Skip to main content

Beste,

Ik heb rondgekeken maar kan zo snel geen antwoord vinden op mijn vraag. Excuus als ik erover heen heb gekeken.

Er is bij mij even terug een Experia WiFi uitgevallen en deze heb ik gereset en verplaatst, als gevolg hiervan de router opnieuw op moeten starten. Hierbij is een UTP uit mijn router losgekomen (die geen klipje had) en daardoor is er wat mis gegaan zo lijkt het.

Situatie:
KPN Router geeft Internet aan 4 switches, en 3 switches hangt een Experia WiFi Dus alle 4 de UTP uitgangen op de router lopen naar een switch. Alle switches zijn redelijk verdeeld in het huis evenals de Experia WiFi.

De installateur heeft dat een tijdje geleden zo ingesteld dat de Experia WiFi's  NIET gekoppeld zijn. Dus alle 3 de Experia WiFi's fucntioneerde apart van elkaar. Als ik er bij een inlogde zag ik de andere niet gekoppeld staan.

Nu is het zo dat er twee Experia WiFi's gekoppeld zijn aan één Experia WiFi! En dat hoort volgens mij niet.

Concreet:
Hoe kan ik dit oplossen?
maakt het wat uit? (zo nee, waarom niet?)

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven en anders hoor ik het natuurlijk graag!

 

situatie:
 

*Admin: topic verplaatst naar juiste board

Het plaatje aangeeft de standaard/juiste situatie weer. Sinds een paar updates terug wordt bij (her)installatie het 1e station ingesteld als “primary” en worden de volgende daar aan gekoppeld. Het inloggen en wijzigen van de instellingen van allemaal  gebeurt dan ook vanuit het ip-adres van de 1e.


Ja dit hoor wel. En je kunt dit niet veranderen. De Experia WiFi's vinden elkaar en koppelen aan elkaar. Je kunt ze dan niet meer afzonderlijke instellen. Misschien kon het vroeger met oude software nog wel, nu niet meer.


Het plaatje aangeeft de standaard/juiste situatie weer. Sinds een paar updates terug wordt bij (her)installatie het 1e station ingesteld als “primary” en worden de volgende daar aan gekoppeld. Het inloggen en wijzigen van de instellingen van allemaal  gebeurt dan ook vanuit het ip-adres van de 1e.

Bedankt RK,

Een aantal weken geleden was de installateur hier en die wilde ze perse los van elkaar omdat ze ook via een switch naar switch gingen. Daarom vroeg ik het me af. Het gekke is dat ik gister KPN heb gebeld en die wilde ze ook per stuk geïnstalleerd hebben. Ik heb nu geen klachten meer en het werkt, maar wil gewoon graag dat het goed zit.


Ja dit hoor wel. En je kunt dit niet veranderen. De Experia WiFi's vinden elkaar en koppelen aan elkaar. Je kunt ze dan niet meer afzonderlijke instellen. Misschien kon het vroeger met oude software nog wel, nu niet meer.

Bedankt Nick83,

Dan hoef ik dus niks meer te doen.

maakt het nog wat uit, nu ik hier toch ben, als je Switches aan elkaar gaat lussen?


Nee, niets.


Reageer