Skip to main content

Sinds deze week hebben we een nieuwe experiabox v.10. We hadden problemen met deze box en een monteur is er bijgekomen. Maar sinds dat we deze nieuwe box hebben, hebben we 2 WiFi netwerken. De ‘oude’ waarop alle versterkers zijn aangesloten en het netwerk van de nieuwe experiabox. De monteur snapte niet waarom we nu 2 netwerken hebben. Iemand een idee?

Heb je wifi versterkers van kpn?


Dat is best knullig als de monteur dat niet weet.

U heeft nu deze Experiabox? 

En het Wireless lampje, wat doet dat?

Brand die of brand die niet?


Ja we hebben WiFi versterkers in huis.


Wireless brand niet maar dat moet ook niet omdat we WiFi versterkers hebben zij de monteur


Wireless brand niet maar dat moet ook niet omdat we WiFi versterkers hebben zij de monteur

Dat klopt helemaal precies. Welke versterkers heeft u? Wit of zwart? Rond of vierkante? 


We hebben 2 zwarte wifi versterkers die zijn vierkant


Ok. Geen andere WiFi punten? Geen range extenders ofzo?

Zijn beide WiFi netwerken altijd even sterk? Of is op de ene plek in huis het ene WiFi netwerk sterk en op de andere plek in huis het andere netwerk sterker? Kun je daar iets aan ontdekken?


De WiFi van zeg maar het netwerk waarop de versterkers zijn aangesloten is sterker 


We hebben ook draadloze verbindingsets


We hebben ook draadloze verbindingsets

Ja ok. Maar die zenden niets uit ... als u ze tenminste via KPN gekocht heeft. Toch? Want er zijn wel draadloze verbindingsets die ook WiFi uitzenden. Maar KPN heeft die nooit verkocht. 

Achterop de zwarte versterkers zit een wit aan/uit knopje. Als je hiermee 1 van de versterkers uit zet, verdwijnt dan het ene WiFi netwerk?


Verbindingsets bij KPN gekocht. Als ik de versterker op zolder uitzet verdwijnt het netwerk wat er eigenlijk niet hoort. Terwijl de monteur alle versterkers op dezelfde WiFi had gezet 


De ‘foute’ is nu weg! Beter dan een monteur!!! Top!!!


Ok. Mooi 😄


Hoi @Remko11, Goed om te lezen dat het probleem met je wifi netwerken is opgelost. Omdat ik lees dat je de wifi versterker op de zolder hebt uitgeschakeld ben ik wel benieuwd of je deze alweer hebt toegevoegd aan je netwerk en deze nu ook weer het juiste wifinetwerk laat zien? laat je nog ff van je horen?