Skip to main content
Beantwoord

28 nov 2024 glasvezel besteld maar pas 6 juni 2025 de aansluiting?

• April 10, 2025
  • 1 reactie
  • 46 keer bekeken

Hi,

Na ruim vijf jaar heb ik op 28 november 2024 eindelijk besloten om een glasvezelaansluiting aan te vragen. In mijn woning is het glasvezel aansluitpunt al jaren aanwezig in de meterkast en het was altijd aangegeven dat glasvezel beschikbaar is.

Ik had de overstap van Ziggo naar KPN gepland op 3 februari 2025, en in eerste instantie werd in de bestelstatus ook aangegeven dat de oplevering op 3 februari 2025 zou plaatsvinden.

Tot mijn verbazing zag ik in januari opeens in de KPN-app dat de aansluiting pas zou plaatsvinden op 6 juni 2025. Dit klopte niet met de eerder gecommuniceerde datum, dus heb ik contact opgenomen met de klantenservice en ook via het klachtenformulier mijn situatie uitgelegd.

Helaas kreeg ik via beide kanalen weinig tot geen hulp. De klantenservice kon mij niet verder helpen en via het klachtenformulier kreeg ik zelfs het standaardantwoord dat ik een abonnement via kpn.com kon afsluiten — wat natuurlijk al lang gebeurd was. Het leek erop dat mijn klacht niet eens goed gelezen werd.

Na opnieuw bellen, is een medewerker erin geslaagd de aansluitdatum aan te passen naar begin mei 2025, maar ik moet wederom terugbellen omdat de datum nog moet worden aangepast naar 6 juni 2025.

Ondertussen krijg ik ook nog mails van Ziggo dat de overstap is mislukt. Niemand kan me precies vertellen wat er nou aan de hand is en of alles nog goed gaat komen.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Wat zijn mijn opties om hierover een serieuze klacht in te dienen die ook echt wordt opgepakt? En is er een manier om meer duidelijkheid te krijgen over hoe dit zó fout heeft kunnen lopen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Beste antwoord door Alex van KPN

Hi ​@kpnmember01, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend naar om te lezen dat de datum is verplaatst. Het is voor mij een gok waarom dit is verplaatst, ik kan alleen bedenken dat de aansluiting van het glasvezelkastje in de centrale nog niet rond is en dat er daarom nog niet geleverd kan worden. Wij hebben hier helaas geen inzage, maar de collega's die het netwerk beheren wel. Je kunt contact met ze opnemen op telefoonnummer 0880063744 op werkdagen tot 17 uur of een klacht indienen via de website

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26
  • Moderator
  • Antwoord
  • April 14, 2025

Hi ​@kpnmember01, welkom bij onze community. 

Wat ontzettend naar om te lezen dat de datum is verplaatst. Het is voor mij een gok waarom dit is verplaatst, ik kan alleen bedenken dat de aansluiting van het glasvezelkastje in de centrale nog niet rond is en dat er daarom nog niet geleverd kan worden. Wij hebben hier helaas geen inzage, maar de collega's die het netwerk beheren wel. Je kunt contact met ze opnemen op telefoonnummer 0880063744 op werkdagen tot 17 uur of een klacht indienen via de website