Skip to main content
Beantwoord

20 Mbps terwijl ik 100 zou moeten ontvangen

• September 28, 2025
  • 38 reacties
  • 674 keer bekeken

Toon eerste bericht

38 reacties

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • October 27, 2025

Ik heb alle draadjes en stekkertjes via en van de kpn gekocht  , ook de stekkers voor in de stop contacten.

De kpn  monteurs konden het ook niet vinden ,  wisten ook  ff geen oplossing direct.

Al met al word ik allang in de steek gelaten door kpn , wel cashen maar niet leveren .

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • October 28, 2025

Ik probeer je te helpen en je juist niet in de steek te laten ​@KoosCar, maar heb daarvoor wel jouw hulp nodig. Je hebt al meerdere keren benoemd dat de monteurs niks hebben kunnen vinden en dat de draadjes van KPN zijn, maar daarmee is me nog niet alles duidelijk. Zou je dus alsnog deze vragen willen beantwoorden?

• Meet je deze snelheid op een pc of laptop die rechtstreeks bekabeld op de Experia box is aangesloten? 
  • Je hebt het over stekkers voor in het stopcontact, bedoel je daarmee dat je gebruikt maakt van een draadloze verbindingset zoals deze: Draadloze verbindingsset (klik!)? 
  • Heb je al eens een andere kabel geprobeerd? Dat de kabels geleverd zijn door KPN, betekent niet dat er niks mis mee kan zijn, vandaar de vraag.
  • Ook hoor ik nog graag wat voor apparaten je precies in huis hebt, en of je op al die apparaten dezelfde snelheid meet? 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 22, 2026

Meet de snelheid ,aangesloten via modem kpn naar pc , draadjes kpn.

Alles via stekker IN stop contact.

Kabeltjes reeds weer vernieuwd . gekocht bij kpn.

mijn vrouw op haar laptop meet meer ontvangst , draadloos .

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • January 29, 2026

Bedankt voor je antwoord, ​@KoosCar! Maja is er op het moment even niet, vandaar dat je antwoord van mij krijgt.

Goed om te lezen dat je de snelheid meet via een bekabeld aangesloten pc. Blijft even de vraag wat je precies bedoelt met 

Wat voor stekker is dit? Zo eentje?

Of iets anders?

mijn vrouw op haar laptop meet meer ontvangst , draadloos .

Als je inderdaad een stekker gebruikt zoals op de afbeelding, dan kan het zijn dat die connectie toch niet helemaal vlekkeloos loopt. Zo'n stekker verstuurt namelijk het signaal via jouw stroomkabels. En daar kan storing optreden. 

Kan jouw pc ook via wifi op internet? Zo ja, zou je eens kunnen proberen hoe de snelheid dan is?

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026

Dus als ik het goed begrijpt , ligt het evt. aan deze stekker , die ik van kpn gekregen heb , das dan lekker weer van ….. Dus die 2 monteurs van jullie kpn hebben dat dan niet gezien of opgemerkt , tja men moet toch wat blijven verzinnen om je dure product, wat dus niet goed werkt , te omschrijven met …….

Kom nou eens met goede oplossing , of geef nou eens toe dat jullie mij product verkopen wat zeer ondermaats is en al hele tijd [ jaren].      Ik stel voor dat jullie  mij enorme korting geven met terug werkende kracht , en je zorgt er nu eens voor dat ik krijg waar ik reeds jaren voor betaal , want wie komt nou zijn levering contract niet na . 

JanD
Superuser
  • January 29, 2026

Beste ​@KoosCar ik gebruik ook die powerlines voor in het stopcontact.

Zelf heb ik een 100/100Mbit/s-verbinding via glasvezel.

Echter, via de powerlines haal ik ‘slechts’ ongeveer 75/75Mbit/s en via wifi 120/150Mbit/s.

Ik heb de powerlines wel aangesloten op vrije niet-geaarde stopcontacten.

Theoretisch kan het verbetering geven de powerlines in vri.je geaarde stopcontacten te steken, dan doet de aardedraad ook mee, hetgeen de snelheid kan verhogen.

• January 29, 2026

Dus als ik het goed begrijpt , ligt het evt. aan deze stekker , die ik van kpn gekregen heb...

Heb je zo'n DVS adapter waar Erik een plaatje van laat zien? Want dat schrijf je niet duidelijk. 

JanD
Superuser
  • January 29, 2026

Dus als ik het goed begrijpt , ligt het evt. aan deze stekker , die ik van kpn gekregen heb...

Heb je zo'n DVS adapter waar Erik een plaatje van laat zien? Want dat schrijf je niet duidelijk. 

​@Marlon92 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • January 29, 2026

Ik heb 2 x DVS 200 stekkers en die andere is  1 x  DVS 1200

JanD
Superuser
  • January 29, 2026

Dus je hebt er 3 in totaal in gebruik ​@KoosCar .

Gebruik je de DVS uitsluitend voor internet of ook voor TV, dus gecombineerd?

Indien het laatste, KPN adviseert nadrukkelijk de DVS óf voor internet, óf voor TV te gebruiken en niet gecombineerd.

Verder zou ik in jouw geval de DVS1200 aan het modem koppelen en de 2 DVS200 elders gebruiken, voor zover je dat al niet hebt gedaan.

De DVS200 is echter wel zwaar verouderd, maar kunnen nog goed werken, maar niet met hoge snelheden.

Zie ook onderstaande link voor aanvullende hulp en info:

Succes

Erik van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33
  • Moderator
  • February 2, 2026

Dank je, ​@KoosCar! 

De DVS200 is aardig verouderd, en kan ook minder snelheid aan. Dat wordt aangegeven door het getal. Dus bij de DVS200 is de doorvoersnelheid maximaal 200 Mbit. En die bandbreedte wordt gedeeld door alles wat met de stekker-set verbonden is. De DVS1200 heeft een maximale doorvoersnelheid van 1200 Mbit. Maar die hogere snelheid voegt niets toe in combinatie met die andere twee. 

Het kan wel helpen om te zorgen, zoals Jan al noemt, om juist de DVS1200 bij het modem te plaatsen en dan de andere twee in huis.

Verder is dit belangrijk:

Gebruik je de DVS uitsluitend voor internet of ook voor TV, dus gecombineerd?

Indien het laatste, KPN adviseert nadrukkelijk de DVS óf voor internet, óf voor TV te gebruiken en niet gecombineerd.

Het kan in de praktijk prima werken als je twee verschillende soorten verkeer via de DVS laat lopen. Maar we zien ook dat het de ervaring kan verminderen. TV verkeer krijgt voorrang op gewoon internet. Dus kan je merken, vooral in de combinatie met DVS200, dat je internet op de computer minder is als de tv ook aan is. 

Wat je zou kunnen doen is de DVS200 in ieder geval vervangen door DVS1200 of vergelijkbaar van een ander merk. We verkopen ze zelf  niet meer sinds vorig jaar, maar ze zijn bij derde partijen of tweedehands nog wel te vinden. Ook zijn er andere fabrikanten/leveranciers die vergelijkbare items verkopen. Ze heten dan over het algemeen homeplug of powerline adapter. Ik gebruik zelf een set van TP-Link, maar er zijn ook andere merken. In dat geval zou ik aanraden om alle drie jouw DVS te vervangen zodat de nieuwe set goed kan samenwerken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Helper
  • February 2, 2026

Ach , wat een verfrissend antwoord weer van de kpn , dus hun hebben mij oude stekkers verkocht op ons nieuwe adres , zelf er  extra 1 gekocht bij kpn , voor ontvangst tv in slaapkamer .  zat misschien 3  mnd.  tussen .  Zo blijf je aan de gang met kpn ,  reeds 2 monteurs geweest , om de brij heen draaien , maar niet met goede oplossing voor de deur staan of komen.

Waarvoor hebben jullie mij zone duur abonnement aangesmeerd , terwijl je allang wist , dat hier in de flat oude koperen leidingen liggen.

• February 2, 2026

De echte oplossing kan je alleen zelf voor zorgen: een goed bekabeld netwerk in huis. Een KPN monteur kan dat niet voor je doen. Dus heb je een alternatief middel gekregen. Dat zijn de DVS stekkers. Die werken (vaak) niet zo goed als een kabel.