere kanaal zetten. Is hier een oplossing voor?

 

Upload is ook niet al te hoog max 400

Hallo @Yqzzine is dat bekabeld gemeten met 1 pc rechtstreeks aan de modem en verder alle overige (draadloze) apparatuur uit? Draadloos meten is zinloos. Bekabeld moet je ongeveer 930/930Mbit/s kunnen halen, draadloos met de juiste instellingen en gunstige omstandigheden en geschikte hardware misschien de helft.

 


Ik heb het met de MacBook uit geprobeerd Max 800


Ik heb het met de MacBook uit geprobeerd Max 800

Hallo @Yqzzine waarschijnlijk met een USB-RJ45-interface om een netwerkkabel aan te sluiten.

Bij een mindere kwaliteit interface of de verkeerde USB-poort kan dat veel snelheid kosten.

 


Klopt inderdaad maar met superwifis zouden in principe ook wat snelheid moeten geven ze gaven eerst rond 600-700 bij de pc 


Klopt inderdaad maar met superwifis zouden in principe ook wat snelheid moeten geven ze gaven eerst rond 600-700 bij de pc 

Hallo @Yqzzine zijn de superwifi's wel bekabeld aangesloten rechtstreeks op de modem?

Zo nee, kost dat ook de nodige snelheid.

Superwifi's zijn simpele versterkers die het wifisignaal uitbreiden over een groter gebied, wifiversterkers kunnen nooit de snelheid verhogen.


Ze zijn bekabeld rechtstreeks via de modem 


Hi @Yqzzine. Ik zie een hoop vragen en tips in het topic. Het enige dat ik nog mis is de snelheid die je direct vanuit het modem krijgt. 

Als je de PC direct op het modem aansluit, zonder tussenkomst van de SuperWifi, welke snelheid meet je dan?


Hi Bram ik ontvang 800 a 850


dat is een goede snelheid, theoretische max is 940Mbps


dat is een goede snelheid, theoretische max is 940Mbps

Hallo @robinjoo1 en @Yqzzine dat is geen goede snelheid, de praktische snelheid moet rond de 930/930Mbit/s liggen, bekabeld gemeten.

 


Het is hoog maar niet de maximale wat je kan uithalen 


dat is een goede snelheid, theoretische max is 940Mbps

Hallo @robinjoo1 en @Yqzzine dat is geen goede snelheid, de praktische snelheid moet rond de 930/930Mbit/s liggen, bekabeld gemeten.

 

als je de juiste hardware hebt en er geen andere apparaten bezig zijn


dat is een goede snelheid, theoretische max is 940Mbps

Hallo @robinjoo1 en @Yqzzine dat is geen goede snelheid, de praktische snelheid moet rond de 930/930Mbit/s liggen, bekabeld gemeten.

 

als je de juiste hardware hebt en er geen andere apparaten bezig zijn

Dat lijkt me logisch, maar zo goed als de meeste pc's, laptops en notebooks ondersteunen standaard Gigabit op de LAN-aansluiting.

En dat je op 1 pc meet lijkt me ook meer dan logisch en dat snapt @Yqzzine ook wel denk ik @robinjoo1 

Maar het feit dat hij/zij slechts 800/850Mbit/s haal is te weinig bij een Gigabitverbinding.


heb je al met ookla speedtest app op windows getest?


Ja


@Yqzzine vanuit mijn kant zie ik alleen maar groene vinkjes. Bij iedere meting die ik doe. 

Zou je voor de zekerheid willen aangeven welk type internetkabel je gebruikt om de meting te doen en welk apparaat?