Skip to main content

Ondank dat ik bij mijn abonnement 2 superwifi-punten van jullie kreeg, ben ik zelf nog steeds een voorstander van Bekabeld internet.

Ik heb daarom onlangs 2 Netgear Switches bij jullie aangeschaft en nu ben ik benieuwd of alles goed gaat als ik alles op onderstaande manier aansluit:

Korte toelichting: De kabel die van de Experia V10a naar de woonkamer gaat, wil ik rechtstreeks op de Switch aansluiten en vanuit de Switch 4 apparaten aansluiten. Dit zelfde geldt ook voor de kabel die ik naar de 1e etage laat lopen.

Graag hoor ik of bovenstaande mogelijk is.

Dank alvast!

Menno Westerkamp.

Goed dat je even een tabel met aansluitschema hebt gemaakt. Zo moet het gewoon werken, is een prima plan.


Goed, ik heb alles aangesloten zoals ik gepland had en het werkt bijna perfect.

Alleen de wifi verbinding op zolder valt elke keer weg. Bovenaan de trap werkt het nog prima (zelfs snelheden van rond de 70 mbit), maar zodra ik 2 stappen de slaapkamer van mijn zoon inloop is de verbinding compleet verdwenen. 

Heb al geprobeerd om het tweede superwifi punt boven aan te sluiten, maar dan wordt het signaallampje niet groen, maar blijft een beetje blauwpaars branden. 
 

Iemand enig idee?


Heb al geprobeerd om het tweede superwifi punt boven aan te sluiten, maar dan wordt het signaallampje niet groen, maar blijft een beetje blauwpaars branden. 

Bekabeld aangesloten?


Even voor de duidelijkheid: je hebt dus in de woonkamer een Superwifi bekabeld aangesloten op de switch.

Op de 1e verdiepingen heb je het op dezelfde manier aangesloten. Toch?

Uiteindelijk is de wifi op zolder nog niet goed en zeg je dat je de tweede superwifi geprobeerd hebt aan te sluiten op zolder. Daar mis ik hem even. Bedoel je dat je hem dan van de 1e verdieping naar de zolder wilt verplaatsen? En heb je de tweede superwifi op zolder dan ook bekabeld op de switch aangesloten?


Ik heb het 2e wifipunt inderdaad op de 1e etage op de Switch aangesloten. Dat werkt op alle kamers op de 1e etage prima, maar op zolder verdwijnt de gehele verbinding.

Dat het signaal daar iets zwakker wordt kan ik nog begrijpen, maar dat de gehele verbinding binnen precies 3 stappen volledig verdwijnt vind ik heel apart.

Ik dacht het probleem op te kunnen lossen door het wifipunt onbekabeld op zolder te plaatsen, maar ik begrijp dat dit dus niet kan?

 


Nee... de afstand tussen beneden en zolder is veel te groot.

Bedenk je goed dat die SuperWifi's onderling ook gewoon via WiFi communiceren als u de ene niet met de kabel aansluit. Als u dus met de mobiel of laptop geen wifi heeft op zolder, dan heeft die SuperWifi dat ook niet.


Dat gaat inderdaad zelden werken. Enige optie is gewoon bekabeld (al laten marketingcampagnes je soms geloven dat het allemaal wel goed gaat werken). Wat je zou kunnen doen is het plaatsen van een 3e superwifi of de 2e superwifi in het trappengat van de 1e verdieping naar de zolder (als dat een optie is). 


Ten eerste bedankt allemaal voor jullie reacties!

Uiteindelijk werken alle apparaten naar behoren. Dit heeft overigens nog even wat voeten in de aarde gehad, want op een aantal bekabelde apparaten kreeg ik geen internetverbinding. Allerlei testjes gedaan, ook via de KPN helpdesk, maar iets in mijn netwerk zorgde voor een conflict. Uiteindelijk bleek dit mijn 10 jaar oude Time Capsule te zijn.

Toen ik van dit apparaat de brugmodus uitzette en hem alleen maar als Back-up liet fungeren, werd het probleem opgelost. Alle apparaten op mijn netwerk, werken uitstekend.

Mijn volgende uitdaging is om op zolder een goedwerkend Wifi te krijgen, hiervoor heb ik een derde Wifipunt aangeschaft, maar wifi werkt hier nog steeds niet.

Ik heb hiervoor  een ander topic aangemaakt.

 

Groet,

Menno.


Reageer