Skip to main content
Vandaag is er in mijn bedrijfspand een isra punt aangelegd , nu is het zo dat mijn vrouw boven kantoor gaat houden met een beveiligde data lijn

waar ik dus niet op mag.

Beneden waar ik zit wil ik ook data hebben

hoe kan ik dit aanpakken .

het betreft dus EEN adres
Vandaag is er in mijn bedrijfspand een isra punt aangelegd , nu is het zo dat mijn vrouw boven kantoor gaat houden met een beveiligde data lijn

waar ik dus niet op mag.

Beneden waar ik zit wil ik ook data hebben

hoe kan ik dit aanpakken .

het betreft dus EEN adres


Hallo @Markus 2 ,

je kunt dan het beste even met de zakelijke helpdesk contact opnemen er van uitgaande dat we over een zakelijk abo praten.

Bij een particulier abo kun je het in ieder geval op router-niveau regelen.

Ik denk even heel simpel:

Je hebt een KPN-modem met de mogelijkheid voor gasttoegang.

De ene partij gebruikt de gasttoegang (kan alleen via wifi en via een omweg en aparte router ook bekabeld) en de andere partij kiest de modemtoegang, kan zowel wifi als bekabeld. Het zijn echter 2 heel verschillende netwerken die totaal los van elkaar staan en niet bij elkaar binnen kunnen komen.

Als je gescheiden wilt internetten kun je eventueel ook 2 telefoonlijnen op het modem aansluiten, 1 telefoonnummer voor de ene partij en een 2e telefoonnummer voor de andere partij.

Er zijn in ieder geval niet 2 aansluitingen mogelijk op 1 IS/RA-punt.

Succes☺️
Ligt eraan hoeveel aders er ingelast zijn. Als er een reserve ader is, dan kan je daar een internet abo overheen laten lopen. Gebeurd vaak genoeg bij bedrijven dat ze meerdere breedband en telefoonnummers op 1 isra punt hebben.
Als jij een tweede router achter de Experia Box plaatst, dan jouw vrouw daar haar kantoor op aansluiten. Zij kan dan wel bij apparaten die op de Experia Box aangesloten zijn, maar andersom niet. Haar kantoor netwerk is voor jou dan dus niet te benaderen.

Zelf heb ik dat ook jaren op die manier gedaan om zo mijn zakelijke netwerk thuis af te schermen van ons privé netwerk.



Zie "Gebruik een eigen router achter de Experia Box".
Het bedrijf wat voor mijn vrouw boven het regelt.

NG Networks gebruikt een IP-Vpn

Waar ik dus niet bij en op kan



wat ik begreep zitten er 4 draden in de kabel van het Isra punt , 2 daarvan gebruikt NG Networks

kan ik dan een abbo afsluiten met gebruikt van de andere 2 draden ?
Ha @Markus 2, welkom! Hopelijk kan je eerst uit de voeten met de informatie en tips die hier gegeven worden. Mocht je toch meer informatie willen hebben, bel dan inderdaad even met onze zakelijke collega's op 0800-0403. Succes!