Skip to main content

Op mijn Experiabox v9 heb ik 2 SSID's. Één is het ‘origineel’ (cijfer-letter combi) en een tweede heb ik ooit zelf toegevoegd met praktischer en persoonlijke naam. Eigenlijk was mijn bedoeling om het origineel te vervangen door de nieuwe. Maar nu heb ik er 2 actief. Dit is lastig, want mijn apparaten wisselen steeds tussen beiden. En ik moet mijn apparaten op hetzelfde netwerk hebben om bv Chromecast te gebruiken.

Ik heb thuis 2 wifi versterkers via electriciteitsnet ingeplugd. Al weet ik niet of dit relevant is.

Mijn vraag: hoe kan ik mijn modem, apparaten, versterkers resetten zodat ze maar 1 netwerk zien?

U heeft 2 versterkers van KPN? Heeft u nog andere accespoints of een wifirouter ofzo?

Normaal gesproken als u versterkers van KPN heeft in combinatie met met de Experiabox v9, dan word de wifi op de Experiabox uitgeschakeld. 


Nee, versterkers zijn niet van kpn. Het zijn twee TP-Link AV 500 WiFi versterkers. 
 

Verder geen apparatuur buiten de experiabox v9. 
 

 


Ok. Dan kan het misschien zijn dat de TP-Links het ene netwerk uitzenden en de Experiabox het andere. Of niet?

Als je de stekker van de Experiabox er even uit trekt, wat gebeurt er dan met de WiFi netwerken? Welke verdwijnt er?


Zojuist de stekker uit de experiabox getrokken. Het netwerk met de nieuwe naam verdwijnt. Het netwerk met de oude / originele naam blijft actief.  


Ok. Dat netwerk wat dan nog actief blijft, dat word dan dus uitgezonden door de TP-Links. Hoe je die naam op die dingen aanpast, weet ik niet. Heeft u misschien software op de computer / laptop staan waarmee je ze kunt configureren?


Hoi @Lode K, welkom hier. 

Kun je verder met de tips van Nick83? Of is het al gelukt om de SSID's aan te passen op de TP links?