Skip to main content

Ik heb een experia v10 modem in de meterkast hangen, een KPN wifi versterker op de 1e verdieping en heb een Experia wifi accesspoint gekocht. Het idee was om deze op zolder te plaatsen verbonden via een kabel aan de Experia v10.

Als ik de KPN app gebruik om deze in te stellen, geeft deze aan dat deze naast de modem moet worden aangesloten, zodat deze de wifi van de modem overneemt. Ik ging er vanuit dat ik het access point als extra wifi punt op zolder kon plaatsen en nog steeds de wifi van de modem te gebruiken.

Is dit mogelijk, of heb ik daar een andere apparaat van KPN voor nodig? Ik wil uiteraard een wifi hebben op alle 3 de verdiepingen.

Groeten

Ralf

Nee, de Experia Wifi en de V10 kunnen niet beiden wifi draaien naast elkaar..

Ik zou in jouw geval gewoon via Marktplaats de witte KPN Wifi versterker kopen. Wellicht heb je die nu al op de eerste verdieping. Kost op MP niet veel en is nog steeds erg goed (vind ik zelf).


Beste Ward, 

 

dank voor je bericht. Daarmee ben ik eigenlijk ook niet gelimiteerd aan een van de KPN versterkers. Dit zou ook een ander merk kunnen zijn? 


Beste Ward, 

 

dank voor je bericht. Daarmee ben ik eigenlijk ook niet gelimiteerd aan een van de KPN versterkers. Dit zou ook een ander merk kunnen zijn? 

Ja hoor. Elk accesspoint kan.

Voordeel dat ik merkte aan de oudere wifiversterker in combinatie met de Experiabox V10 is dat de versterker gewoon de wifi instellingen overnam zonder gedoe. Dus 1 netwerk ID en 1 wachtwoord zonder dat ik dat zelf moest instellen.

Met een accesspoint van een ander merk moet je dat wel zelf instellenÂ