Skip to main content
Beantwoord

20 Mbps terwijl ik 100 zou moeten ontvangen

• September 28, 2025
  • 38 reacties
  • 674 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Zou nu toch eindelijk wel eens netjes antwoord willen hebben van dat kpn .

Heb al jaren duur abonnement , maar leveren schijnt kpn niet te hoeven en te doen .

reeds meerdere malen aangegeven dat ik netjes compensatie wil , maar dan zijn ze doof en stom bij dat kpn .

Heb gemiddeld 20-25 Mbps ontvangst , [kpn Speedtest] terwijl ze beweren dat ik er 100   zou moeten ontvangen .

Reeds 2 monteurs geweest van kpn , ligt aan de flat ,ligt aan de kpn kabel , gelukkig konden ze bij mij niks vinden , dus het lag geheel bij kpn .

Maar nu laat kpn blijken dat , hun een  klant  niet verder hoeven te helpen of te ondersteunen .

Dat 0800  nummer is toch lachertje , 

Hoop dat ze nu eindelijk de ballen hebben om mij eens goed en netjes te behandelen , dat verdien ik wel na 45 jaar klant te zijn.

Beste antwoord door Maja van KPN

Wat jammer dat de snelheid zo tegen blijft vallen ​@KoosCar, ondanks alle moeite die jij én wij er in hebben gestoken om meer uit de lijn te halen 😕

Je geeft aan dat de speedtest via een bekabelde verbinding 20 tot 25 Mb aangeeft, is dat ook de snelheid die de monteurs hebben gemeten? En krijg je 100Mb te zien als je je adres hier in de postcode check invult? Of heb je een abonnement waar bij staat dat je tot 100Mb aan snelheid kunt ontvangen? 

38 reacties

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 28, 2025

Is dat gemeten met een bekabelde pc of laptop? Wat zegt de site van kpn als je doet alsof je een bestelling plaatst? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • September 28, 2025

Alles bekabeld met kpn kabeltjes.

• September 28, 2025

Heb je glasvezel? Of koper? 

Joep1965
Superuser
Forum|alt.badge.img+20
  • Superuser
  • September 28, 2025

En waarom bent u toch al die jaren bij kpn gebleven en niet naar bijvoorbeeld Ziggo gegaan? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 30, 2025

Wat jammer dat de snelheid zo tegen blijft vallen ​@KoosCar, ondanks alle moeite die jij én wij er in hebben gestoken om meer uit de lijn te halen 😕

Je geeft aan dat de speedtest via een bekabelde verbinding 20 tot 25 Mb aangeeft, is dat ook de snelheid die de monteurs hebben gemeten? En krijg je 100Mb te zien als je je adres hier in de postcode check invult? Of heb je een abonnement waar bij staat dat je tot 100Mb aan snelheid kunt ontvangen? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 6, 2025

Mevr.  Maja ,

Monteurs van kpn hebben het zelfde gemeten gemeten  , konden er niks aan veranderen .

Al zou ik tot  100 mbps  moeten krijgen op mijn abonnement , dan is die 20-25 mbps toch echt wel te weinig .

Vind het schandalig hoe jullie hier mee om gaan , blijven traineren.

Kom nou eens met goede oplossing of ZEER goede  korting aanbieding .

JanD
Superuser
  • October 6, 2025

Beste ​@KoosCar zo te lezen heb je een koperverbinding, daar wordt de maximaal haalbare snelheid aangegeven als TOT XXX Mbit/s.

Hoe dichter je bij de centrale (kast) woont hoe dichter je bij die XXX komt, jij woont blijbaar een stuk verder van de centrale (kast) dat bij jou maximaal 25Mbit/s haalbaar is. Is nog steeds een heel mooie werkbare snelheid, maar niet te vergelijken met glasvezel.

Is er op jouw adres (nog) geen glasvezel beschikbaar, ook niet van andere aanbieders of coax van Ziggo bijvoorbeeld?

Als die 25Mbit/s echt een makke voor jou is, zou je, mits je contractvrij bent, over kunnen stappen naar een concullega.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 9, 2025

Als iedereen zich er nu eens buiten houd , mag ik misschien eens verwachten dat de kpn reageert.

Helaas schijn ik niks van kpn te mogen verwachten als klant.

Leen59
Wijsgeer
  • October 9, 2025

Je stelt jouw vraag op een klantenforum en niet bij de klantenservice. Je kunt beter bellen 0800-0402

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 10, 2025

Hi ​@KoosCar,

Als je op onze community een vraag stelt, zijn er vele andere KPN klanten aanwezig om je te helpen of van informatie te voorzien. Onze community is juist bedoeld voor onderlinge interactie, echter lijk jij het vervelend te vinden dat er niet alleen KPN moderators reageren, maar ook andere KPN klanten. Dat geeft helemaal niks uiteraard, maar als het jouw persoonlijke voorkeur heeft om enkel met KPN medewerkers te spreken, dan is dit niet echt de juiste plek 😉 Het telefoonnummer van onze klantenservice is al met je gedeeld, en ik wil dat graag even aanvullen met de andere manieren om rechtstreeks contact met 1 van mijn collega's te krijgen.  Dit kan online via  Facebook en X, maar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt!  

Wat betreft een reactie vanuit KPN, kan ik aangeven dat het precies klopt wat ​@JanD aangeeft; via een koperverbinding heb je een abonnement met een ‘tot’ snelheid. In veel gevallen wordt de maximale snelheid van het abonnement behaald, maar dat is niet altijd het geval. Als de KPN lijn naar jouw woning toe nog volledig uit koperdraad bestaat (de oorspronkelijke telefoonlijn), dan bepaalt de afstand van onze centrales tot jouw huis welke snelheid er daadwerkelijk behaald kan worden. Ik heb dan ook sterk het vermoeden dat 25Mb op dit moment de maximaal haalbare snelheid is voor jouw woning. Dat is niet iets dat te veranderen valt, tenzij jouw regio aan de beurt is voor het deels of volledig uitrollen van glasvezel. 

Op deze pagina kan je zien of er bij jou al iets gepland staat: Planning en aanleg van ons glasvezelnetwerk 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 10, 2025

Ik heb al talloze x gebeld met dat 0800 nummer , die kunnen of mogen mij niet helpen.

Mevr. Maja , allemaal om de brij heen praten , jullie smeren de klant duur abonnement aan , maar leveren, dat schijnt dan niet te hoeven .

Jullie bij kpn weten reeds lang dat er koper nog ligt , maar het is lekker cashen , nu zonder te leveren.

Geef mij dat afgestemd op de levering abonnement , dat zou netjes zijn.

• October 10, 2025

Geef mij dat afgestemd op de levering abonnement , dat zou netjes zijn.

Dat gaat niet gebeuren Koos. Je moet gewoon de normale prijs voor het 100 mbit abonnement betalen. Dat geldt voor alle klanten van KPN die op koper zitten. Dus ook voor jou. Ook bij andere providers is dat zo. 

Bedenk je ook even dat KPN niet minder kosten heeft doordat jij een lagere snelheid hebt. De kosten die KPN bij jou heeft zijn even hoog dan bij iemand die wel 100 mbit haalt.

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15
  • KPN Monteur
  • October 10, 2025

Inmiddels heb ik ook 100mb, want een kast welke dichter bij mijn huis stond is verglaasd waardoor het stukje koper naar mijn huis korter is geworden. Maar daarvoor had ik maar zo’n 35mb. Voor die 35 als de 100mb die ik nu heb betaalde ik hetzelfde. Zelfs ik als monteur kon niks meer uit die lijn persen. De minimale snelheid is op dit moment 100mb dus die moet je afnemen en dan probeert KPN zo veel mogelijk te leveren. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 15, 2025

gisteren gemeten via kpn Amstelveen , ontvangst 19,7 Mbps en 4,9 download.

via Barendrecht KPN    18,6 Mbps en 4,8 

Dus gewoon zeer slechte ontvangst , kpn hoeft schijnbaar niet te leveren aan hun klanten  heb ik de indruk .

Schandalig kpn dat jullie je klant zo in de steek laat .

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 15, 2025

Het is inderdaad erg weinig ​@KoosCar, en ik wil toch graag nog even kijken of dit echt het maximale is dat we bij jou kunnen leveren, of dat er toch iets anders aan de hand is.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

• October 15, 2025

Er is jou al meerdere malen uitgelegd dat dit gewoon zo werkt bij de telefoonlijn. Daar is niets aan te doen. Hier eindeloos over door jammeren is zinloos. Als het je te traag is, dan zijn er alternatieven zat tegenwoordig. Bijvoorbeeld Ziggo, Delta, Odido op glasvezel van ODF, Klik&Klaar van Odido of Starlink.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 17, 2025

Hi ​@KoosCar, ik zie nog geen gegevens in je profiel staan dus wellicht heb je mijn vorige bericht even over het hoofd gezien. Zou je alsnog je gegevens in willen vullen, zodat ik even met je mee kan kijken naar je verbinding? 

Het is inderdaad erg weinig ​@KoosCar, en ik wil toch graag nog even kijken of dit echt het maximale is dat we bij jou kunnen leveren, of dat er toch iets anders aan de hand is.

Zou je daarvoor je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het naast je persoons- en adresgegevens ook de laatste 3 cijfers van je IBAN noteren, dit kan in het opmerkingenveld onderaan.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 17, 2025

Gedaan

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 20, 2025

Bedankt ​@KoosCar!

Ik zie dat er maximaal 64Mb beschikbaar is op jouw adres, en ik zie ook dat er inmiddels plannen worden gemaakt voor de aanleg van glasvezel bij jou in de buurt. Dat is erg mooi, maar kan nog wel een poosje duren! Tot die tijd, is er dus sowieso niet meer dan 64Mb leverbaar.

Dat is echter toch wel wat anders dan de snelheid die je nu steeds meet. Eerder dit jaar is er een monteur geweest die 61Mb gemeten heeft via een bekabelde verbinding, en 35Mb via de wifi. Op dat moment werd de maximale snelheid dus wel zo'n beetje gehaald. 
Zou je iets voor mij kunnen controleren ​Koos? Vanuit de KPN aansluiting aan de muur, loopt er een kabel naar je modem. Die kabel hoort met 2 stekkertjes in de aansluiting aan de muur te zitten. Zijn die allebei aangesloten op het moment? Zou je ze anders even los willen halen, en opnieuw vast willen klikken? En daarna het modem herstarten? Jouw snelheid hoort via deze beide stekkertjes binnen te komen en ik wil graag even controleren of dat we écht gebeurt nu. 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 20, 2025

Nou gedaan wat U vroeg.

Resultaat kpn Speedtest  kpn Amstelveen =  19,1 Mbps  ontvangst  en 5,3 Mbps upload

Speedtest Kpn Barendrecht =  15,4    ontvangst en 5, 3 upload

Dus gewoon waardeloze ontvangst  van jullie kpn  hier bij mij , reeds door 2 van jullie monteurs ook geconstateerd .

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 21, 2025

Als je aan de achterkant van je modem kijkt ​@KoosCar, branden er dan 2 lampjes bij de ‘DSL’ ingang? Of brandt er maar 1? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 21, 2025

2

• October 21, 2025

Meet je op een pc of laptop die rechtstreeks bekabeld op de Experiabox is aangesloten? Je gebruikt geen draadloze verbindingset ofzo? DVS? Devolo's? 

De pc of laptop of niet op een WiFi versterker aangesloten, maar echt op de Experiabox? 

Al eens een andere kabel geprobeerd? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 23, 2025

2

Dan komen beide lijnen wel jouw modem binnen, en op beide lijnen staat iets meer dan 30Mb aan internetsnelheid. Dat is wat ik nu op dit moment meet, als ik jouw verbinding bekijk. Totaan je modem, lijkt het dus heel wat sneller te zijn dan de 19Mb en 15Mb die jij meet. En het is me op dit moment niet duidelijk waar dat verschil door ontstaat.

Zou je daarom de vragen van Marlon willen beantwoorden, zodat we een beter beeld krijgen van de situatie bij jou thuis ​@KoosCar?

Meet je op een pc of laptop die rechtstreeks bekabeld op de Experiabox is aangesloten? Je gebruikt geen draadloze verbindingset ofzo? DVS? Devolo's? 

De pc of laptop of niet op een WiFi versterker aangesloten, maar echt op de Experiabox? 

Al eens een andere kabel geprobeerd? 

Ook hoor ik nog graag wat voor apparaten je precies in huis hebt, en of je op al die apparaten dezelfde snelheid meet? 

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 27, 2025

Hi ​@KoosCar, lukt het je nog om de vragen uit de vorige berichten te beantwoorden? Dan kunnen we weer verder met je meedenken 🙂